DICE: Studia tworzące FPS'y 'utrzymują się na wodzie'!

Szwedzkie studio DICE po zaprezentowaniu screenów i gameplayów, a także pierwszych prezentacjach Battlefield 3 ma wyjątkowo dużo do powiedzenia na temat konkurencji.

@ 28.03.2011, 17:50
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
pc, ps3, xbox 360

DICE: Studia tworzące FPS'y 'utrzymują się na wodzie'!

Szwedzkie studio DICE po zaprezentowaniu screenów i gameplayów, a także pierwszych prezentacjach Battlefield 3 ma wyjątkowo dużo do powiedzenia na temat konkurencji. Wypowiedzi te tyczą się głównie tego, że ich przeciwnicy są leniwi i nie oferują niczego atrakcyjnego.

Karl Magnus Troedsson, szef DICE całkiem niedawno wspominał o tym, że wszelakie wydawane na chwilę obecną shootery nie oferują niczego innowacyjnego, zarówno pod względem fabularnym, jak i technologicznym. Jego wypowiedź dość szybko została skontrowana przez przedstawiciela Treyarchu, który śmiało stwierdził, że Frostbite 2 to świetny silnik, ale wystarczy tylko kilka aktualizacji i engine napędzający serię Call of Duty zaoferuje podobne doznania.

Troedsson na tym jednak nie skończył, mało tego, udzielił kolejnego wywiadu, w którym gani konkurencję.

"Konkurencja... Tak, jest tam gdzieś, są ustabilizowani i bardzo, ale to bardzo duzi. Wierzymy jednak, że są oni mało innowacyjni, a co więcej, próbują jedynie utrzymać się na powierzchni wody." - mówi Troedsson w wywiadzie dla serwisu games.on.net.

DICE: Studia tworzące FPS'y 'utrzymują się na wodzie'!

"Zawsze gdy tworzymy nową grę, zadajemy sobie pytania - 'Co możemy zrobić lepiej? Co możemy przyśpieszyć? Może powinniśmy zapewnić więcej rozrywki?' Dlatego przede wszystkim zawsze rywalizujemy między sobą, tutaj - w studiu, a dopiero po tym z konkurencją." - dodaje.

DICE po tym, co pokazało może bezkarnie wygłaszać podobne opinie, ale z drugiej strony oczekiwania graczy względem Battlefield 3 już na chwilę obecną są na tyle wygórowane, że w przypadku "gdyby coś poszło nie tak" pod siedzibą szwedzkiego studia pojawi się z pewnością spora grupa wściekłych fanów. Ale czy DICE kiedykolwiek nawaliło?

Sprawdź także:
Battlefield 3

Battlefield 3

Premiera: 25 października 2011
PC, PS3, XBOX 360, WIIU

Battlefield 3 to kolejna odsłona jednego z najlepszych i najbardziej znanych cyklów FPS, dedykowanych przede wszystkim rozrywce wieloosobowej. Gra jest bezpośrednim seque...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosMicMus123456789   @   18:30, 28.03.2011
Robi się coraz ciekawiej Uśmiech Może się okazać że premiera B3 spowoduje rozruch konkurencji, co przełoży się na lepsze gry co z kolei zadowoli nas graczy ^_^

Nie chce nawet myśleć co by było gdyby jednak DICE nawaliło.
0 kudosFox46   @   18:53, 28.03.2011
na pewno nie nawalą Dumny choć jakby nawalili to była by niezła jazda

zresztą w BC2 trochę nawalili to szybko naprawili swoje błędy
0 kudosDaerdin   @   18:58, 28.03.2011
Dice nie jest studiem idealnym. Nie ma idealnego. Zawsze jest możliwość, że nawalą ;)
0 kudosbat2008kam   @   19:03, 28.03.2011
DICE zdarzało się nawalić i to akurat wtedy, gdy ich gra zapowiadała się świetnie.

Mam nadzieję, że te słowa zostały skierowane w stronę tylko i wyłącznie ludzi od CoD-a.

Kto jak kto, ale Bungie tworzy świetne FPS-y (a Halo Reach to król FPS-owego świata. Po prostu ideał, zarówno w singlu, jak i (podobno) multi).

Trochę za duże mniemanie o sobie szwedzi mają. Narzekają na inne FPS-y pod względem fabularnym, a sami wydają fabularne gówno pokroju BC2.
0 kudososkarsom   @   20:04, 28.03.2011
Ja szanuję DICE, ale nie znoszę, kiedy mówią w taki sposób o konkurencji. Wypowiadają się, jakby BF3 już wyszedł i zarobił więcej niż wszystkie CoD razem wzięte. Bardzo lubię tych szwedów, ale czas przeginają z chwaleniem się.
0 kudoshavoc707   @   20:24, 28.03.2011
Nawet jeśli DICE nie nawali, to EA nadrobi :/
Serwery padaka, customer service półgłówki :/
0 kudosPyRsHaL   @   20:47, 28.03.2011
@ bat

Im po prostu chodzi o multiplayer... Bo w Bad Company 2 multiplayer jest boski. I jest to jedyna gra, która mnie tak pochłonęła...
0 kudosFox46   @   20:54, 28.03.2011
W sumie jest jedno takie studio któremu można było by nadać takie miano idealnego studia baa nawet dwa.

Jeżeli chodzi o Optymalizacje itp: to Codmasters
No i Blizzard bardzo starannie dopracowywać gry mało bugów a optymalizacja stoi na wysokim poziomie jedynie co to ich minusem jest to że długo czeka się na ich gry Dumny
0 kudosbat2008kam   @   21:18, 28.03.2011
Cytat: PyRsHaL
@ bat

Im po prostu chodzi o multiplayer... Bo w Bad Company 2 multiplayer jest boski. I jest to jedyna gra, która mnie tak pochłonęła...

Tak, wiem, że głównym celem Battlefieldów jest dominacja w multi.
Więc czego oni ciągle mają coś do powiedzenia w sferze fabuły? Na dodatek wydając gry, które fabularnie (bo i ME fabularnie było bardzo słabe) niedomagają?
0 kudosgregory16mix   @   21:48, 28.03.2011
Uśmiech przechwałki Uśmiech Może i nie nawalali, często, ale w ich produkcjach można z łatwością doszukiwać się błędów, które jednak nie przeszkadzały wielce w grze... Jak dla mnie to ekipie od CoD takie teksty nie ruszą, ale jeśli BC 3 zgniecie nowego CoD, to dopiero Acti się oczy otworzą i gdy zobaczą uciekające $$$$$$ to zaczną coś poprawiać...
Dodaj Odpowiedź