Premiery miesiąca - kwiecień 2020
Final Fantasy VII Remake (PlayStation 4) – 10 kwietnia
Niespełna tydzień po jednym z remake’ów kultowej gry, premierę będzie miał drugi – Final Fantasy VII Remake! W tym przypadku jednak dostaniemy tylko fragment całości, bowiem FFVII w odświeżonej wersji będzie powstawało jeszcze bardzo długo – producenci nawet nie zadecydowali, na ile części podzielić jedno z najbardziej kultowych dzieł w historii gamingu.
Oryginalne Final Fantasy VII ukazało się na pierwszym PlayStation w 1997 roku. Docelowo nowa wersja ma przynieść dosłownie wszystko nowe – od oprawy wizualnej i nowego silnika, przez udźwiękowienie, kończąc na tak prozaicznej funkcji, jak przemodelowana rozgrywka. Jedynie historia pozostanie zgodna z pierwowzorem, chociaż i ona otrzyma nowe sceny, dialogi oraz niektóre wydarzenia, by obraz stał się pełniejszy.
W „siódemce” wcielamy się w rolę walecznego młodzieńca o imieniu Cloud – postać z militarną przeszłością dołącza do ruchu oporu Avalanche, by ramię w ramię w innymi rebeliantami wystąpić naprzeciw potężnej korporacji Shinra, która przeprowadza drenaż planety, grożąc jej zagładą.
Hellpoint (PC, Xbox One, PlayStation 4, Nintendo Switch) – 16 kwietnia
Hellpoint to produkcja z gatunku RPG akcji, czyli dość popularnego formatu, w którym poruszając się bohaterem po zamkniętych lokacjach (albo otwartym świecie) wykonujemy zlecane zadania, jednocześnie zdobywając punkty doświadczenia i awansując na nowe levele, które oczywiście przynoszą kolejne umiejętności specjalne. Za projekt odpowiada studio Cradle Games, zaś współpracuje z nim tinyBuild Games, czyli autorzy No Time to Explain z 2015 roku.
Hellpoint opowiada historię bezimiennego bohatera. Świat gry jest połączeniem fantasy i futurystycznych wizji dotyczących przyszłości – sam protagonista to hybryda człowieka z maszyną. Budzimy się na stacji kosmicznej Irid Novo, na której wszyscy zostali opętani tajemniczą siłą związaną ze stanem własnej psychiki. Doprowadzeni do szaleństwa atakują nas, zaś zadanie jest proste – dowiedzenie się, o co w tym wszystkim chodzi.
Rozgrywka przypomina nieco typ soulslike. Gracz posiada osobny pasek na wytrzymałość, zaś powolne i ciężkie ruchy kierowanego przez niego protagonisty szybko go zużywają. Oprócz tego bohater, niczym w Skyrimie, uczy się nowych umiejętności sukcesywnie korzystając z danej broni. Przemierzamy korytarze, rozpracowujemy zwykłych przeciwników i mierzymy się z bossami.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler