Scalebound - za anulowanie projektu odpowiedzialny był zarówno wydawca, jak i deweloperzy

Na to przynajmniej wychodzi ze słów jednego z twórców przedsięwzięcia.

@ 08.05.2019, 12:10
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, xbox one

Scalebound - za anulowanie projektu odpowiedzialny był zarówno wydawca, jak i deweloperzy

Scalebound było jedną z najlepiej zapowiadających się gier ekskluzywnych, przeznaczonych dla konsoli Xbox One. W pewnym momencie projekt jednak anulowano i do tej pory nikt tak naprawdę nie wiedział dlaczego. Z nowych doniesień wyłaniają się interesujące fakty.

Kwestię porzucenia tytułu poruszył szef studia Platinum Games, Atsushi Inaba, rozmawiając z VGC. Deweloper przyznał, że wina w tym przypadku leżała po obu stronach. Najczęściej tak właśnie jest, kiedy jakikolwiek produkt zostaje anulowany.

"Obie strony zawiodły", powiedział Inaba. "Scalebound nie oferował tego, co chcieliśmy stworzyć. Nie było nam łatwo patrzeć, jak fani złoszczą się na Microsoft. Prawda jest taka, że kiedy jakiś tytuł nie trafia na rynek, winne są obie strony".

"Myślę, że są obszary, w których powinniśmy sobie poradzić lepiej, są też miejsca, w których Microsoft, jako wydawca, mógł coś zrobić lepiej. Nikt nie chce, aby gra została anulowana".

Na szczęście Platinum Games wyciągnęło wnioski ze swoich błędów, modyfikując proces produkcyjny i starając się, aby podobna sytuacja już nigdy nie miała miejsca. Studio nie chce też, aby jakikolwiek inny wydawca miał przyjmować winę za coś, czego nie zrobił.

Inaba przyznał wreszcie, że Scalebound najprawdopodobniej zapowiedziano przedwcześnie. Ten prosty fakt mógł być odpowiedzialny za znaczną część winy. Niestety oznacza to również, że gry nigdy nie przyjdzie nam sprawdzić własnoręcznie, a zapowiadała się wyjątkowo ciekawie.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   15:04, 08.05.2019
To na swój sposób zabawne i przykre jednocześnie, że gra która zapowiada się naprawdę dobrze jest anulowana, a gra, która od początku jawi się jako nic ciekawego i słabego zostaje wypuszczone bez większych problemów.
0 kudosLucas-AT   @   16:54, 08.05.2019
Platinum to bardzo utalentowane studio, więc mi trudno uwierzyć, że jakość projektu zawiodła. Stawiam, że Microsoft nie rozumiał po prostu japońskiej myśli tworzenia gier i zaczął popędzać twórców. Może też chcieli do gry wrzucić jakiś tryb multiplayer, gdzie wiadomo że Platinum specjalizuje się w singlu.

Co prawda produkcja Crackdowna 3 też trwała latami, ale tej gry nie anulowali tylko by uniknąć kolejnej plamy na wizerunku. Skasowanych gier mieli już zbyt dużo, więc woleli dokończyć i wydać średniaka.
0 kudosfrycek88   @   18:00, 08.05.2019
Jak tak dalej pójdzie to Xbox zostanie praktycznie bez gier i kupować go będą tylko PCtowcy którym nie chce się zbierać PC, a chcą maszynkę do gier.
0 kudosMicMus123456789   @   21:49, 08.05.2019
Cytat: Lucas-AT
Może też chcieli do gry wrzucić jakiś tryb multiplayer, gdzie wiadomo że Platinum specjalizuje się w singlu.


Pierwszy trailer zapowiadał multi lub tryb co-op gdzie pojawiali się inni gracze i zupełnie różnie wyglądające smoki. I nawet ten element źle się nie zapowiadał.