Star Wars: Empire At War to strategia czasu rzeczywistego, której akcja przenosi gracza do uniwersum Gwiezdnych Wojen. Produkcja powstała w studiu Petroglyph, a jej wydawcą jest firma LucasArts.
Fabuła przedstawia nam wydarzenia, które rozgrywały się przed zniszczeniem Gwiazdy Śmierci. Zabawę zaczynamy konkretnie kilka lat przed bitwą o Yavin, a kończymy zniszczeniem największego dzieła Imperium, bądź Sojuszu Rebelii - zakończenie zależne jest od tego, jaką stronę konfliktu wybierzemy. Grać możemy bowiem zarówno jako Rebelianci, jak i Galaktyczne Imperium. Boje toczymy zaś w przestrzeni kosmicznej i na lądach wielu planet. Wojskami zarządzamy w czasie rzeczywistym, wydając polecenia poszczególnym jednostkom.
Zabawa w Star Wars: Empire At War przebiega na trzech frontach. Zajmujemy się zarówno ekonomiczną, strategiczną, jak i taktyczną stroną batalii. Ta pierwsza przejawia się w gromadzeniu surowców, określaniu wydatków i tym podobne. Druga związana jest z planetami i ich obroną przed najeźdźcami. Trzeba to zaś bitwy, w których samodzielnie prowadzimy swe armie do zwycięstwa.
Na potrzeby Star Wars: Empire At War powstał zupełnie nowy silnik graficzny, potrafiący generować zaawansowane efekty specjalne, duże otwarte przestrzenie oraz dziesiątki, ładnie animowanych jednostek. Dzięki elastyczności narzędzia, gra działa dobrze zarówno na starszym, jak i aktualnym sprzęcie.
Najistotniejsze cechy gry:
* trzy tryby zabawy singlowej oraz multiplayer;
* ponad 40 planet, m.in.: Tatooine, Hoth, Naboo, Coruscant, Nal Hutta, Sullust, Kashyyyk, Mon Calamari Yavin IV, Tatooine czy Dagobah;
* 80 map, w nowych i starych sceneriach;
* widowiskowe potyczki na powierzchni planet oraz w przestrzeni kosmicznej;
* znane postaci m.in.: Darth Vader, Mon Monthama, Obi-Wan Kenobi;
* dwie strony konfliktu: Imperium, Sojusz, a każda z różnymi ścieżkami progresji;
* wszystkie działania pociągać będą za sobą konsekwencje;
* możliwość zniszczenia Gwiazdy Śmierci lub użycia jej potężnej siły;
* oprawa dźwiękowa oparta na kompozycjach Johna Williamsa znanych z pierwszej części filmowej trylogii oraz utworach Franka Klepackiego, odpowiedzialnego za udźwiękowienie serii gier Command & Conquer.
Wkład w encyklopedię mieli: winster,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler