Kolejne informacje na temat Call of Duty: Advanced Warfare
W ramach najnowszego numeru magazynu Game Informer pojawiła się dość obszerna zapowiedź, dotycząca gry Call of Duty: Advanced Warfare.
bigboy177 @ 05.05.2014, 19:07
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
W ramach najnowszego numeru magazynu Game Informer pojawiła się dość obszerna zapowiedź, dotycząca gry Call of Duty: Advanced Warfare. Dla Waszej wygody wszystkie informacje zebraliśmy w jednym miejscu, a wyłaniający się z nich obraz pozwala mieć nadzieję, że debiutancki projekt studia Sledgehammer Games nie zawiedzie. Nie zaoferuje pewnie rewolucji, jest natomiast szansa, na wciągającą, pełną emocji zabawę, w strzelankowych klimatach.
Pierwszy, dość ważny szczegół dotyczy silnika graficznego. Jak się bowiem okazuje, deweloper do produkcji gry wykorzystuje zupełnie nowy engine (choć podobnie twierdziło Infinity Ward, budując Call of Duty: Ghosts). Narzędzie pozwoli na dostarczenie wciągającego singla, rozbudowanego trybu multi, jak również modelu opartego na kooperacji. Ten ostatni zapowiada się ciekawie i mam nadzieję, że nie będzie stanowił po prostu wariacji Extinction z Ghosts.
Jeśli chodzi o fabułę, to akcja rozgrywa się w roku 2054, dookoła wydarzenia, które ma być swego rodzaju globalnym "11 września", jak twierdzi współzałożyciel studia Sledgehammer, Michael Condrey. Owe wydarzenie dotknęło kilka wielkich miast dookoła świata, a stoi za nim organizacja terrorystyczna nazwana KVA. Głównym bohaterem gry jest szeregowiec Mitchell, któremu głosu udzielił aktor Troy Baker (m.in. głos protagonisty z Infamous: Second Son). To właśnie w jego butach przemierzymy grę, walcząc o pokój na świecie oraz sprawiedliwość dla okrutnych terrorystów.
Podczas kampanii dla jednego gracza gromadzić będziemy punkty doświadczenia, które posłużą nam do rozwijania specjalnego EXO-skafandra. Wdzianko dysponować ma kilkoma różnymi funkcjami specjalnymi, a wśród nich znajdziemy: niewidzialność, wspinaczkę, uchylanie się przed atakami, super skok, jak również możliwość chwilowego unoszenia się nad ziemią. Całość przypomina nieco serię Crysis, a zatem mam nadzieję, że twórcy nie poszli na łatwiznę, zaciągając koncepcje od konkurencji.
Gracz posiada granaty, dysponujące kilkoma różnymi rodzajami działania. Mogą się one w czasie rzeczywistym zmieniać i zamiast zabijać, jedynie nokautować przeciwników. Jedna wersja granatów potrafi nawet ujawnić pozycje wrogich jednostek na specjalnym radarze.
Call of Duty: Advanced Warfare znajdziemy pojazd nazwany Pitbull. Oparto go na maszynie będącej na wyposażeniu amerykańskiej armii, a nazwanej MRAP. Nie wiadomo czy korzystać będziemy z niego w dowolnym momencie, czy tylko w wybranych do tego celu misjach. W przypadku pierwszej ewentualności, musielibyśmy mieć spory teren do zwiedzania, co wiązałoby się z jego większą otwartością. Osobiście stawiam więc na wcześniej zdefiniowane fragmenty. Tylko w nich zasiądziemy za kierownicą Pitbulla.
Przy ścieżce dźwiękowej gry pracują Harry Gregson-Williams (odpowiedzialny za serię Metal Gear Solid), jak również były pracownik studia Visceral Games, Don Veca. Ten drugi Pan przygotował dla nas klimatyczne odgłosy mrocznego i pełnego niebezpieczeństw kosmosu z gry Dead Space.
I to by było na tyle, przynajmniej w tym momencie. Nie ma tego wiele, ale w połączeniu z tym, co ujawniono wcześniej mamy już całkiem sporo szczegółów. Oczywiście gdy pojawią się kolejne, będziemy informować na bieżąco.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler