Premiery miesiąca - wrzesień 2020
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 8 września
Firma THQ Nordic nie zwalnia tempa i ponownie atakuje odświeżonym wydaniem jednej z gier ze swojego portfolio. Marka Kingdoms of Amalur, przejęta w 2018 roku z rąk Electronic Arts, wraca – najwyraźniej – jako zajawka przed pełnoprawną „dwójką”.
Kingdoms of Amalur: Re-Reckoning bowiem przywraca do życia całkiem udanego, lecz niekoniecznie znanego cRPG-a akcji od studia Big Huge Games. Tym razem za remaster odpowiada studia KAIKO, autorzy m.in. Red Faction: Guerrilla Re-Mars-tered oraz Darksiders: Warmastered Edition.
Dzieło Big Huge Games to wirtualna adaptacja dzieł pisarza R. A. Salvatore o tym samym tytule. W grze wcielamy się w postać zabitego w boju rycerza, który zostaje wskrzeszony przez tzw. Studnię Dusz. Protagonista zaczyna od samego dołu hierarchii, zaś zadania, które podejmujemy, pozwalają mu na awans po drabinie społecznej.
Rozgrywka przypomina dokonania serii Mass Effect. Bohaterem sterujemy z perspektywy trzecioosobowej, a do wyboru mamy jeden z trzech archetypów: wojownika, łotrzyka lub maga. Nasz protagonista jest w stanie mieszać umiejętności różnych herosów, tak więc nic nie stoi na przeszkodzie by posiadać łotrzyka korzystającego z ciężkiego oręża lub wojownika, władającego zaklęciami magicznymi. Clou to wykonywanie zadań i popychanie fabuły do przodu.
Crysis Remastered (PC, Xbox One, PlayStation 4) – 18 września
Crysis powraca po przeszło 13 latach od premiery pierwszej części trylogii, która później porzuciła swój wyspiarsko-tropikalny rodowód na rzecz apokaliptycznego, miejskiego klimatu. Crysis Remastered co ciekawe, nie zaś np. remake, wygląda i prezentuje się jak nieco lepiej oteksturowany oryginał. Naturalnie poprawek jest o wiele więcej, jednak umówmy się – na komputerach osobistych jest masa modów powodująca, że dzieło niemieckiego Cryteku reprezentuje najwyższy graficzny poziom nieustannie od 2007 roku.
Twórcy, studio Saber Interactive, wśród poprawek względem pierwotnej wersji podkreślają m.in. nowe cieniowanie, światło, wymianę tekstur, a także takie techniczne aspekty, jak m.in. lepiej poprowadzone rozłożenie obciążenia rdzeni procesora i jego wątków.
Rozgrywka zaś oferuje to, co doskonale znamy – akcję obserwowaną z perspektywy pierwszej osoby. Tytuł to przede wszystkim strzelanka, jednak nastawiona na wykorzystywanie niezwykłych umiejętności kombinezonu bohatera - tzw. Nanokombinezonu. To w praktyce egzoszkielet pozwalający na m.in. niezwykłą siłę pozwalającą na niszczenie budynków uderzeniem pięści, czasową niewidzialność, superszybki sprint, który jest niewykrywalny dla przeciwników czy nadludzką zręczność. Wszystko jest limitowane regenerującymi się bateriami sprzętu.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler