Mafia III (PS4) - okladka

Mafia III (PS4)

Premiera:
07 października 2016
Premiera PL:
07 października 2016
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (21)Gram (7)Ukończone (11)Kupię (6)

Opis Mafia III (PS4)
Materdea @ 15:39 28.07.2015
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka.

Śr. długość gry: 33h 6min

+ czaswięcej

Mafia III to trzecia odsłona serii gangsterskich gier akcji, stworzona przez czeski zespół Illusion Softworks (później przemianowane na 2K Czech). Za tę część odpowiada nowo powołane do życia studio Hangar 13.

Akcja Mafii III rozgrywa się w połowie XX wieku. Wcielamy się w postać jednego z członków rodziny mafijnej, niejakiego Lincolna Clay'a, działającej w New Bordeaux (mieście wzorowanym na Nowym Orleanie) na terenie Stanu Luizjana. Jako młody chłopak Lincoln należał do gangu czarnoskórych, później ruszył na wojnę w Wietnamie, a po powrocie do rodzinnych stron, miasta New Bordeaux, ponownie wkręca się do przestępczego półświatka.

Pierwszym jego zadaniem jest robota z Giorgi Marcano, polegająca na włamaniu się do Banku Rezerw Fedaralnych. Skok się udaje, pieniądze zostają podzielone, ale Giorgi i jego ojciec mają inne plany. Przygotowują pułapkę w barze, w którym przebywa Lincoln i jego znajomi. Wszyscy giną, a Lincoln, postrzelony w głowę, cudem przeżywa. Życie ratuje mu ksiądz, Ojciec James, a Lincoln poprzysięga wówczas zemstę. Postanawia, że odbuduje rodzinę mafijną i zlikwiduje Marcano oraz jego współpracowników. Nie może tego jednak zrobić samodzielnie i dlatego istotną rolę w Mafii III odgrywają inni bossowie mafijni, w tym Cassandra, Burke oraz Vito Scaletta.

Mafia III to gra z w pełni otwartym światem, po którym poruszamy się całkowicie swobodnie. Przemierzając ulice New Bordeaux rozmawiamy z napotkanymi postaciami niezależnymi i otrzymujemy od nich zadania. Czasem są to misje fabularne, popychające historię do góry, ale często są to również zlecenia poboczne, służące temu, aby gromadzić np. dodatkowe fundusze, ułatwiające późniejszy rozwój.

W produkcji duży nacisk położono na mechanikę prowadzenia samochodów oraz strzelanie. Oba te elementy charakteryzuje czysto zręcznościowe podejście, zapewniające możliwie jak najwięcej emocji. Deweloperzy przygotowali w związku z tym naprawdę rozbudowany wachlarz broni, jak również mnóstwo pojazdów. Do każdego można wsiąść, aby sprawniej dotrzeć w miejsce kolejnej misji i podziwiać kunszt grafików, zwiedzając New Bordeaux.

Mafia III działa na zaawansowanym silniku graficznym, zapewniającym nie tylko solidną oprawę ale także odpowiednią optymalizacje, przy rozsądnych wymaganiach sprzętowych, jeśli chodzi o wersję PC, a stałą liczbę generowanych klatek na konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Premiera Mafia III zaplanowana została na dzień 7 października 2016 roku. Tytuł przeznaczony jest wyłącznie do rozgrywek dla jednego gracza.

PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Mafia III (PS4)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslogan23   @   20:06, 03.11.2016
czyli mojej kasy nie zobaczą poczekam jak będzie gdzieś poniżej stu złotych. może kupię w połowie 2017. może do tego czasu cena spadnie bo za bubla z powtarzalnymi misjami nie mam zamiaru płacić.
0 kudosguy_fawkes   @   22:04, 21.11.2017
Po kilkudziesięciu godzinach spędzonych na zbieractwie wreszcie udało mi się zamknąć temat Mafii III. Podchodziłem do niej jak pies do jeża, mając na uwadze genialną pod względem klimatu jedynkę i naprawdę przyzwoitą dwójkę. I fakt, III to już nie ta Mafia i mogłaby się nazywać dowolnie, ale z czasem historia Lincolna Claya zaskoczyła mnie swoją głębią i postaciami. To nie ordynarna fabułka o krwawej wendecie, lecz naprawdę zręcznie napisana opowieść. Najważniejsze, że autorzy nie silili się na poprawność i pokazali New Bordeaux lat 60. takich, jakie były - burzliwe, wciąż pełne rasizmu. Nikt tutaj nomen-omen nie koloryzuje, trup ściele się gęsto, a mocne słowa to często słyszany element dialogów.

Generalnie dwójkę krytykowano w dużej mierze za to, że nie jest GTA i pomimo sporego Empire Bay nie było tam co robić, ale... jak bardzo to było dobre, pokazuje właśnie Mafia III, sztucznie nadmuchana i nadźgana znajdźkami. Gdyby wywalić wszystkie te elementy i zrobić z tego bardziej korytarzowy, skoncentrowany na głównym wątku tytuł, wyszłoby dużo lepiej dla samej gry. Cholerna moda na sandboksy...
0 kudosGuilder   @   08:29, 22.11.2017
Cytat: guy_fawkes
Generalnie dwójkę krytykowano w dużej mierze za to, że nie jest GTA i pomimo sporego Empire Bay nie było tam co robić, ale... jak bardzo to było dobre, pokazuje właśnie Mafia III
Faktem jednak jest, że Empire Bay wspominam znacznie gorzej niż Lost Heaven. Z początku tłumaczyłem to tym, że o ile misje w jedynce zmusiły nas do objechania całego miasta wzdłuż i wszerz, tak w dwójce takich wypraw było mniej. Trochę racji w tym co prawda jest (widać to chociażby po tej mapie, niektórych lokacji kompletnie nie kojarzę - grałem tylko w podstawkę, więc muszą być dodane dopiero w DLC), ale po obiektywnym zweryfikowaniu tego, to też chyba nie jest clou. Zastanawiam się, czy to nie jest kwestia samych misji. Jedynka była trudniejsza, ale też zadania były godne zapamiętania. Pamiętam praktycznie wszystkie 20 misji, podczas gdy z 15 misji dwójki nie pamiętam połowy, choć grałem w nią niedawno. Potem, przejeżdżając przez dany rejon myślało się "O! Tutaj rozwaliłem tego i tego, ale się namęczyłem z tym skubańcem. Good times." - w dwójce tego efektu kompletnie nie ma. A może po prostu samo Lost Heaven zostało ciekawiej zaprojektowane?
Tak czy siak, reasumując: wygląda na to, że "leczony" był właściwy element, tylko przez niekoniecznie trafną diagnozę ono nie wyszło. Znajdźki to najtańszy i najłatwiejszy sposób na wypełnianie miasta, nigdy ich nie lubiłem.