Deathloop jest zbyt ambitne na konsole poprzedniej generacji
Chodzi o to, że produkcja nie byłaby w stanie działać i wyglądać na past -genach tak, jak życzyliby sobie tego deweloperzy. Właśnie z tego względu zdecydowano się przenieść Deathloop na sprzęt nowej generacji.
Deathloop to nowy projekt studia Arkane. Jego premiera zaplanowana została na wrzesień bieżącego roku, a grać będziemy wówczas wyłącznie na PlayStation 5 oraz PC. Dlaczego deweloperzy nie zdecydowali się na konsolę poprzedniej generacji? Z wypowiedzi jednego z twórców wynika, że nie byłoby to możliwe. Deathloop jest po prostu zbyt ambitne.
"Nie sądzę, że bylibyśmy zachować poziom ambicji gry, jeśli nie zdecydowalibyśmy się na nową generację", powiedział dyrektor gry, Dinga Bakaba, w rozmowie z magazynem PLAY. "Zawsze wstrzymujemy oddech, gdy docieramy do końca jakiegoś projektu i musimy coś optymalizować, wycinać fragmenty map i usprawiedliwiać to dlaczego jest ona w dwóch częściach".
Na szczęście ograniczenia, o których mowa poniżej nie są tak dotkliwe w przypadku PlayStation 5. Platforma dysponuje znacznie większą mocą obliczeniową niż PlayStation 4, dzięki czemu deweloperzy mogą pozwolić sobie na więcej. Więcej efektów specjalnych, lepsze oświetlenie i cieniowanie, większe mapy. A wszystko po to, by Deathloop było bardziej porywające i angażujące.
Premiera Deathloop zaplanowana została na 14 września. Grać będziemy wówczas wyłącznie na PC oraz PlayStation 5.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler