W Assassin's Creed: Origins są tysiące żyjących postaci niezależnych

Każda ma własną agendę i coś do zrobienia. Wirtualny świat żyje.

@ 05.09.2017, 10:08
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

W Assassin's Creed: Origins są tysiące żyjących postaci niezależnych

W ostatnim zeszycie magazynu Play jego ekipa miała przyjemność porozmawiać z pracownikami firmy Ubisoft. Jeden z nich, pełniący rolę dyrektora gry Assassin's Creed: Origins Ashraf Ismail, powiedział m.in. co nieco na temat postaci niezależnych, które spotkamy w wirtualnym świecie.

"Stworzyliśmy nowy system sztucznej inteligencji, pozwalający nam umieścić w świecie tysiące żyjących ludzi", wyjaśnił Ismail, podkreślając, że wszystkie postaci, jakie widzimy na ulicach mają własne agendy. Z tego względu nie jesteśmy zmuszani do wczytywania zapisu rozgrywki, jeśli coś pójdzie nie tak podczas wykonywania zadania - Assassin's Creed: Origins jest w stanie modyfikować scenariusz, dopasowując go do aktualnych wydarzeń. "Oznacza to, że tego typu ograniczenia odchodzą w niepamięć. Były one frustracjami, których chcieliśmy się pozbyć".

"Chodzi o to, że dajemy graczowi informację o tym, iż SI żyje w świecie, robi to, co ma robić, a jako gracz musisz sam zdecydować o tym, 'jakiego doświadczenia oczekujesz'. Kiedy chcemy, abyś coś zrobił w grze, cel jest znacznie bardziej otwarty. Więc tak, nadal masz cele do wyeliminowania, ale możesz zrobić co chcesz, aby dostać się do nich".

"Mamy cel, który posiada sobowtórów w jednym z miast. Musisz więc dokładnie poznać jego grafik. Musisz zwracać na niego uwagę, a także na sobowtórów - na sposób w jaki prowadzą swoje życie - aby określić kto jest prawdziwym celem. Sobowtóry to bowiem niewinni ludzie", opowiadał Ismail.

"Rozgrywka może się zmienić, nawet kiedy gonisz swój cel. To w jaki sposób do niego podejdziesz, może zmienić się drastycznie na podstawie wielu różnych czynników".

Premiera Assassin's Creed: Origins zaplanowana została na 27 października bieżącego roku. Wówczas przekonamy się ile z powyższych rewelacji to faktyczne systemy gry, a ile marketing.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   19:29, 05.09.2017
Pięknie to brzmi na papierze, ciekawe jak będzie w samej grze. Nie pierwszy raz ktoś obiecuje, że postacie niezależne mają swój tryb dnia i zajęć.
0 kudosguy_fawkes   @   23:23, 05.09.2017
Przechwałki przechwałkami, ale na udostępnianych gameplayach nie za bardzo widać różnice względem poprzednich odsłon - rzekłbym nawet, że to "generic AC". Nie jestem typem stalkera i nigdy nie śledziłem randomowego NPC-a by sprawdzić, czy faktycznie sensownie się zachowuje na dłuższą metę, ale jakoś tak bardziej naturalne wydawałaby mi się miasta i osady w Dzikim Gonie - tam kupcy i kowale pracowali za dnia, a wieczorami bądź w nocy po ulicach pałętał się mało kto.