Anthem - demo z E3 2017 było w większości ściemą?

BioWare przez długi czas nie wiedziało co tak naprawdę robi.

@ 04.04.2019, 09:08
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc, ps4, xbox one

W ostatnich latach sporo słyszymy na temat tego, że BioWare musi walczyć z różnej maści problemami natury technicznej, podczas opracowywania swoich projektów. Z najnowszego artykułu na temat studia, dostępnego na łamach Kotaku, wyłania się obraz lekkiego chaosu, chaosu, który negatywnie wpłynął na Anthem.

Kotaku rozmawiało z 19 pracownikami studia, którzy albo bezpośrednio pracowali przy Anthem albo w jakiś sposób wspierali główną ekipę. Z publikacji dowiadujemy się, że demo przygotowane na potrzeby targów E3 2017 było w zasadzie "zlepkiem pomysłów", albowiem Anthem wciąż było wówczas w fazie przedprodukcji.

"Wiele czasu potrzebowaliśmy, aby wszyscy byli gotowi. Nie było to łatwe, ponieważ wciąż było mnóstwo pytajników. Demo nie było poprawnie przygotowane - wiele elementów było sztucznych, jak w przypadku większości dem dla E3. Było wiele rzeczy, o których mówiliśmy 'Faktycznie to robimy? Mamy technologię i narzędzia? W jakim zakresie można latać? Jak duży będzie świat?'".

Jak stwierdził inny deweloper, nic nie było pewne i wciąż podejmowano kluczowe decyzje mające wpływ na istotne elementy Anthem. Brakowało podstaw, które stanowiłyby jakieś ramy, jeśli chodzi o mechanikę rozgrywki, tudzież funkcjonowanie świata.

Anthem miało początkowo premierę ustaloną na jesień 2018 roku, a BioWare nie miało wówczas jeszcze nawet jednej misji dla gry, co sprawiło, że debiut finalnie przesunięto na rok 2019.

Mimo różnych turbulencji, Anthem udało się finalnie wydać, choć nie brakuje w nim różnych błędów. Więcej na temat projektu znajdziecie w naszej recenzji, a jeśli zamierzacie grać na PC, koniecznie sprawdźcie też wymagania tejże wersji.


Sprawdź także:

Anthem

Premiera: 22 lutego 2019
PC, PS4, XBOX ONE

Anthem to połączenie strzelanki, RPG i MMO przypominające konsolowe Destiny. Za projekt odpowiada studio BioWare Edmonton znane za sprawą dwóch serii: Mass Effect oraz Dr...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosdabi132   @   09:45, 04.04.2019
Po prostu porażka. Samo EA ciągle się wtrącało w projekt, do tego BioWare podobno miało problem z silnikiem Frostbite. Tytuł gry został wymyślony na tydzień przed pokazem na E3 2017, a to co dzisiaj widzimy w Anthem powstało tak na prawdę w 12-16 miesięcy przed samą premierą. Kiedy EA zrozumie, że ten silnik (Frostbite) nie nadaje się do innych gier prócz Battlefieldów? Ile studiów jeszcze zostanie zamkniętych przez niekompetencję wydawcy.
0 kudosGuilder   @   10:20, 04.04.2019
Pokłosie między innymi tego, że wszystkie wielkie korporacje związane z grami (nie tylko, ale to inny temat) zamiast dążyć po prostu do zysku to dążą do maksymalizacji zysku. Efektem jest cięcie kosztów wszędzie, gdzie się da. Przez to mamy mnóstwo tandety, bo szybciej i taniej. Przez to mamy mnóstwo bugów, bo po co poświęcać czas i pieniądze na testerów? No i przez to mamy mikropłatności i DLC, bo po co zarabiać na grze raz, skoro można ją pociąć i kasować za wszystko z osobna? A że tak po prostu funkcjonują firmy na całym świecie (no, ograniczmy się do tych normalnych krajów), to tego typu niekorzystne dla graczy postawy będziemy spotykali tak długo, jak długo będzie to przynosiło kasę.

Tak trochę na marginesie, w temacie psucia sprawy przez wydawcę. Pudełka powoli odchodzą do lamusa. Abstrahując od kolekcjonerek, czy jeśli 100% dystrybucji gier będzie się odbywało cyfrowo, czy wydawcy będą potrzebni studiom deweloperskim? Może wtedy sytuacja miałaby szansę się poprawić?
0 kudosshuwar   @   11:56, 04.04.2019
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że grę stworzono w dużej mierze w rok. To nie realne. Ktoś tu ściemnia.
0 kudosTheCerbis   @   12:15, 04.04.2019
Wygląda na to, że wiele rzeczy w EA i BW to ściema.
0 kudosdabi132   @   17:57, 04.04.2019
Cytat: shuwar
Jakoś nie chce mi się wierzyć, że grę stworzono w dużej mierze w rok. To nie realne. Ktoś tu ściemnia.

Jest realne, jeśli robi się nadgodziny. To zaczyna być normalne w branży gier, że tworzy się jak najszybciej. Wystarczy poczytać sobie czym jest crunch.
Dodaj Odpowiedź