Premiery miesiąca - wrzesień 2020
Choć 2020 rok przyniósł już do tej pory sporo nieprzyjemnych sytuacji, w tym (nie)sławną pandemię, to w „growym” światku z miesiąca na miesiąc jest coraz lepiej. Po wiosennych przenosinach rozmaitych gier na późniejsze okienka wydawnicze, wrzesień jako preludium do, klasycznie już, obfitego okresu przedświątecznego i premier konsol nowej generacji zapowiada fantastyczną jesień.
Crusader Kings III (PC) – 1 września
Firma Paradox Interactive, po romansie ze starożytnym Rzymem w Imperator: Rome i nieco odleglejszymi klimatami science-fiction w Stellaris, wraca do jednej ze swoich najbardziej znanych serii, czyli Crusader Kings.
Crusader Kings III nie odbiega założeniami od swojej poprzedniczki, będąc zdecydowanie bardziej ewolucją marki niż jej rewolucją. Ponownie trafiamy w historyczne realia średniowiecznego świata, obejmując kontrolę nad jedną z kilkunastu ówcześnie panujących na całym globie dynastii.
W porównaniu do np. marki Europa Universalis, w trakcie podbojów i zawiązywania sojuszy ważniejsze od dobra narodu są partykularne interesy członków królewskiej rodziny. Nie tylko jak najbardziej efektywnie staramy się przedłużyć nasz ród, kreując, poprzez małżeństwa, kolejne sojusze z nowymi stronnictwami, ale przede wszystkim dbamy o posiadane przez nas włości i dobytki. Rozgrywka zaś, jak w tytułach sygnowanych logiem Paradox Interactive, opiera się na bacznym obserwowaniu mapy świata, czytaniu wielu statystyk i planowaniu.
Iron Harvest (PC) – 1 września
Chociaż Iron Harvest trafia w bardzo polskie tony, to nie jest autorstwa rodzimych producentów. Za tą strategią czasu rzeczywistego stoi studio KING Art. Games, w przeszłości znane m.in. z przygodówki The Raven: Legacy of a Master Thief.
W Iron Harvest trafiamy do mocno alternatywnej rzeczywistości, która na osi czasu zlokalizowana jest na początku XX wieku, gdzieś pomiędzy I wojną światową, a dwudziestoleciem międzywojennym. Klimat zaś mocno inspirowany jest zarówno dieselpunkiem, jak i pracami grafika Jakuba Różalskiego, który to właśnie wykreował świat 1920+.
W grze dostajemy pełnoprawną kampanię fabularną, w której naprzeciwko siebie stają trzy fikcyjne, choć mające swoje odpowiedniki w historii, nacje: Imperium Saksonii, Roswieci oraz Republika Polanii. Każda z nich ma do dyspozycji inne jednostki, budynki oraz taktyki. Jednak dla wszystkich charakterystyczny jest postęp technologiczny, będący głównym wyróżnikiem gry. Tutaj do oprócz konnicy dostępne są np. mechy bojowe lub inne, mocno zaawansowane technicznie urządzenia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler