Meandry Serii: Historia The Elder Scrolls
Pierwsza Era
Najważniejszym wydarzeniem tej ery jest powstanie ludzkości i narodziny ich pierwszego, legendarnego władcy - królowej Alessy. To właśnie ta kobieta zmotywowała wykrwawiający się naród do powstania przeciw oprawcom. Wojny trwały długo, ale ludzie sukcesywnie wypierali okupantów ze swych terenów. Duży wpływ na to miał proces formowania się religii, która poniosła narody ku zwycięstwu. W końcu tworzy się Pierwsze Imperium, z Alessią na czele, a ta otrzymuje iście boskie wsparcie. Amulet Królów, otrzymany od boga Akatosha, jest gwarancją wolności od złych Daedr, które wpędza ona do Oblivionu. Jak długo władcy Imperium nosić będą amulet, tak długo nic nie grozi ich cywilizacji.
W międzyczasie rasy Dwemerów, Chimeri i Nordów prowadzone są opowieściami o artefakcie Lorkhana, który spoczywa pod wulkanem Red Mountain. Bitwy wycieńczają rasę Dwemerów, która ulega kompletnej rozsypce. Śnieżne elfy zostają wypchnięte do podziemi, a Tamriel staje naprzeciwko zagrożeniu z zewnątrz. Kontynent Akavir szykuje się do wojny. Po serii zażartych bitew, ludzie z Dynastii Remanów zawierają pakt pokojowy, kumulując siły całego Tamriel. To prowadzi do powołania Drugiego Imperium. Imperator zostaje zamordowany przez swojego Potentata (doradcę z rasy Akaviry), który sam mianuje się władcą i wpływa na egzystencję Drugiego Imperium.
Druga Era
Ludzie, którzy przywędrowali z północy, poprzez swoje bliskie kontakty z elfami, a także mieszanie się genów, zyskują na znaczeniu. Ich siła rośnie, a Imperium przeżywa problemy. Miotane jest wewnętrznymi konfliktami, na podłożu politycznym, co prowadzi do wojny domowej. Jej skutki są tragiczne, spustoszałe tereny, wyludnione miasta, płonące budynki i ludność w strachu. Imperator Versidue-Shae nie ma funduszy na zawodową armię, a w związku z tym stawia wszystko na Gildię Wojowników. To nie przynosi zamierzonych skutków, sam imperator zostaje zamordowany przez członka Morag Tong, gildii zabójców. Władzę przejmuje jego syn, w roku 2E 324, ale po stuletniej kadencji podziela los ojca. To oznacza koniec Drugiego Imperium.
Rozpoczyna się tak zwany okres Interregnum, czyli bezkrólewia, co walnie przyczynia się do rozkładu Imperium i konfliktów domowych. Nastają mroczne i biedne czasy w całym Tamriel. Upada kultura i nauka, panuje bezprawie, ponieważ nie funkcjonuje instytucja je egzekwująca. W roku 2E 854 do władzy w Imperium dochodzi generał Talos, Dragonborn, władający językiem Smoków, który zasłynął z zamysłu strategicznego. Koronuje się on Imperatorem, przybierając imię Tiber Septim. W roku 2E 896 większość ziem Tamriel zostaje zjednoczona, rodzi się nowa dynastia, a Morrowind wchodzi w skład królestwa, zachowując przy tym ogrom swobód.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler