Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - sąd rozstrzyga spór CD Projekt RED z Namco Bandai. Zwycięzcą jest...

. .

@ 07.12.2011, 16:21
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
xbox 360

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - sąd rozstrzyga spór CD Projekt RED z Namco Bandai. Zwycięzcą jest...

... Namco Bandai. Sąd w Lyonie uznał, że CD Projekt RED złamało warunki umowy z japońskim wydawcą, który miał pierwszeństwo do wydania gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów w wersji konsolowej. Jak więc potoczą się losy konsolowego Wieśka?

Zacznijmy jednak od początku. Jakiś czas temu CD Projekt RED poinformowało, że konsolowa edycja Wiedźmina 2 zostanie wydana na rynku zagranicznym przez THQ, a nie Namco Bandai, jak miało to miejsce w przypadku wersji pecetowej. Japończycy skierowali sprawę do sądu, co raczej nie powinno nikogo w tym przypadku dziwić.

Walka trwała kilka miesięcy, aż do wczorajszej decyzji Sądu Gospodarczego we francuskim Lyonie. Według niej, to Namco miało pierwszeństwo do wydania Wieśka na X360, a polskie studio dostało ultimatum - muszą zerwać umowę z THQ, a następnie podpisać nową, oczywiście z Namco. Co więcej, na tych samych warunkach.

"Nie jesteśmy do końca zadowoleni z rozstrzygnięcia francuskiego sądu gospodarczego, niemniej je przyjmujemy. Zgodnie z naszymi wcześniejszymi deklaracjami, obecnie najważniejsze jest dla nas wydanie Wiedźmina 2 w wersji na konsole Xbox 360 z jednoczesną premierą na całym świecie w możliwie najszybszym terminie" – mówi Marcin Iwiński, członek zarządu CD Projekt RED.

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - sąd rozstrzyga spór CD Projekt RED z Namco Bandai. Zwycięzcą jest...
Kolejną karą jest konieczność wypłacenia Namco 75 tys. euro odszkodowania, a są to koszty sądowe poniesione przez wydawcę. Wspomniana firma musi zaś przekazać CD Projektowi 1,025 mln euro, pochodzących ze sprzedaży pecetowej edycji Wiedźmina 2, zamrożonych na czas rozprawy w sądowym sekwestrze. Studio otrzyma je gdy tylko przywróci regionalizację sprzedaży w serwisie Good Old Games.

Na korzyść CD Projekt RED rozstrzygnięto natomiast sprawę usunięcia zabezpieczeń DRM, uznanego przez prawników Namco za nieprzepisowe. Według sądu, nie ma tutaj mowy o naruszeniu prawa, a warszawskie studio miało pełne prawo do podjęcia takiej decyzji. Koniec końców, rozwiązanie sporu pozwala na rozpoczęcie działań marketingowych, związanych z promocją Wiedźmina 2: Zabójcy Królów w wersji na X360, w Europie Zachodniej, Azji i Pacyfiku oraz Centralnej i Południowej Ameryce.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosRavnarr   @   16:43, 07.12.2011
Wyrok nie szokuje. Chciałbym tylko znać powody zerwania kontaktu z Namco. Chyba domyślali się, że to jest nie do wygrania?
0 kudosMicMus123456789   @   17:03, 07.12.2011
Można powiedzieć że w pewnym sensie jest i tak źle i tak niedobrze. Ważne jednak że Wiesiek może zacząć "działać" an konsoli Uśmiech
0 kudosLucas-AT   @   17:05, 07.12.2011
Cóż, miałem nadzieję, że jednak CD Projekt wygra. Szkoda.
0 kudosRogi2   @   19:21, 07.12.2011
I tak więcej na tym procesie zarobili niż wydali więc nie jest źle a skoro napłyną jeszcze pieniądze z W2X360 to będzie jeszcze lepiej.
Przynajmniej mam taką nadzieję.
0 kudosgregory16mix   @   19:53, 07.12.2011
Ja Rav bym chciał zobaczyć tę umowę i samemu ocenić jak to było. Najważniejsze, jest to, że sprawa się zakończyła, a konsolowy Wiedźmin ruszył z miejsca...
0 kudosRavnarr   @   21:21, 07.12.2011
Cytat: Rogi2
I tak więcej na tym procesie zarobili niż wydali więc nie jest źle a skoro napłyną jeszcze pieniądze z W2X360 to będzie jeszcze lepiej.
Przynajmniej mam taką nadzieję.
Nic na nim nie zarobili, ta forsa, którą dostaną i tak im się należała, była tylko zamrożona.
0 kudosLucas-AT   @   21:23, 07.12.2011
Na szczęście, w USA Wieśka na X360 wyda normalnie Warner Bros. ;) Namco Bandai w pozostałej części świata.
0 kudosKrru   @   10:56, 08.12.2011
Trudno się dziwić, że CD Projekt RED przegrał skoro złamał warunki umowy. I tak można powiedzieć, że wyszedł z tej sytuacji obronną ręką - bez większych konsekwencji.
0 kudosFox46   @   13:48, 08.12.2011
UP: i bardzo dobrze bo jakby mieli ponieść większe konsekwencję to mógł by to jakoś wpłynąć na samą firmę czyli nie najlepiej. Swoją drogą ta wersja co będzie w USA ciekawe czy będzie miała też Language PL Dumny w końcu PL gra powinna mieć Szczęśliwy

Polacy w USA nie powinni się zawieść Dumny
0 kudosRavnarr   @   14:11, 08.12.2011
A po cholerę robić do gry na rynek amerykański polską wersję językową? Ani oni ciekawi tego języka, a Polonia jednak jest zbyt mała, by opłacało się puszczać wersję z lokalizacją.
0 kudosRogi2   @   14:17, 08.12.2011
No czy ja wiem? Słyszałem gdzieś , że Polaków w Ameryce jest więcej niż w samej Polsce.
Jeśli to prawda to skoro im się nie opłaca dać opcji polskiej to nam tymbardziej.
0 kudosLehita   @   14:21, 08.12.2011
Ale oni już wybrali swój kraj i swój nowy język , więc nie ma co się spierać Uśmiech
0 kudosRavnarr   @   14:26, 08.12.2011
Dokładnie, sporo tych Polaków w USA to już Amerykanie, mówiący wyłącznie po angielsku. Zresztą, Polonia z roku na rok się zmniejsza - tamtejsi się amerykanizują, a nowi nie przyjeżdżają, bo od kiedy można pracować w krajach Unii, to już się to nie opłaca. Krótko mówiąc - nie ma w zasadzie dla kogo robić polonizacji.
0 kudosLuksib   @   03:08, 24.12.2011
To w Ameryce Północnej nie wydadzą?
Dodaj Odpowiedź