Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (PC)

ObserwujMam (314)Gram (92)Ukończone (90)Kupię (12)

Splinter Cell: Chaos Theory (PC)


bigboy177 @ 00:00 27.06.2005
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!

Sam Fisher – twardziel wśród twardzieli już wkrótce wkradnie się na twój komputer aby opanować go na najbliższe kilkanaście wieczorów. Dzięki nowym zabawkom, i treningowi, który pozwolił mu nauczyć się nowych ruchów stanie się on jeszcze lepszą maszyną zwiadowczo-rozpoznawczą, a jeśli zajdzie taka potrzeba bezlitosną maszyną do zabijania.

Sam Fisher – twardziel wśród twardzieli już wkrótce wkradnie się na twój komputer aby opanować go na najbliższe kilkanaście wieczorów. Dzięki nowym zabawkom, i treningowi, który pozwolił mu nauczyć się nowych ruchów stanie się on jeszcze lepszą maszyną zwiadowczo-rozpoznawczą, a jeśli zajdzie taka potrzeba bezlitosną maszyną do zabijania.



Najnowsza część przygód Sama nosi tytuł Splinter Cell: Chaos Theory. Fabułą gry, podobnie jak w przypadku części poprzednich zajmował się pan Tom Clancy – znany autor książek, scenariuszy filmowych, a od niedawna także scenariuszy do gier. Co tym razem przygotował nam pan Tom ? Otóż cała sprawa wygląda tak. W Japonii powstaje organizacja IDF zajmująca się stawianiem czoła potencjalnym zagrożeniom wobec ojczyzny. Chiny i Korea nie uznają jednak ugrupowania gdyż uważają, iż jest ono pogwałceniem międzynarodowych praw oraz Japońskiej Powojennej Konstytucji. Potajemnie, szef IDF rozpoczyna ataki informatyczne przeciwko Japonii i zrzuca całą winę na Koree Północną. Gdy do działań przeciwko oprawcy przystępują Stany Zjednoczone, one także zostają zaatakowane. W Korei sytuacja po woli wymyka się spod kontroli. Sam Fisher musi pokrzyżować plany Japońskiego Admirała, hackera komputerowego oraz szefa międzynarodowej grupy paramilitarnej aby zapobiec narodzeniu światowej wojny na Pacyfiku.

Nie wygląda to zbyt ciekawie, Sam jest jednak gotowy na wszystko. Aby wykonać swoje zadania przemierzy cały świat i wypełni najróżniejsze misje. Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że nie ma w tym nic nowego, jednak tak nie jest. Splinter Cell: Chaos Theory zaoferuje graczom całkowicie nieliniową fabułę. Struktura gry została zaprojektowana w taki sposób, aby było kilka możliwości wykonania każdego zlecenia. W przeciwieństwie do wielu gier, w których nieliniowość ogranicza się po prostu do istnienia drugiej ścieżki umożliwiającej przejście gry, w nowych przygodach Sama każda jego decyzja będzie wpływać na fabułę. Gdy np. zabijemy przeciwnika, który podałby nam ważne informacje podczas przesłuchania, jesteśmy zmuszeni do szukania tych wiadomości w innym źródle, np. terminalach komputerowych. Może się także zdarzyć tak, że nie wypełnione zadanie poboczne w jednej z misji spowoduje jego przerodzenie się w priorytetowe w którejś z kolejnych. Warto także wspomnieć, że samo wykonanie zadań będzie zależeć od gracza. Jeśli poczujesz ochotę wytłuc wszystkich na planszy, niech nic cię przed tym nie powstrzyma, gdy natomiast wolisz ciche podejście do problemu możesz przejść grę nie zabijając nawet jednej osoby.



Od czasów Pandora Tomorrow Sam opanował kilka nowych ciekawych ruchów. Część z nich to sposoby na pozbywanie się przeciwników. Fisher potrafi zlikwidować wroga zwisając spod sufitu, zwisając z krawędzi i oczywiście może podejść go od tyłu. Jeśli wszystkie te opcje okażą się nierealne do realizacji, z powodu obecności większej ilości przeciwników w jednym miejscu, warto spróbować któregoś z nich odciągnąć. Aby tego dokonać Sam gwizdnie lub podniesie jakiś przedmiot i rzuci nim. Gdy grupka bandytów porozchodzi się w różne strony spokojnie zdejmiemy każdego z osobna.

Oprócz nowych ruchów Sam otrzymał w prezencie sporo fajnych gadżetów. Przed każdą misją przejdziemy przez krótki briefing, prowadzony przez specjalistów z różnych dziedzin. Informacje których nam udzielą przydadzą się w terenie i pomogą lepiej wczuć się w akcję. Gdy już wszystko będzie jasne, będziesz mógł zadecydować jaką broń chcesz wziąć ze sobą w podróż. Do dyspozycji otrzymasz trzy paczki: stealth, assault oraz Redding. Na zestaw pierwszy składać będą się przedmioty umożliwiające ciche wykonanie misji. Drugi komplet to większa ilość amunicji i ciężkiej broni. Trzecia możliwość to arsenał zalecany przez eksperta polowego Redding’a.

Screeny z Tom Clancy's Splinter Cell: Chaos Theory (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?