GTA V na PS5 i Xbox Series X|S - szczegóły techniczne. 4K, 60 fps i ray tracing
Rockstar zdradza szczegóły dotyczące działania Grand Theft Auto V w wersji na współczesne konsole.
Niesłabnąca popularność GTA 5 sprawia, że Rockstar nie mogło przejść obojętnie obok wydania odświeżonej edycji z myślą o konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series S|X. Ta zadebiutuje już 15 marca, więc czas poznać szczegóły dotyczące nadchodzących ulepszeń.
Grand Theft Auto V na obecne konsole zapewni nowe doznania graczom konsolowym. Jeśli graliście w ten tytuł na mocnym PC, to raczej nie powinniście nastawiać się na większą rewolucję. Przeskakując z konsoli możemy jednak spodziewać się wyraźnych poprawek w sferze wizualnej.
Rockstar przyszykowało trzy tryby graficzne do wyboru:
- Tryb jakości ma na celu ukazanie jak najlepszych wrażeń wizualnych i celuje w 30 klatek na sekundę. W tym trybie PlayStation 5 i Xbox Series X wyświetlają obraz w natywnej rozdzielczości 4K z wykorzystaniem ray tracingu, a Xbox Series S wyświetla obraz w doskalowanej rozdzielczości 4K.
- Tryb wydajności oferuje najlepszą płynność rozgrywki, celując w wyświetlanie 60 klatek na sekundę. W tym trybie PlayStation 5 i Xbox Series X generują obraz w doskalowanej rozdzielczości 4K, a Xbox Series X w 1080p.
- Tryb wydajności z RT (tylko na PS5 i Xbox Series X), który stanowi pomost pomiędzy dwoma pozostałymi trybami, wspierając doskalowaną rozdzielczość 4K, wykorzystanie ray tracingu i 60 klatek na sekundę.
To jednak nie wszystkie udoskonalenia. Rockstar obiecuje kolejne nowości, takie jak szybsze wczytywanie, bardziej intensywny ruch uliczny i gęstszą roślinność, ulepszone oświetlenie i zacienienie czy odbicia na wodzie. Do tego lepsze wygładzanie krawędzi, rozmycie, szczegółowe eksplozje czy lepiej wyglądające płomienie.
Ponadto w odświeżonym GTA 5 wykorzystano możliwości pada DualSense od PlayStation 5. Będziemy mogli poczuć dzięki zaawansowanym wibracjom nierówności na ulicy, wybuchy czy otrzymywane przez postać obrażenia. Skorzystano też z adaptacyjnych spustów, np. podczas przyspieszania jadąc samochodem, czy wprowadzono obsługę dźwięku Tempest 3D (PS5) oraz dźwięku przestrzennego (najnowsze Xboksy).
Dodatkowo możliwa będzie migracja postępów rozgrywki z edycji na starsze konsole. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie w oficjalnym wpisie na stronie Rockstar.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler