Metal Gear Rising: Revengeance to jedna z części uznanej serii gier skradankowych od legendarnego japońskiego producenta - Hideo Kojimy.
Historia opowiada o głównym bohaterze drugiej odsłony gry - Raidenie. Akcja rozgrywa się dziewięć lat po Guns of the Patriots. Wojownik dopiero zaczął swoją transformację w cyborga. Tytuł pozwala graczom na bezstresową zabawę, bez konieczności znajomości poprzednich odsłon cyklu.
W odróżnieniu od reszty produkcji spod tego szyldu, Metal Gear Rising: Revengeance skupia się na ciągłej akcji, cięciu, szlachtowaniu i zabijaniu. Oczywiście elementy skradankowe także znalazły tu swoje miejsce, ale są znacznie "żywsze", niż w poprzedniczkach.
Główną atrakcją jest system "zan-datsu", co w wolnym tłumaczeniu oznacza "tnij i bierz". Osoba kontrolująca Raidena może wykonywać precyzyjne cięcia na swoich wrogach. Akcja na chwilę zwalnia, a my zakreślamy kontrolerem kierunki w jakich powędruje nasza katana. Można poszatkować praktycznie wszystko, od robotów, przez ludzi, po elementy otoczenia (oczywiście ścian raczej nie naruszymy w wielkim stopniu).
Tytuł napędza zupełnie nowy silnik graficzny dostosowany do platform PlayStation 3, Xbox 360 i komputerów osobistych.
Targi E3 2009 okazały się kluczowymi dla fanów dzieł Hideo Kojimy. Twórca cyklu Metal Gear Solid zapowiedział na konferencji prasowej Microsoftu, że prace nad spin-offem wspomnianej sagi, o tytule Met...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler