Watch_Dogs (PC) - okladka

Watch_Dogs (PC)

Premiera:
27 maja 2014
Premiera PL:
27 maja 2014
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (147)Gram (44)Ukończone (44)Kupię (38)

Opis Watch_Dogs (PC)
zvarownik @ 02:51 05.06.2012
Kamil "zvarownik" Zwijacz

Śr. długość gry: 33h 39min

+ czaswięcej

Watch_Dogs to gra akcji opowiadająca o zinformatyzowanym świecie, w którym jeden człowiek, może kontrolować wszystko z wykorzystaniem wyłącznie swojego telefonu. Projekt powstał w studiu Ubisoft i ta sama firma odpowiedzialna jest za jego wydanie.

W grze wcielamy się w Aidena Pearce'a, który mając zdolności informatyczne, potrafi włamać się do Głównego Systemu Operacyjnego, do którego podłączone są wszystkie urządzenia elektroniczne. Dzięki temu, może przejąc władzę nad praktycznie wszystkim, począwszy od telefonów komórkowych, przez sygnalizację świetlną na ulicach, a na kamerach i alarmach skończywszy. W ten sposób (a także w nieco bardziej tradycyjny) walczy z korporacjami, które rządzą globem.

Produkcja przenosi nas do Chicago alternatywnej rzeczywistości. Jest ono jednym z wielu na ziemi, które w swoim centrum posiadają ogromny superkomputer, zwany CtOS (Central Operating System). To właśnie on odpowiedzialny jest za kontrolowanie każdego systemu w mieście, dysponuje też informacjami na temat wszystkich mieszkańców. Na potrzeby Watch_Dogs deweloper opracował możliwie jak najlepiej wszystkie szczegóły miasta. Mamy więc ikoniczne budynki, ważne ulice oraz kluczowe miejsca. Wszystko z dbałością o najmniejsze nawet szczegóły. Co ważne, gracz może w pełni swobodnie poruszać się po wirtualnym świecie, hackując urządzenia, jeżdżąc samochodami i wypełniając zlecenia.

Zabawa przypomina inne gry z gatunku sandboxów, w tym także serię GTA. Protagonista poznaje w Chicago osoby, które, prosząc go o pomoc, popychają wątek fabularny do przodu. Zlecenia podzielone zostały na dwa rodzaje: fabularne oraz poboczne. Te pierwsze są nieodzowne do tego, aby poznawać kolejne skrawki opracowanej przez dewelopera opowieści. Te drugie, służą natomiast gromadzeniu wyposażenia, pieniędzy itd.

Misje w Watch_Dogs, jak przystało na sandboxa, są zróżnicowane i rozbudowane. Część z nich można zrealizować na kilka sposobów, korzystając z bezpośredniego podejścia (z bronią w ręku), albo skradając się i realizując tylko założone cele, bez alarmowania wszystkich dookoła. Druga metoda jest o tyle ważna, że w grze występuje policja. Im więcej przestępstw popełnimy, tym konkretniejsze jednostki stróżów prawa za nami pędzą.

Projekt, prócz kampanii dla jednego gracza, oferuje także rozgrywki wieloosobowe. Występują one w kilku wariantach, ale najbardziej charakterystycznym jest model zabawy, w którym gracz hackuje, albo jest hackowany przez kogoś innego. W przypadku gdy to my jesteśmy atakującym, musimy w określonym czasie włamać się do telefonu wybranej osoby, jednocześnie pilnując aby ofiara nas nie zauważyła. Gdy tak się stanie, pozostaje nam walczyć o życie, albo uciekać. Co ciekawe, jeśli wybierzemy ucieczkę, może się okazać, że przeciwnik nas znajdzie i włamie się do naszego telefonu, a wówczas role się odmienią.

Żeby jeszcze bardziej wzbogacić rozgrywkę w Watch_Dogs producent przygotował aplikację towarzyszącą, przeznaczoną dla tabletów. Jest ona wykorzystywana m.in. jako mini mapa miasta, ale ma również zadanie funkcjonalne. Kiedy jeden gracz zasiądzie przy apce, a drugi przy grze, mogą zainicjować tryb, w którym jedna osoba stara się na czas przejechać przez określone punkty kontrolne, a druga przeszkadza mu w tym, wysyłając w jego stronę oddziały policyjne, włączając zapory drogowe, zmieniając światła itd.

Watch_Dogs działa na nowoczesnym, next-genowym silniku Disrupt, a w rezultacie generuje przejrzystą, pełną efektów specjalnych grafikę, która mimo ogromnego świata oraz licznych przechodniów na ulicach, utrzymuje stałą płynność. W przypadku pecetów jest to jednak okupione sporymi wymaganiami sprzętowymi. Jeśli zaś chodzi o konsole, gra prezentuje pełnię swoich możliwości tylko na Xboksie One i PlayStation 4. Na Xboksie 360, PlayStation 3 i Wii U wygląda nieco słabiej.


UWAGA: Produkcja do działania wymaga 64-bitowego systemu operacyjnego.


Wkład w encyklopedię mieli:   Dirian, Materdea, logan23,
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera kontrolowane rozgrywki sieciowe
Screeny z Watch_Dogs (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   13:09, 26.10.2016
Ale ja nie neguje. Rozumiem kogoś kto lubi zbierać pudełka.. Ja do nich nie należę. Choć niektóre mi się podobają. Ale jakoś tak przykro jak z wypiekami otwieram pudełko od Mafii, a tam ... mapka, cd i tona makulatury z licencjami.
0 kudosshuwar   @   17:36, 29.10.2016
Strasznie to zakręcone... nie mam pojęcia co jest celem w grze. Czuję się zagubiony. Ubisoft to potrafi skomplikować sprawy.
0 kudosTheCerbis   @   10:53, 30.10.2016
Ja grałem troszkę jakiś czas temu i wszystko było jasne. Natomiast nie pamiętam czy jest tu tak jak w serii AC, gdzie często pojawia się tona napisów na ekranie informujących o różnych rzeczach naraz i nie wiadomo co zacząć czytać, po chwili znikają. To akurat zawsze było dla mnie niezbyt udaną koncepcją.
0 kudosJackieR3   @   11:04, 30.10.2016
Szybko znikające napisy w grach to w ogóle zaczyna być dla mnie problem. Nigdy w kinie nie miałem z tym problemu a teraz coś zaczyna być nie tak.Albo sie starzeję i nie nadążam albo twórcy lokalizacji ciut przesadzają. Konsternacja
0 kudosTheCerbis   @   15:23, 30.10.2016
Rzecz nie w samych dialogach tylko dodatkowych informacjach o danym miejscu, osobie, znaczniki, pierdoły... I to wszystko naraz.
0 kudosshuwar   @   17:46, 30.10.2016
No Watch Dogs przoduje w tym... nie mogę się rozegrać. Niby wiem co mam robić, ale jakoś tak nie daje mi to frajdy. Nie czuję żebym miał kontrolę nad grą. Jeszcze spróbuję kilka razy podejść do tej gry, jak nic się nie zmieni poddam się.
0 kudosJackieR3   @   18:07, 30.10.2016
Oj tam.Za dwa dni się wciągniesz.Podobno Chicago wzorowane na prawdziwym.
A Twoja niechęć do gry może być spowodowana przesytem.Ja bym sie nie zdecydował na sandboxa tuż po ukończeniu innego.Po pierwsze przesyt a po drugie ciężko się przeskakuje z jednego otwartego świata do drugiego.Przynajmniej ja tak to widzę ,zagrałbym w coś innego gatunkowo ,szczelankę ,przygodówkę .
0 kudosTheCerbis   @   22:16, 30.10.2016
Jackie dobrze mówi. Też zauważyłem mały przesyt gdy zabierałem się za grę podobną w rozgrywce czy gatunkowo do skończonej niedawno. A W_D to według mnie, po tych chwilach w grze, tytuł któremu jednak warto dać szansę i jest dość porządnie wykonany, pomijając kwestie afery z downgradem oraz powtarzających się w grach Ubi schematów. Moja kopia czeka na półce. :>
0 kudosshuwar   @   20:28, 02.11.2016
Nie no, gra doprowadziła mnie do białej gorączki...

Jedna z misji: zlikwidować gościa jadącego do sądu. Ilość podejść? chyba z 10-15 prób.

Snajperka - jej celność rodem ze strzelnicy wiejskiej.
Gdy już po drodze udało się zatrzymać auto przeciwnika tworząc korek, zator... zanim do niego nawrócę - koniec czasu - cel uciekł... tak... leżąc pod autem.

No to inaczej... strzał, nie wiem czy oberwał bo od razu walą do mnie więc wsiadam na motocykl... nie... raczej próbuje na niego wsiąść... naduszam nerwowo 'E', nie działa, jeszcze raz 'E', 'E' 'E''E''E''E''E'.... pasek zdrowia zbliża się do zera... 'E''E''E''E''E''E' .

I d..a, nie uda mi się wsiąść na ten cholerny motocykl.

Pewnie snajperka nie była w scenariuszu rozwiązania tego zadania... motocykl zresztą też.

Po 3-4h grania poddałem się. To nie jest gra dla mnie.
0 kudosshuwar   @   08:01, 03.11.2016
W grach tego typu brakuje mi opcji quick save. Zamiast tego mam checkpoint'y. A jak są głupio ustawione, to mam taką sytuację, jak obecnie. Muszę wpierw dojechać do gościa co zajmuje trochę czasu, by za chwilę zginąć i ... powtórka. Z każdą powtórką przyjemność maleje Dumny
0 kudosJackieR3   @   18:01, 03.11.2016
A bo taka ciamajda z niego.Gdyby był w wojsku to by został ofermą kompanijną.
No ale faktycznie rozkład checkpointów w niektórych grach czasem daje popalić
0 kudosshuwar   @   19:39, 03.11.2016
No właśnie. Dajmy na to Hitman... jakoś nawet nad tym nie rozmyślałem, że będzie źle jak nie znajdę checkpointa. No ale tu to już przegięli - foch.
0 kudosshuwar   @   15:50, 01.09.2021
No i proszę... po p5 latach wróciłem do gry. Zainspirował mnie Cyberpunk i ... okazuje się, że gra pochłonęła mnie do reszty. Może musiałem dojrzeć, może poprawić moje skille growe. Teraz zastanawiam się nad kontynuacją w kolejnej wersji, a może i DLC?
Dodaj Odpowiedź