Qauntum Break umożliwi destrukcję terenu dzięki technologii molekularnej!
Pisaliśmy wczoraj o pewnym ciekawym rozwiązaniu w fabule gry Quantum Break, dzisiaj natomiast mamy interesujące informacje na temat technologii zastosowanej do produkcji tytułu.
bigboy177 @ 26.11.2013, 11:43
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
xbox one
Pisaliśmy wczoraj o pewnym ciekawym rozwiązaniu w fabule gry Quantum Break, dzisiaj natomiast mamy interesujące informacje na temat technologii zastosowanej do produkcji tytułu. Jak się bowiem okazuje, Quantum Break skorzysta ze specjalnych bibliotek opracowanych przez Pixelux Entertainment, a nazwanych Digital Molecular Matter.
Za co konkretnie odpowiada Digital Molecular Matter? Za destrukcję otoczenia. Jej twórcy wyjaśniają, że rozwiązanie pozwala na bardzo zaawansowane odkształcanie wszystkich elementów gry, a destrukcja i deformacja są realizowanie dzięki algorytmom przeliczającym wytrzymałość poszczególnych materiałów, jak również wpływ grawitacji.
"System zaprojektowany jest dla wysokiej jakości destrukcji w grach. Symuluje on właściwości materiałów, korzystając z analizy ich możliwości fizycznych. Jeśli istnieje struktura, o dużej lub małej gęstości, miękka lub sztywna - DMM sprawia, że reaguje ona dokładnie tak, jak w rzeczywistości. Dla przykładu, drewno nie łamie się za każdym razem w ten sam sposób - wygina się i dzieli na drzazgi od punktu, w którym zostało uderzone. Te same zasady zarządzają wszystkimi innymi substancjami: guma się wygina i powraca do swojego wcześniejszego kształtu. Szkło pęka. W stali są wgniecenia i wygięcia. Plastik się deformuje." - czytamy w oficjalnym oświadczeniu Pixelux Entertainment, informującym o nawiązaniu współpracy z Remedy.
Firma chwali się też, że ich technologia nie jest wykorzystywana tylko w grach, ale również w serialach telewizyjnych, reklamach oraz filmach pełnometrażowych. Jest to o tyle istotne, że twórcy gry Quantum Break jednocześnie pracują także nad serialem o tym samym tytule. Ma on się zazębiać fabularnie z historią opowiadaną w grze.
"DMM odegrało istotną rolę w kształtowaniu Quantum Break, naszej wizji rozrywki następnej generacji. Byliśmy w stanie symulować skomplikowane scenariusze, z zachowaniem skali nierealnej wcześniej, a wszystko w czasie rzeczywistym. Nie mogę się doczekać, aż pokażemy światu więcej tego, co jesteśmy w stanie osiągnąć." - powiedział Mikko Uromo, zarządzający ekipą techniczną Remedy Entertainment.
Zapowiada się nieźle. Ale na chwilę obecną wszystko to jedynie przechwałki. Najwyższa pora żeby faktycznie pokazano coś więcej. Może jakiś konkretny gameplay? Też tak sądzicie? Dajcie znać w komentarzach. Przypomnę jeszcze, że Quantum Break powstaje w studiu odpowiedzialnym m.in. za serie Max Payne i Alan Wake tytuł dedykowany jest zaś wyłącznie konsoli Xbox One.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler