Age of Empires III to nieporozumienie.
Trzecia część serii Age of Empires okazała się tytułem solidnym i grywalnym, ale nie do końca zgodnym z poprzednimi szpilami z rodziny AoE.
Dirian @ 15.02.2011, 14:52
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc
Trzecia część serii Age of Empires okazała się tytułem solidnym i grywalnym, ale nie do końca zgodnym z poprzednimi szpilami z rodziny AoE. Dzisiaj twórcy przyznają, że gra była niewypałem, a w dodatku, powinna nazywać się zupełnie inaczej, do czego zresztą dążono, ale wydawca zdecydował się zostać przy pierwotnym tytule.
"Tworząc Age of Empires III próbowaliśmy wprowadzić nowe pomysły i rozwiązania. Uważam, że to był wielki błąd." - mówi założyciel Ensemble Studios, Bruce Shelley, w wywiadzie dla serwisu Kotaku.
"Chcieliśmy stworzyć coś, co w 30% zachowa korzenie serii, w 30% zapożyczy sprawdzone rozwiązania i w 30% będzie innowacyjne. Myślę, że jednak przedobrzyliśmy." - dodaje.
Shelley mówi także, że ekipa odpowiedzialna za Age of Empires III próbowała w pewnym momencie wrócić do pierwotnych założeń serii, ale było już za późno. Wydano więc grę dobrą, choć nie spełniającą oczekiwań wielu fanów serii, a także nie rewelacyjną, a przecież po świetnej "dwójce" następca musiał być jeszcze lepszy.
Wnioski? Czasami ciężko jest poprawić coś niemal idealnego, ale np. Blizzard wypuszczając StarCraft II udowodnił, że jest to możliwe. Niemniej jednak Age of Empires III to tytuł wciąż bardzo grywalny, przez wielu uznawany za jedną z najlepszych strategii ostatnich lat. Aż boję się pomyśleć co by było, gdyby szpila spełniła wszystkie pokładane w niej nadzieje.
Przypomnijmy także, że w fazie zamkniętych beta testów jest Age of Empires: Online, który w ogóle zrywa z założeniami serii. Rozgrywka wyłącznie sieciowa, bajkowa grafika czy system mikropłatności. Czyżby sieciowe Age of Empires było gwoździem do trumny serii? A może po prostu strategie pokroju Age of Empires II nie mają już prawa bytu?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler