Redakcyjne podsumowanie E3 A.D. 2012!
Redakcja MiastoGier @ 01:16 16.06.2012
Targi ogółem:
E3 2012 ciężko jednoznacznie ocenić. Z jednej strony targi nas zawiodły, z drugiej - przyniosły kilka niespodzianek. Wielkimi nieobecnymi można nazwać nowe konsole. Raczej nie liczyliśmy na to, że Sony i Microsoft na 100% je ujawnią w czerwcu bieżącego roku, ale gdzieś tam w sporej części graczy tliła się nadzieja na prezentację PlayStation 4 czy Xboksa 720 (czy jak tam nowe pudła będą się zwać). Tego, jak i innych technologicznych super nowości, które udoskonaliłyby nasze życie i wywołały uczucie - "łał, muszę to mieć!", zwyczajnie nie ujrzeliśmy. Niefajne były konferencje Microsoftu, Nintendo i Sony. Niczym trójka gigantów nie zabłysnęła i raczej nikogo nie zaskoczyła.
Były za to gry. Dużo gier. Pod tym względem tegoroczne E3 nie zawiodło, bo tytułów pokazano naprawdę sporo. Jedne zaskakiwały, inne wywoływały opad szczęki, jeszcze inne lekki niesmak. Chyba jednak każdy upatrzył sobie jakąś gierę, której dalsze losy będzie pilnie śledził.
Gra targów:
Jak dla mnie Tomb Raider. Nowa Lara zapowiada się świetnie i modlę się żeby Crystal Dynamics niczego nie spartaczyło. Nie grałem w serię Uncharted, która z gameplayu wygląda dość podobnie, stąd mój głód na Tomba jest niesamowity. Nieco tylko dalej uplasuję The Last of Us (klimat i uczucie konieczności przetrwania wręcz wycieka z gameplayów) i Far Cry 3. Powrót na tropikalną wyspę zapowiada się arcyciekawie, a wygląda obłędnie!
Spytacie gdzie Watch Dogs? Ano trochę dalej. Nie jarają mnie cyberpunkowe klimaty, ale doceniam ten projekt za dość oryginalny jak na sandbox styl i unikatowy gameplay. Do premiery daleko, a gra już teraz wygląda świetnie, więc zobaczymy co z tego wyjdzie.
Największe zaskoczenie:
Niech będzie to prezentacja Watch Dogs. Dość niespotykana historia, że Ubisoftowi udało się tak długo utrzymać w tajemnicy tak złożony projekt.
Największy zawód:
Assassin's Creed III nie przynosi rewolucji, a Need for Speed: Most Wanted 2 to Burnout: Paradise w innych szatach. W obu przypadkach dostaniemy pewnie bardzo dobre produkcje, ale chciałoby się zagrać w coś nowego i unikatowego, bo ile można męczyć te same schematy? A tak poza tym, to gdzie te nowe konsole?!
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler