Google Stadia zmienia kierunek - chce sprzedawać technologię, a nie gry wideo
Google w przypadku Stadia zmienia kierunek, nie koncentruje się na grach, a technologii streamingu.
Może to być początek końca Google Stadia. Z nowych doniesień wynika, że Google wycofuje usługę nastawioną na gry wideo, a koncentrować się chce na technologii streamingu.
Business Insider twierdzi, że gigant technologiczny zamierza zmienić zasady działania Google Stadia po trzech latach. Według źródeł redakcji, kierownictwo skoncentruje się na współpracy ze stronami trzecimi w celu zabezpieczenia jakości technologii przesyłania strumieniowego. Dzięki tym umowom inne firmy będą korzystać z technologii używanej w Google Stadia - będzie się ona zwać Google Stream.
Znawcy branżowi wymienili dwie firmy zajmujące się grami, biorące udział w takich rozmowach. Pierwszą był Capcom z serią Resident Evil, a drugą Bungie z Destiny. Według nich proponowana umowa dawałaby Bungie władzę nad treścią i frontendem, podczas gdy Google Stream zasilałoby backend oraz gwarantowało jakość rozgrywek sieciowych.
Doniesienia Business Insidera to jedno, a ogłoszenia samego Google to drugie. Firma wprowadziła do oferty kolejne 50 tytułów z najwyższej półki. Więc gdzie leży prawda? Pewnie gdzieś pośrodku. Czas pokaże.
We’re particularly proud to be offering 50 games to Pro members in February, with more than 100 titles to join Stadia in 2022 and plenty of Free Play Days for everyone to enjoy.
— Stadia ☁️🎮 (@GoogleStadia) February 5, 2022
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler