Wiedźmin 3 ładniejszy na PS4 czy Xbox One?
Od momentu kiedy zapowiedziano opóźnienie premiery Wiedźmina 3 zastanawiam się czy przypadkiem nie są winne tutaj konsole.
bigboy177 @ 13.05.2014, 16:15
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps4, xbox one
Od momentu kiedy zapowiedziano opóźnienie premiery Wiedźmina 3 zastanawiam się czy przypadkiem nie są winne tutaj konsole. Wiemy, że nie dysponują one mocą obliczeniową, na którą wszyscy liczyli, a w związku z tym deweloperzy mają niejednokrotnie problemy z wykrzesaniem oprawy wizualnej, jaką sobie założyli. Czy problem ten może dotyczyć także trzeciej części przygód Geralta? Czy twórcy przesunęli premierę prawie ukończonego projektu po to, by dopracować jego wersję na konsolach? Tego niestety nie wiemy. Marcin Iwiński, współzałożyciel CD Projekt RED, rozmawiał natomiast z ekipą zachodniego Eurogamera na temat różnic pomiędzy wydaniem dla PS4, a tym dla Xboksa One.
To, w jaki sposób wyglądać będzie Wiedźmin 3 na next-genach powraca do nas niczym bumerang. Pisaliśmy o tym wielokrotnie, ale nigdy nie było żadnych konkretów. Twórcy zawsze zasłaniali się tym, że obie wersje mają w założeniu wyglądać tak samo. Czy Iwiński rozwiewa wreszcie wątpliwości? Niestety nie. Ale mimo wszystko, warto zapoznać się z tym, co ma do powiedzenia.
"Wciąż pracujemy nad tym, aby wyciągnąć jak najwięcej mocy z konsol, a Microsoft bardzo mocno nas w tym wspiera. Finalny efekt, niezależnie od tego, czy będzie 720p czy 1080p - rozmawialiśmy z naszym człowiekiem od technologii, aby wyjaśnił o co dokładnie chodzi, wysłał mi on skomplikowane wykresy, na których, siedząc przed określonej wielkości ekranem, w odległości metra lub dwóch, mogłem dostrzec różnice" - powiedział Iwiński, a następnie wyjaśnił o co w tym wszystkim chodzi.
"To jest bardziej różnica w PR, który jest bardzo ważny w tym momencie dla Sony - a z którego korzystają, oczywiście - niż coś, co ma znaczenie dla graczy".
Trzeba przyznać, że w zależności od odległości od ekranu oraz wielkości matrycy, różnice pomiędzy 720p, a 1080p są rzeczywiście minimalne. W przypadku monitorów komputerowych, gdzie siedzimy blisko obrazu, wyższą rozdzielczość łatwiej odróżnić, ale siedząc wygodnie na kanapie, około 2-3 metry od telewizora, nie sposób dostrzec poszczególne piksele. Mimo to, deweloper pracuje nad tym, by gra wyglądała możliwie jak najlepiej, na każdej platformie.
"Zdecydowanie staramy się osiągnąć maksymalne możliwości platform, ponieważ to kluczowy element Wiedźmina. Czy będą duże różnice? Naprawdę wątpię. Za wcześnie by konkretnie powiedzieć. Jeśli będą, to drobne. Ludzie będą mogli powiedzieć 'hej, mam to, a ty masz tamto, a to jest lepsze'".
Cokolwiek by to oznaczało, należy się spodziewać, że Wiedźmin 3 najlepiej będzie wyglądał na PC. Jeśli chodzi o konsole, osobiście stawiam na delikatną wyższość PS4 nad Xboksem One (na to wskazują inne gry multiplatformowe), ale być może CD Projekt RED będzie się starał tak generować obraz, aby dopasować go do next-gena Microsoftu, a dopiero wtedy kod przenieść na PS4. Wówczas obie konsole posiadałyby prawie identyczną oprawę wizualną.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler