Mafia III (PC) - okladka

Mafia III (PC)

Premiera:
07 października 2016
Premiera PL:
07 października 2016
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
- napisy
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (45)Gram (11)Ukończone (24)Kupię (25)

Opis Mafia III (PC)
Materdea @ 15:39 28.07.2015
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Wielbiciel literatury przez małe p, gier przez duże G, a także muzyki (tu już bez wyróżnień). Do tego klasyczna męska elegancja, savouir-vivre i szeroko pojęta estetyka. Kontakt: m.trochonowicz@miastogier.pl

Śr. długość gry: 32h 32min

+ czaswięcej

Mafia III to trzecia odsłona serii gangsterskich gier akcji, stworzona przez czeski zespół Illusion Softworks (później przemianowane na 2K Czech). Za tę część odpowiada nowo powołane do życia studio Hangar 13.

Akcja Mafii III rozgrywa się w połowie XX wieku. Wcielamy się w postać jednego z członków rodziny mafijnej, niejakiego Lincolna Clay'a, działającej w New Bordeaux (mieście wzorowanym na Nowym Orleanie) na terenie Stanu Luizjana. Jako młody chłopak Lincoln należał do gangu czarnoskórych, później ruszył na wojnę w Wietnamie, a po powrocie do rodzinnych stron, miasta New Bordeaux, ponownie wkręca się do przestępczego półświatka.

Pierwszym jego zadaniem jest robota z Giorgi Marcano, polegająca na włamaniu się do Banku Rezerw Fedaralnych. Skok się udaje, pieniądze zostają podzielone, ale Giorgi i jego ojciec mają inne plany. Przygotowują pułapkę w barze, w którym przebywa Lincoln i jego znajomi. Wszyscy giną, a Lincoln, postrzelony w głowę, cudem przeżywa. Życie ratuje mu ksiądz, Ojciec James, a Lincoln poprzysięga wówczas zemstę. Postanawia, że odbuduje rodzinę mafijną i zlikwiduje Marcano oraz jego współpracowników. Nie może tego jednak zrobić samodzielnie i dlatego istotną rolę w Mafii III odgrywają inni bossowie mafijni, w tym Cassandra, Burke oraz Vito Scaletta.

Mafia III to gra z w pełni otwartym światem, po którym poruszamy się całkowicie swobodnie. Przemierzając ulice New Bordeaux rozmawiamy z napotkanymi postaciami niezależnymi i otrzymujemy od nich zadania. Czasem są to misje fabularne, popychające historię do góry, ale często są to również zlecenia poboczne, służące temu, aby gromadzić np. dodatkowe fundusze, ułatwiające późniejszy rozwój.

W produkcji duży nacisk położono na mechanikę prowadzenia samochodów oraz strzelanie. Oba te elementy charakteryzuje czysto zręcznościowe podejście, zapewniające możliwie jak najwięcej emocji. Deweloperzy przygotowali w związku z tym naprawdę rozbudowany wachlarz broni, jak również mnóstwo pojazdów. Do każdego można wsiąść, aby sprawniej dotrzeć w miejsce kolejnej misji i podziwiać kunszt grafików, zwiedzając New Bordeaux.

Mafia III działa na zaawansowanym silniku graficznym, zapewniającym nie tylko solidną oprawę ale także odpowiednią optymalizacje, przy rozsądnych wymaganiach sprzętowych, jeśli chodzi o wersję PC, a stałą liczbę generowanych klatek na konsolach Xbox One i PlayStation 4.

Premiera Mafia III zaplanowana została na dzień 7 października 2016 roku. Tytuł przeznaczony jest wyłącznie do rozgrywek dla jednego gracza.

Wymagania: Twórcy gry Mafia III ujawnili jej wymagania sprzętowe. Szczegóły dostępne są w zakładce wymagań naszej encyklopedii.
PEGI: Od 18 latZawiera przemocZawiera mocny język
Screeny z Mafia III (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosJackieR3   @   15:36, 16.12.2016
No bo trza było grę nazwać inaczej a nie próbować zarobić jak najwięcej na uznanej marce.
0 kudosshuwar   @   16:10, 16.12.2016
Są odniesienia do Mafii II ale moim zdaniem tak na siłę wciśnięte.
0 kudosJackieR3   @   16:33, 16.12.2016
W Mafii 2 było tylko jedne odniesienie do Jedynki ale według mnie genialne.Wiem że w Jedynkę nie grałeś ale pewno wiesz o co chodzi.
0 kudosshuwar   @   19:09, 16.12.2016
Wiem wiem... oglądałem materiały na ten temat. No mistrzowskie odwrócenie akcji, z innej strony, innymi oczami. W M3 już tak pięknie nie było Smutny
1 kudosMicMus123456789   @   12:45, 17.04.2017
I Mafia 3 ukończona, to był kawał solidnej historii Szczęśliwy Fabuła rewelacja bardzo przyjemna i wciągająca miło też było zobaczyć nawiązania do dwójki. Zakończenie mnie zaskoczyło i to bardzo. Aż tak, że na necie zobaczyłem pozostałe, po zapoznaniu się ze wszystkimi doszedłem do wniosku, że wybrałem jedno z bardziej pozytywnych Dumny

Co do napcikanych akcji na mieście itp rzeczy to lekko to psuło klimat historii, ale wolę coś takiego niż sterylne miasto z dwójki zresztą każdy chyba wie o wyciętych zadaniach i akcjach pobocznych w dwójce. Kto wie czy tak właśnie dwójka nie miała pierwotnie wyglądać. Ja tak czy owak przy grze bawiłem się świetnie.
0 kudosPredaToRxd123   @   13:32, 17.04.2017
Na początku gra dobrze sie zapowiadala ale pozniej to wszystko takie monotone sie robilo az do samego konca
0 kudosshuwar   @   08:02, 20.04.2017
Cytat: MicMus123456789
to był kawał solidnej historii
. Też tak uważam. Zacząłem właśnie drugie podejście. Spróbuję teraz innych wyborów.
0 kudosdabi132   @   23:01, 21.01.2018
Gra ukończona, po 47 godzinach z hakiem mogę co nieco się o niej wypowiedzieć. O ile sam prolog i początek gry był ciekawy o tyle na dalszym etapie było bardzo monotonnie i powtarzalnie. Robimy ciągle to samo, zabijamy, przejmujemy dzielnice ewentualnie przesłuchujemy drabów aby dowiedzieć się o miejscu w którym ukrywają się ich pracodawcy. Czasem wyczuwa się klimat Mafii, jednak przez zdecydowaną większość zabawy czułem jakbym grał w Ojca Chrzestnego. Postać Vita Scaletty i przytaczanych wspomnień z Empire Bay ratuje całą tą historię. Produkcja jest moim zdaniem zbyt długa, na siłę przeciągana misjami pobocznymi i przejmowaniem dzielnic. Wszystko to sprawia, że gdzieś od dziesiątej godziny, nic mnie nie zaskakiwało w samej fabule jak i gameplayu. Drugiej części trójka niestety nie dorównuje. Model jazdy bardzo mi się podobał i jest łatwy do opanowania, przyjemnie pędzi się brykami przez New Bordeaux i driftuje się nimi po tuningu. A skoro przy tym jesteśmy, to podkręcanie wozów względem poprzedniczki trochę biedne i nie wszystkie wozy da się w takim samym stopniu usprawniać. Podsumowując, warto zagrać w tą część choćby dlatego by spotkać starego znajomego, bohatera poprzedniej części oraz choć trochę dowiedzieć się co stało się z przyjacielem Vita. Gdyby deweloperzy nie wpakowali tyłu pobocznych misji i skrócili by czas np do 20 godzin, fabułę zapamiętałbym tak jak do tej pory pamiętam każdą misję z Mafii II. Grę oceniam jako dobrą, za nawiązanie do poprzedniczki i za możliwość wyboru zakończenia. Była by świetna gdyby nie przedłużanie jej na siłę i powtarzalność.
0 kudosTheCerbis   @   23:57, 21.01.2018
A jak wydajność? W stosunku do premierowej wersji poprawiła się? Bo z tego co wiem, to była nieźle schrzaniona, a wymagania zupełnie nieadekwatne do jakości oprawy.
0 kudosdabi132   @   00:15, 22.01.2018
Cytat: TheCerbis
A jak wydajność? W stosunku do premierowej wersji poprawiła się? Bo z tego co wiem, to była nieźle schrzaniona, a wymagania zupełnie nieadekwatne do jakości oprawy.

Względem tego co dostaliśmy na premierę jest lepiej aczkolwiek zdarza się grze złapać czkawkę, albo przeciwnicy gdzieś się zablokują na przeszkodzie. Najśmieszniejsza sytuacja jaką zaobserwowałem to jak przeciwnik wlazł do kontenera na śmieci i nie mógł z niego wyjść. Albo zwłoki zabitych wrogów kręcące się po podłodze, zmieniające sie znaczniki na mapie i ci przechodnie którzy jak nas tylko widzą to potrafią zrobić susa pod nasze auto mimo że wcale nie jedziemy prosto na nich. Niedopracowany jest także system audio - dźwięk nie dociera do nas z tego kierunku co trzeba (przykład: stoję sobie na ulicy i słyszę z tyłu jakąś kłótnie pary, obracam kamerę i nic nie ma, obiegam budynek przed sobą i znajdują tą parkę). Grafika dupy nie urywa i to że gra ma takie wymagania wynika z tego, że nie została ona odpowiednio dopracowana tylko po prostu przeportowali wersję konsolową. Widać, że gra była robiona przez jedno studio, po czym przeszła w inne ręce, kogoś kto nie miał doświadczenia z tą serią.
0 kudosTheCerbis   @   01:02, 22.01.2018
Z tym kontenerem i kręcącymi się zwłokami to dobre. Starasz się wczuć w grę, a tu nagle przeciwnik zaczyna wirować ci po asfalcie. :>
Szkoda, bo seria ma taki potencjał. Zbyt na siłę chcieli upodobnić grę do GTA, a właśnie Mafia miała elementy odróżniające ją od wspomnianej, popularnej sagi od Rockstara. Gdyby tak oryginalne studio za to się wzięło...
0 kudosguy_fawkes   @   10:19, 22.01.2018
Komiczne jest to, że dwójkę krytykowano, bo nie była GTA, a trójka jest słaba głównie dlatego, że próbowała nim być... Owszem, ta gra jest wydłużona na siłę - gdyby wyciąć bezsensowne rozbijanie się po mapie, wyszłaby z tego naprawdę fajna, intensywna opowieść, bo historia Lincolna jednak się, nomen omen, klei. ;)
Błędy istnieją do tej pory - sam niedawno ukończyłem Mafię III na PS4 i co ciekawsze glitche wrzucałem na TW. Gra nie zachwycała grafiką, ale działała przyzwoicie, przez co tym bardziej się dziwię optymalizacji wersji PC.
0 kudosTheCerbis   @   10:41, 22.01.2018
Mi akurat Mafia II bardzo się spodobała, jest to wręcz jedna z moich ulubionych produkcji i ani trochę mi nie przeszkadzało, że nie ma w mieście nudnych, powtarzalnych aktywności. W pierwszej części serii również było otwarte miasto i nikt nie narzekał.
0 kudosdabi132   @   15:10, 22.01.2018
Właśnie historia w trójce jest bardzo ciekawa, ale nie zapamiętam jej przez to że została rozwleczona. Gdyby została opowiedziana tak jak w poprzedniczce bez zbędnego robienia tych dodatkowych misji, przesłuchań czy zabójstw była by ciekawą kontynuacją, a tak jest tylko dobra, a ja liczyłem na coś więcej niż kolejnego klona GTA.
0 kudosGuilder   @   03:28, 16.01.2021
Chciałem sobie pograć - nie pogram. Spełniam minimalne wymagania, nie spełniam rekomendowanych. Efekt? Brak stabilnych 30fps i normalnego tempa doczytywania tekstur nawet przy ustawieniu wszystkiego na low. Szkoda, może za kilka lat...
Dodaj Odpowiedź