Premiery miesiąca - wrzesień 2020
Mafia: Definitive Edition (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 25 września
Oryginalnie Mafia: The City of Lost Heaven ukazało się w 2002 roku i dla wielu do dzisiaj jest synonimem świetnie napisanej, gangsterskiej historii z niebanalnym pomysłem na rozgrywkę, w której zręcznościówka i typowa akcja miesza się z symulacyjnymi elementami – głównie widzianymi w działaniach policji, karzącej nas nawet za wykroczenia takie, jak przejazd na czerwonym świetle.
Mafia: Definitive Edition oddaje graczowi zupełnie nowe, zbudowane na silniku graficznym z Mafii III miasto Lost Heaven. I choć wszystko jest tu świeże – wśród pojazdów pojawiły się nawet niewidziane w oryginale motocykle – to historia została wyciągnięta z pierwowzoru.
Wcielamy się w postać taksówkarza, Tommy’ego Angelo. Akcja rozgrywa się szalonych latach 30. XX wieku, zaś protagonista z dnia na dzień, poprzez splot zaskakujących wydarzeń, zostaje wciągnięty w szeregi mafijnej rodziny, pnąc się w jej szczeblach.
Rozgrywka z remake’u Mafii pozostała jak najbardziej wierna założeniom oryginału, z tą różnicą, że np. model strzelania został dostosowany do obecnych standardów, pojawił się mechanizm chowania za osłonami itd. Oprócz wspomnianych motocykli, gameplay zyskał także na zaimplementowaniu opcjonalnych zadań i mniejszych fuch, a także dzięki lekkiej reorganizacji miasta, które teraz nabrało kolorytu i ducha.
Baldur's Gate III (PC) – 30 września, Steam Early Access
Studio Larian wreszcie zaprezentuje swoje najnowsze dzieło szerszej publiczności. Od czasu zapowiedzi następcy kultowej marki Baldur’s Gate fani nie byli rozpieszczani materiałami z rozgrywki, jednak sytuacja zmieni się już pod koniec miesiąca, kiedy na Steam trafi przedpremierowa wersja gry, w ramach Wczesnego dostępu.
Tytuł w Steam Early Access zaoferuje graczom blisko 20 godzin rozgrywki, możliwość awansowania na maksymalnie czwarty poziom doświadczenia oraz cały kreator postaci. Ciągle trwają prace nad tym, jakie lokacje i rasy zostaną graczom udostępnione.
Baldur’s Gate III w pełnej wersji ma być godnym następcą „dwójki”, oferując przede wszystkim klimat tej klasycznej cRPG-owej marki znanej chyba każdemu fanowi gatunku. Choć rozgrywka siłą rzeczy zostanie nieco unowocześniona (do produkcji wykorzystano silnik Lariana z serii Divinity: Grzech Pierworodny), to producenci zapewniają, iż nie idą na kompromisy, jeśli chodzi o dziedzictwo serii Baldur’s Gate.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler