DICE: Studia tworzące FPS'y 'utrzymują się na wodzie'!
Szwedzkie studio DICE po zaprezentowaniu screenów i gameplayów, a także pierwszych prezentacjach Battlefield 3 ma wyjątkowo dużo do powiedzenia na temat konkurencji.
Dirian @ 28.03.2011, 17:50
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc, ps3, xbox 360
Szwedzkie studio DICE po zaprezentowaniu screenów i gameplayów, a także pierwszych prezentacjach Battlefield 3 ma wyjątkowo dużo do powiedzenia na temat konkurencji. Wypowiedzi te tyczą się głównie tego, że ich przeciwnicy są leniwi i nie oferują niczego atrakcyjnego.
Karl Magnus Troedsson, szef DICE całkiem niedawno wspominał o tym, że wszelakie wydawane na chwilę obecną shootery nie oferują niczego innowacyjnego, zarówno pod względem fabularnym, jak i technologicznym. Jego wypowiedź dość szybko została skontrowana przez przedstawiciela Treyarchu, który śmiało stwierdził, że Frostbite 2 to świetny silnik, ale wystarczy tylko kilka aktualizacji i engine napędzający serię Call of Duty zaoferuje podobne doznania.
Troedsson na tym jednak nie skończył, mało tego, udzielił kolejnego wywiadu, w którym gani konkurencję.
"Konkurencja... Tak, jest tam gdzieś, są ustabilizowani i bardzo, ale to bardzo duzi. Wierzymy jednak, że są oni mało innowacyjni, a co więcej, próbują jedynie utrzymać się na powierzchni wody." - mówi Troedsson w wywiadzie dla serwisu games.on.net.
"Zawsze gdy tworzymy nową grę, zadajemy sobie pytania - 'Co możemy zrobić lepiej? Co możemy przyśpieszyć? Może powinniśmy zapewnić więcej rozrywki?' Dlatego przede wszystkim zawsze rywalizujemy między sobą, tutaj - w studiu, a dopiero po tym z konkurencją." - dodaje.
DICE po tym, co pokazało może bezkarnie wygłaszać podobne opinie, ale z drugiej strony oczekiwania graczy względem Battlefield 3 już na chwilę obecną są na tyle wygórowane, że w przypadku "gdyby coś poszło nie tak" pod siedzibą szwedzkiego studia pojawi się z pewnością spora grupa wściekłych fanów. Ale czy DICE kiedykolwiek nawaliło?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler