Metal Gear Solid: Ground Zeroes to kolejna odsłona niezwykle popularnego cyklu skradanek, wydawana przez firmę Konami. Za jej opracowanie odpowiada studio Kojima Productions, na czele którego stoi Hideo Kojima - "ojciec" serii.
Fabuła Ground Zeroes jest prologiem do wydarzeń przedstawionych w piątej odsłonie serii, zatytułowanej The Phantom Pain. Akcja rozgrywa się niedługo po historii zaprezentowanej w grze Metal Gear Solid: Peace Walker. Okazuje się, że Paz przeżyła upadek z Mother Base do oceanu i została uratowana przez pewnego rybaka. Niestety wkrótce potem została uwięziona w bazie Omega i poddana torturom, w celu wydobycia z niej informacji dotyczących Snake'a. Ten sam los spotkał także Chico. Big Boss wyrusza więc na misję oswobodzenia tej dwójki, jednak zadanie to nie będzie proste - Omega jest bowiem jednym z najlepiej pilnowanych ośrodków na świecie.
Mechanika zabawy jest podobna do pozostałych części cyklu. Nadal głównym zadaniem jest pozostawanie w cieniu i cicha likwidacja przeciwników. Nowością jest natomiast otwarty świat. Pozwala to na jego dogłębną eksplorację oraz wykonywanie misji na kilka sposobów.
Produkcja działa w oparciu o silnik Fox. Jest to bardzo zaawansowane technologicznie narzędzie, pozwalające na bardzo realistyczne odwzorowanie grafiki, w tym efektów pogodowych.
Nigdy wcześniej nie miałem do czynienia z serią Metal Gear Solid. Znałem ją wyłącznie z opowiadań znajomych i relacji kumpli-archeologów, wygrzebujących stare konsole i grający we wszystkie odsłony se...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler