Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (PC) - okladka

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (PC)

Premiera:
28 marca 2005
Premiera PL:
28 kwietnia 2005
Platformy:
Gatunek:
Akcja
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (310)Gram (92)Ukończone (89)Kupię (12)

Opis Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 26h 20min

+ czaswięcej

Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory to trzecia odsłona skradankowej serii, stworzonej i wydanej przez firmę Ubisoft. Projekt, podobnie, jak edycja poprzednie, przedstawia nam losy agenta specjalnego, Sama Fishera, w którego, w polskiej wersji językowej, wciela się Mirosław Baka.

Akcja Splinter Cell: Chaos Theory przenosi nas do roku 2008. Na świecie dochodzi do blokady energetycznej, sabotażu giełdowego oraz licznych włamań do systemów obrony. Wprowadza to całkowity chaos na świecie, a terroryści będą próbowali go wykorzystać, aby pogrążyć glob w mroku. W tym momencie do akcji wkracza właśnie Sam Fisher. Jest on agentem NSA, a za zadanie dostaje znaleźć źródło zamieszania i, w miarę możliwości, zlikwidować je raz na zawsze. Do tego celu posłużą mu ciemność, nowoczesne gadżety oraz spryt. Tylko dzięki tym trzem elementom dotrze do finału niniejszej opowieści w jednym kawałku.

Splinter Cell: Chaos Theory, podobnie jak odsłony poprzednie, należy do gatunku skradanek. Trafiamy więc na pole bitwy, pełne uzbrojonych przeciwników, i staramy się likwidować ich w taki sposób, aby w żadnym wypadku nie wywołać alarmu. Jeśli to możliwe, to wypada wejść na teren wroga niepostrzeżenie, zrobić swoje i zniknąć tak samo, czyli po cichu. Aby to było realne, Sam Fisher ma mnóstwo gadżetów. Począwszy od zestawu noktowizyjnego, przez miny, a na specjalnych kamerach, pełnych gazu usypiającego kończąc. Wszystko to jest cały czas dostępne dla gracza.

Splinter Cell: Chaos Theory działa na zaawansowanym silniku Unreal Engine 2.5, który został przez dewelopera odpowiednio podrasowany. Dzięki temu mamy dynamiczne cieniowanie, odpowiednio mroczne zaułki oraz dynamicznie reagujące skrypty sztucznej inteligencji, zauważające wszelkie zmiany w otoczeniu. Wystarczy zostawić otwarte drzwi, aby wróg zaczął się interesować co się stało. Siłą Splinter Cell: Chaos Theory jest też to, że zabawa nie jest liniowa. Gracz może na wiele sposobów przechodzić każdy poziom, co sprawia, że kilkakrotne wskoczenie do świata gry zapewnia każdorazowo inne emocje.

Pierwszy raz w historii serii Splinter Cell: Chaos Theory udostępnia też tryb współpracy, pozwalający na przejście gry w towarzystwie znajomego.


Wkład w encyklopedię mieli:   Materdea,
PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Screeny z Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosguy_fawkes   @   09:52, 01.08.2012
UP: Właśnie trochę mnie dziwi, że CD-A tak miesza częściami, bo niedawno dali nowsze Double Agent, kiedyś była jedynka, zaś Pandora Tomorrow nie pojawiła się na coverze bodaj nigdy. W każdym razie Chaos Theory to najlepszy Splinter Cell i jeśli ktoś go do tej pory nie poznał, jest to świetna okazja by naprawić zaniedbanie.

Cytat: Szajch
Moim zdaniem najlepszy jest Conviction.
Teraz już mogę odnieść się do tych słów i uważam całkowicie odwrotnie - Conviction to najgorszy SC i abominacja dla serii...
0 kudosremik1976   @   14:14, 06.09.2012
Świetna gra choć polski dubbing dla mnie to tragedia. Gram teraz w Splinter Cell Chaos Theory HD na PS3 i niestety muszę stwierdzić, że stara wersja pecetowa jest dla casuali (tylko mi się tu nie obrażać). Już wyjaśniam dlaczego, otóż po przejściu gry chciałem przejść ją ponownie z każdą misją na 100% i oczywiście najlepszą pomocą w perfekcyjnym przejściu jest YT z którego skorzystałem. Grałem na normalu, a pomocą była właśnie wersja pecetowa którą koleś zaliczał na poziomie hard i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu okazało się, że hard to jest pikuś przy normalu z odświeżonej wersji HD na PS3. Możecie wierzyć lub nie, ale jest o wiele trudniejsza od wersji PC.
0 kudosguy_fawkes   @   14:35, 06.09.2012
Trudniejsza pod jakim względem? Przeciwnicy są bardziej wyczuleni?
Może koleś był dobry i tylko Ci się wydawało, że idzie mu gładko.
0 kudosremik1976   @   15:31, 06.09.2012
Są o wiele bardziej wyczuleni i często jest nawet bardzo trudno przejść obok śpiącego wroga, bo budzi go nawet zgaszenie światła za pomocą tego pistoletu. Również rozbrajanie ładunków wybuchowych przy takim sposobie rozbrajania jak na wersji PC kończy się natychmiastowym wybuchem. Być może odświeżając kotleta, odświeżono nie tylko rozdziałę.
0 kudosguy_fawkes   @   15:45, 06.09.2012
Cytat: remik1976
Być może odświeżając kotleta, odświeżono nie tylko rozdziałę.
To byłby plus, bo świadczyłby o tym, że developer podjął jakiś większy wysiłek, a nie tylko zlecił podrasowanie tekstur.
Budzenie śpiochów? Samo przejście najwolniejszym krokiem raczej nie powinno tego robić, ale ten pistolet alarmował wartowników nawet na PC.
Chętnie sam sprawdziłbym tę wersję, ale niestety nie mam takiej możliwości.
0 kudosremik1976   @   15:52, 06.09.2012
No może akurat to zgaszenie światła pistoletem mogło go obudzić, bo to zrobiłem inaczej jak on. Jednak on normalnie otworzył drzwi przed tym śpiącym wartownikiem i się nie obudził, a ja tego nie mogę zrobić choć próbowałem wiele razy.
0 kudosguy_fawkes   @   15:57, 06.09.2012
A próbowałeś otwierania zwykłego czy cichego, powolnego?
0 kudosremik1976   @   17:49, 06.09.2012
Tam tylko była możliwość zwykłego otwarcia drzwi i musiałem użyć do dostania się tam tej tykającej kamery i trochę pobawić się w chowanego. Gdyby nie to, że chcę zrobić 100%, to załatwiłbym to tradycyjnie, czyli w czapę i po sprawie.
0 kudosDaniel(PL)   @   17:31, 17.11.2012
Cytat: guy_fawkes
UP: Do Conviction jeszcze nie doszedłem. Być może zmienię zdanie, ale póki co przede mną jeszcze Double Agent.


Przede mną też. Pewnie tak samo masz SC trylogieSzczęśliwy
0 kudosguy_fawkes   @   17:56, 17.11.2012
UP: Owszem. Nawiązałeś do bardzo starego posta - do tej pory zdążyłem już zaliczyć wszystkie części. Chaos Theory rządzi.
0 kudosDaniel(PL)   @   18:39, 17.11.2012
Cytat: guy_fawkes
UP: Owszem. Nawiązałeś do bardzo starego posta - do tej pory zdążyłem już zaliczyć wszystkie części. Chaos Theory rządzi.


I wg. ciebie która jest najlepsza? no ja dopiero ukończyłem jedynkę, bo nie miałem czasu zabrać się za dalsze części grając w Wiedźmina 2;)
0 kudosguy_fawkes   @   19:20, 17.11.2012
UP: Jak już napisałem - Chaos Theory. Na drugim miejscu postawiłbym jedynkę, na trzecim Pandora Tomorrow, na czwartym Double Agent. Na ostatnim oczywiście Conviction, o którym najchętniej bym zapomniał.
0 kudosdenilson   @   20:36, 17.11.2012
Zdecydowanie ta część jest najlepsza i nie miałem okazji grać w trybie co-op. Namawiam współlokatora z akademika by ze mną przeszedł te mapy na trudnym bądź ekspercie. Tylko że nigdy nie miał styczności z tą serią Poirytowany
0 kudosDaniel(PL)   @   18:18, 18.11.2012
Cytat: guy_fawkes
UP: Jak już napisałem - Chaos Theory. Na drugim miejscu postawiłbym jedynkę, na trzecim Pandora Tomorrow, na czwartym Double Agent. Na ostatnim oczywiście Conviction, o którym najchętniej bym zapomniał.


A więc widzę, że najlepsza część dopiero przede mnąSzczęśliwy
0 kudosPabloMG   @   13:06, 10.03.2014
Splinter Cell: Chaos Theory najlepsza gra z serii, wszystkie aspekty zostały dopracowane: długie misje, więcej opcji wykańczania przeciwników (nóż staje się niezastąpiony), fabuła trzyma poziom. Można grać kilka raz i gra się nie nudzi Cool
Dodaj Odpowiedź