Fable: Zapomniane Opowieści (PC) - okladka

Fable: Zapomniane Opowieści (PC)

Premiera:
20 września 2005
Premiera PL:
17 marca 2006
Platformy:
Gatunek:
RPG
Język:
Polski napisy
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (1499)Gram (919)Ukończone (554)Kupię (64)

Opis Fable: Zapomniane Opowieści (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 32h 9min

+ czaswięcej

Fable to cRPG stworzone przez studio Lionhead, kierowane przez legendarnego twórcę takich produkcji, jak Black & White i Dungeon Keeper - samego sir Petera Molyneuxa. W grze wcielamy się w młodego chłopca, który traci swą rodzinę w wyniku napadu na jego wioskę wysłanników zła. Chłopak zostaje zaadoptowany przez Gildię Bohaterów, w której to szkoli się na wojownika strzegącego spokoju Albionu i jego mieszkańców.

Fable charakteryzuje się świetnym, niespotykanym nigdzie indziej bajkowym klimatem, sprawiającym, że produkcja zadowoli zarówno młodszego, jak i starszego odbiorcę. Świetne wrażenie sprawia także oprawa graficzna; dynamiczne oświetlenie, dobra paleta barw i zabawne animacje sprawiają, że Fable pod względem technicznym stało się tytułem ponadczasowym.

Jak w każdej grze RPG, tak i tutaj główny bohater rozwija swoje umiejętności. Polega on w głównej mierze na rozdzielaniu punktów nauki do określonych zdolności, jak również na dokonywaniu swego rodzaju wyborów moralnych, kształtujących naszą postać w oczach innych.

Produkcja charakteryzuje się także dość ciekawie zaprojektowanym systemem walki, opierającym sie na zręczności i inteligencji. Bohater podczas potyczek korzysta na przemian z broni białej, palnej oraz magii. Dzieje się to płynnie i szybko, dzięki czemu starcia są dynamiczne i nie pozwalają nawet na chwilę wytchnienia.


Wkład w encyklopedię mieli:   bat2008kam,
PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Screeny z Fable: Zapomniane Opowieści (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosJackieR3   @   08:20, 13.08.2013
Jeszcze można jakąś pannę uwieść w poważnych zamiarach rzecz jasna. Święty O ile pamiętam to mnie się nie udało doprowadzić do ołtarza żadnej niewiasty.Za to w "domu uciech" byłem bywalcem chociaż sknerus ze mnie okrutny. Szczęśliwy
0 kudosamdep50   @   00:40, 14.08.2013
Cytat: JackieR3
Jeszcze można jakąś pannę uwieść w poważnych zamiarach rzecz jasna. Święty O ile pamiętam to mnie się nie udało doprowadzić do ołtarza żadnej niewiasty.Za to w "domu uciech" byłem bywalcem chociaż sknerus ze mnie okrutny. Szczęśliwy

Wiem, że można, ale nie wiem, jak to zrobić. Pewnie za mało czasu na to poświęcam, bo ta opcja się nie pojawia... Puszcza oko
Nie wiem też, czy to daje jakieś korzyści, czy tylko koszty. Puszcza oko
0 kudosFox46   @   18:45, 15.08.2013
Jestem ciekaw kiedy wyjdzie ta odświeżona edycja pierwszego Fable, bo jak na razie cisza w tym temacie.

0 kudosJackieR3   @   07:27, 16.08.2013
Bardziej by mnie interesowała Dwójka na blaszaki jeżeli już chcą się grzebać w starociach. Uśmiech
0 kudosfunksju   @   12:29, 22.11.2013
Cze. Ja również mam problem z działaniem trainera TLC +24. Czytałem wszystkie wypowiedzi (mam nadzieję) i wiem o co kaman. Mój antyvir wykrywał go jako trojana - wrzuciłem do listy wyjątków - nie działa. Badając problem głębiej, z czystej już ciekawości co się stanie - usunąłem antyvira - nie działa. Ściągnąłem na nowo trainer, wgrałem od nowa grę nie działa. Ten sam trajner działał jednak jeszcze kilka miesięcy wcześniej na dokładnie tę wersję gry. Sugestie?
PS.: zgadzam się że gra jest zbyt łatwa na czitowanie, jednak trainer pozwala na sprostowanie kilku niedoróbek (moim zdaniem), jak najbardziej mnie irytująca kwestia wieku bohatera - świat dookoła się nie zmienia a my po kilkunastu dniach rozgrywki biegamy z siwiutką brodą (a może to tylko moja wersja tak ma?) - jakoś trudno mi sobie wyobrazić moją mamusię w pierdlu gdy ja mam 75 np. - ale jaj ją przecież jeszcze ratuję - dziarski ze mnie staruszek. Może ktoś ma jakieś rozwiązanko na ten problem - jakieś zmiany w skryptach czy coś w tym rodzaju?
0 kudosGuilder   @   19:38, 22.08.2015
Cytat: amdep50
Fajne by to było, gdyby można tym sposobem ukończyć. Puszcza oko
Ale ja z Sadów wychodzę tylko do Wielkiego Lasu, zabijam kilku bandytów i wracam do Sadów rybki połowić, krajobraz podziwiać.. co jakiś czas przenoszę się do miasteczka odebrać czynsz za dom i do Gildii, doświadczenie na umiejętności nowe zamienić. To moje całe granie. ;) Miałam jakiś quest z odprowadzeniem kupców chyba, nie udało się i na tym questy skończyłam. Puszcza oko
Jeśli interesują Cię krajobrazy, to spróbuj się z wyzwaniami demonicznych drzwi, krajobrazy w środku są najładniejsze w całej grze.
A ten quest z kupcami jest jeden z gorszych w całej grze, bo prócz tego, że trzeba chronić NPCów (najgorszy rodzaj zadań, bo słabi są, w walce nie pomagają, i trzeba uważać, żeby wrogowie się na Tobie skupiali), to jeszcze jest całkiem długi, bo ten las jest spory.

Gra ogólnie bardzo przyjemna. Okładka mnie zmyliła, bałem się że protagonista będzie do samego końca dzieckiem, i to mnie jakoś odciągała od zagrania. W końcu się przemogłem, i jestem zadowolony. Dużo opcji dodatkowych w rodzaju miary, jak groźnie wyglądamy, czy możliwości ożenku z prawie każdym są fajną sprawą. Rozwój postaci też mi się podobał. Na minus czas, zwłaszcza jak na RPGa, no i trochę łatwa była. Ale 8 dałem, zwłaszcza po uwzględnieniu kiedy wyszła.
0 kudosJackieR3   @   22:28, 22.08.2015
Jeśli chodzi o Demoniczne Drzwi to ile pamietam przez żadne ni udalo mi się przejść (o co tam chodziło?)
Za to przekroczyłem drzwi domu publicznego. Szczęśliwy No i miałem wytatuowane m.in.Metallica i Kill'Em'All. Dumny
0 kudosandzej157   @   23:34, 22.08.2015
Trzeba było znajdować srebrne klucze, którymi otwierało się drzwi. Klucze nie były usuwanie po wykorzystaniu(poza jednymi wrotami które żądały wszystkich kluczy, które gracz miał przy sobie). W środku był unikatowy ekwipunek, ale pamiętam że za jednymi drzwiami znalazłem dom do którego można było normalnie się wprowadzić.
0 kudosGuilder   @   00:20, 23.08.2015
Srebrnymi kluczami to się skrzynie otwierało (choć tak, jedne drzwi pod koniec gry też je chciały).
Zasadniczo wyzwania były w stylu "zrób coś złego na moich oczach" albo "przyjdź do mnie będąc gruby".
Za to nie wiem Jackie, jak udało Ci się mieć takie tatuaże. Ja miałem tylko wąski wybór. Dało się swój własny jakoś wyrobić?

Jeszcze mi się przypomniała jedna rzecz, za którą muszę pochwalić twórców: humor. Tańczenie YMCA żeby porozmawiać z wyrocznią wygrało. Szczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   00:27, 23.08.2015
Jeśli chodzi o tatuaże to jest tam edytor.Już niestety nie pamiętam gdzie i jak się go używalo.Czy wchodziło się do niego po załączeniu gry czy też trzeba było poszukać w folderze z grą?
0 kudosGuilder   @   02:14, 23.08.2015
Ano tak, nie pomyślałem o tym. Zawsze takie rzeczy jak edytory omijam.
0 kudosandzej157   @   10:27, 23.08.2015
O kurde rzeczywiście. Ech, tam ludzka pamięć, taka zawodna. Ale były drzwi które żądały wszystkich kluczy od gracza chyba.
0 kudosMaterdea   @   11:22, 23.08.2015
Goddammit, piękne wspominki! Osobiście otworzyłem chyba tylko jedne drzwi, ten najłatwiejsze, które znajdowały się w tych moczarach (słynna - lub niesłynna - misja ewakuacyjna). Ale jak już wszedłem, to oniemiałem - wtedy widoczki ze środka robiły wrażenie.
0 kudosGuilder   @   13:22, 23.08.2015
Cytat: andzej157
Ale były drzwi które żądały wszystkich kluczy od gracza chyba.
Tak tak. Wspomniałem, tutaj dobrze pamiętałeś. Uśmiech W Necropolis dokładnie się znajdowały.
Dodaj Odpowiedź