DICE o różnicach w multi Battlefield 3 na PC i konsolach
O multiplayerze Battlefield 3 wiemy już naprawdę sporo, mieliśmy także sporo okazji by ujrzeć go w akcji.
Dirian @ 26.07.2011, 21:07
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360
O multiplayerze Battlefield 3 wiemy już naprawdę sporo, mieliśmy także sporo okazji by ujrzeć go w akcji. Wciąż jednak pojawiają się narzekania, że konsolowa wersja będzie miała gorszy tryb sieciowy od pecetowej, więc Patrick Bach z DICE postanowił odpowiedzieć na zarzuty.
"Największą różnicą pomiędzy pecetową a konsolową wersją Battlefield 3 jest liczba graczy. Na PC mamy ich 64, na konsolach maksymalnie 24. Reszta jest praktycznie taka sama - użyliśmy tego samego silnika, tej samej technologii, identycznego systemu animacji i oświetleń. Naszym celem jest zaoferowanie graczom dokładnie tych samych doświadczeń, a nie próbowanie ogłupienia wersji konsolowej." - mówi Bach w wywiadzie dla serwisu GameZone.
"Jeżeli chcielibyście identycznej gry, to mówię, że było by to bardzo, ale to bardzo trudne. Próbowaliśmy zwiększyć limit graczy [w wersji konsolowej - dop. red.] ale w takim wypadku musielibyśmy zaoferować gorszą jakość grafiki, zmniejszyć destrukcję otoczenia czy rozmiar map. Wszystko sprowadza się kompromisu - co musielibyśmy wyciąć?" - dodaje.
Bach zaznacza także, że większa ilość graczy nie zawsze przekłada się na lepszą zabawę, a Battlefield 3 wyglądałby po prostu nieciekawie, gdyby po konsolowych planszach również biegało 64 żołnierzy. Jak widać, najwyraźniej coś musi w tym być, bo szwedzkie studio już kilka miesięcy temu niemal identycznie tłumaczyło się na temat mniejszej ilości slotów na konsolach.
DICE woli postawić na lepszą oprawę wizualną, co osobiście uznaję za słuszny wybór. Pytanie tylko - skoro plansze będą równie duże co na PC, to czy nie okażą się zbyt wielkie dla dwóch drużyn liczących góra po 12 osób?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler