Electronic Arts daje swobodę deweloperom - twierdzi współzałożyciel BioWare

Pisałem Wam wczoraj o tym, że Electronic Arts walczy o tytuł najgorszej firmy w USA. Jak się okazuje, wydawca drugi raz z rzędu zgarnął ten zaszczytny tytuł, tak więc wypada pogratulować.

@ 10.04.2013, 11:34
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps3, xbox 360, wiiu

Electronic Arts daje swobodę deweloperom - twierdzi współzałożyciel BioWare

Pisałem Wam wczoraj o tym, że Electronic Arts walczy o tytuł najgorszej firmy w USA. Jak się okazuje, wydawca drugi raz z rzędu zgarnął ten zaszczytny tytuł, tak więc wypada pogratulować.

A teraz do rzeczy. Aby nieco załagodzić sprawę, EA postanowiło przemówić ustami współzałożyciela studia BioWare - Grega Zeschuka, który twierdzi, że amerykańska korporacja wcale nie zmusza deweloperów do budowania gier w taki, a nie inny sposób. Daje im pełną swobodę działania, co jest rzadkością na rynku.

"Najlepszą analogią, jakiej używam, w pozytywny sposób, to EA daje ci wystarczająco dużo liny, abyś się powiesił." powiedział Greg, cokolwiek by to miało znaczyć.

"Bardzo interesujące było dla nas to, że mogliśmy podejmować własne decyzje, robić to, co chcieliśmy. Kiedy byliśmy niezależni, nie dysponowaliśmy zapleczem pozwalającym na zbyt wiele, ale kiedy dołączyliśmy do EA, uległo to zmianie. Musieliśmy wiedzieć zatem na czym konkretnie się skupić."

Electronic Arts daje swobodę deweloperom - twierdzi współzałożyciel BioWare

Przystąpienie do wielkiej korporacji na pewno dużo zmienia, ale w to, że ekipa deweloperska ma pełną swobodę w wydawaniu pieniędzy wydawcy nigdy nie uwierzę. Przecież to byłoby bez sensu w świecie nastawionym głównie na to, by wyciągnąć od ludzi jak najwięcej pieniędzy.

"Mamy całkowitą kontrolę kreatywną nad sporą częścią gier, niektórym fanom nie podoba się to, innym tamto, ale to nasze eksperymenty."

Czyli wychodzi na to, że za kiepskie Dragon Age 2 trzeba winić tylko i wyłączenie BioWare, a Electronic Arts grzecznie słało pieniądze na dziwne pomysły, cięcia i uproszczenia? Jakoś mnie to osobiście nie przekonuje, a Was? Dajcie znać w komentarzach.

Sprawdź także:
Mass Effect 2

Mass Effect 2

Premiera: 26 stycznia 2010
PC, XBOX 360, PS3

Mass Effect 2 to druga część gry RPG, stworzonej przez studio BioWare. Kosmiczna saga trwa nadal, a czyhające w przestrzeni niebezpieczeństwa jeszcze nigdy nie były tak z...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   13:33, 10.04.2013
Super... ciekawe jakie wyjdzie im to Dragon Age 3, jestem tego bardzo ciekaw robią grę na silniku Frosbite 2.0 a tu już jest podrasowany Frosbote 2.0 ze zmienionym numerkiem 3.0
0 kudosMicMus123456789   @   13:53, 10.04.2013
I chcecie mi powiedzieć, że w coś takiego ktoś, gdzieś uwierzy? :/ Widać, że to z góry ustalone było.
0 kudosFestus_   @   15:35, 10.04.2013
Ale prima aprilis to już ponad tydzień było, EA...
0 kudosKattowitz   @   16:01, 10.04.2013
Jak studio BioWare wprost wielbię, tak o EA wypowiedzieć się nie potrafię... To co ostatnio odwalają to po prostu kpina, szkoda jednak, że cierpią na tym naprawdę zdolni twórcy...
0 kudosmateusz_kd   @   17:04, 10.04.2013
Tytuł EA jak na najbardziej się należał. Odwalają ostatnimi czasy ładną parodię.
0 kudosyeti520   @   18:31, 10.04.2013
Tak, najlepszym przykładem tej swobody było blokowanie Danger Close w próbach połatania MOHW.
0 kudosVerdungo   @   19:08, 10.04.2013
Ta nagroda znikąd się nie wzięła, więc to raczej takie puste gadanie. BioWare bardzo lubiłem, ale jakoś ostatnimi czasy idzie im coraz gorzej, więc coś chyba jest na rzeczy.
0 kudosKreTsky   @   02:17, 11.04.2013
Mysle ze w produkcje gier moze i sie nie wcinaja, ale narzucaja im konkretny marketing. Wycinanie gry i sprzedawanie jej w dniu premiery jako DLC, czy jakies mikroplatnosci, to wszystko jest dzieki EA.
0 kudosdenilson   @   17:46, 11.04.2013
Jakoś mi się wierzyć nie chce, żeby DA2 powstało jakie powstało bo tak sami twórcy chcieli. Każdy twórca chce żeby jego dzieło wyszło możliwie jak najlepiej bo jeśli lubi półśrodki i fuszerkę to za długo nie będzie istnieć na rynku gier. Co do wygranego "zaszczytnego" tytułu dla EA to oficjalnie życzę im takiej samej nagrody za rok Dumny Sami się proszą o takie coś proszą.
0 kudosgregory16mix   @   02:31, 12.04.2013
Zagrywka by pięknie przypieczętować nagrodę. Wyszedł kolo na durnia i zastanawiam się, za ile się sprzedał. To brzmiało jak świadomie przyznanie do zmarnowania potencjału DA2, który był potężny. Jedyne co EA daje producentom, to limit kasy w jakiej mają się zmieścić i karę jaką dostaną jeśli zyski będą niższe od planowanych - tak w mojej opinii Uśmiech
Dodaj Odpowiedź