GTA V na PS5 i Xbox Series X|S - szczegóły techniczne. 4K, 60 fps i ray tracing

Rockstar zdradza szczegóły dotyczące działania Grand Theft Auto V w wersji na współczesne konsole.

@ 04.03.2022, 20:12
Adam "Dirian" Weber
Chwalmy Słońce!
ps5, xbox x/s

GTA V na PS5 i Xbox Series X|S - szczegóły techniczne. 4K, 60 fps i ray tracing

Niesłabnąca popularność GTA 5 sprawia, że Rockstar nie mogło przejść obojętnie obok wydania odświeżonej edycji z myślą o konsolach PlayStation 5 oraz Xbox Series S|X. Ta zadebiutuje już 15 marca, więc czas poznać szczegóły dotyczące nadchodzących ulepszeń.

Grand Theft Auto V na obecne konsole zapewni nowe doznania graczom konsolowym. Jeśli graliście w ten tytuł na mocnym PC, to raczej nie powinniście nastawiać się na większą rewolucję. Przeskakując z konsoli możemy jednak spodziewać się wyraźnych poprawek w sferze wizualnej.


Rockstar przyszykowało trzy tryby graficzne do wyboru:

  • Tryb jakości ma na celu ukazanie jak najlepszych wrażeń wizualnych i celuje w 30 klatek na sekundę. W tym trybie PlayStation 5 i Xbox Series X wyświetlają obraz w natywnej rozdzielczości 4K z wykorzystaniem ray tracingu, a Xbox Series S wyświetla obraz w doskalowanej rozdzielczości 4K. 
  • Tryb wydajności oferuje najlepszą płynność rozgrywki, celując w wyświetlanie 60 klatek na sekundę. W tym trybie PlayStation 5 i Xbox Series X generują obraz w doskalowanej rozdzielczości 4K, a Xbox Series X w 1080p. 
  • Tryb wydajności z RT (tylko na PS5 i Xbox Series X), który stanowi pomost pomiędzy dwoma pozostałymi trybami, wspierając doskalowaną rozdzielczość 4K, wykorzystanie ray tracingu i 60 klatek na sekundę.

To jednak nie wszystkie udoskonalenia. Rockstar obiecuje kolejne nowości, takie jak szybsze wczytywanie, bardziej intensywny ruch uliczny i gęstszą roślinność, ulepszone oświetlenie i zacienienie czy odbicia na wodzie. Do tego lepsze wygładzanie krawędzi, rozmycie, szczegółowe eksplozje czy lepiej wyglądające płomienie.

Ponadto w odświeżonym GTA 5 wykorzystano możliwości pada DualSense od PlayStation 5. Będziemy mogli poczuć dzięki zaawansowanym wibracjom nierówności na ulicy, wybuchy czy otrzymywane przez postać obrażenia. Skorzystano też z adaptacyjnych spustów, np. podczas przyspieszania jadąc samochodem, czy wprowadzono obsługę dźwięku Tempest 3D (PS5) oraz dźwięku przestrzennego (najnowsze Xboksy).

Dodatkowo możliwa będzie migracja postępów rozgrywki z edycji na starsze konsole. Więcej szczegółów na ten temat znajdziecie w oficjalnym wpisie na stronie Rockstar.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   11:05, 05.03.2022
Przez 10 lat klepią ten sam temat ... ! Smutny

Niech dadzą w końcu GTA 6 zamiast remaster Remastera heheh. To jest tak głupie że aż śmieszne Dumny
0 kudosBarbarella.   @   13:04, 05.03.2022
Cytat: balic87
Przez 10 lat klepią ten sam temat ... ! Smutny

Niech dadzą w końcu GTA 6 zamiast remaster Remastera heheh. To jest tak głupie że aż śmieszne Dumny


A ja wiem czy takie śmieszne z punktu widzenia biznesu ? Nie robią gier z dobroci serca tylko dla pieniędzy a że GTA 5 to ciągle jeszcze kopalnia dolarów to co się dziwić. Mnie się marzy nowe GTA takie żeby jak w Saints Row dało się zagrać jakąś laską psycholką Trevoropodobną ale pewno jeszcze z 10 lat trzeba poczekać.