Studio Housemarque kończy z grami arcade, zajmie się tytułami nastawionymi na multiplayer
Deweloperzy uznali, że najwyższa pora zmienić profil działalności studia.

Studio Housemarque, twórcy takich projektów, jak Resogun oraz Super Stardust, zamierzają zmienić profil swojej działalności. Nie będą się już skupiać przede wszystkim na shooterach. Kilka ostatnich tytułów nie sprzedało się bowiem zgodnie z ich oczekiwaniami.
Wieść na temat rewolucji w studiu dociera do nas za sprawą informacji prasowej. Czytamy w niej, że produkcją, która przelała czarę goryczy była Nex Machina. Sprzedała się ona sporo poniżej oczekiwań, a w rezultacie firma zdecydowała, że nie jest w stanie nadal skupiać się na arcade'owych shooterach.
"Przez ponad 20 lat nieśliśmy pochodnię gier zręcznościowych, zapewniając rynkowi tytuły inspirowane produkcjami z automatów odpowiednio podrasowane naszymi rozwiązaniami, myślę też, że wychodziło nam to bardzo dobrze", napisał w informacji prasowej szef studia, Ilari Kuittinen. "Nasze gry otrzymały świetne recenzje, prawdopodobnie najlepszym przykładem tego jest Nex Machina".
Co ciekawe, Nex Machina miało być "projektem marzeń" ekipy. Współpracowali oni przy nim z legendą gier zręcznościowych, Eugenem Jarvisem - specjalistą od automatów i pinballi, człowiekiem współpracującym m.in. z firmą Atari.
"Mimo krytycznego sukcesu oraz wielu nagród, nasze gry nie sprzedawały się w znaczących liczbach. Wiele z nich zdołało dotrzeć do ogromnej liczby graczy dzięki różnym promocjom, ale finalnie nie pomaga nam to w płaceniu rachunków, które są wysokie ze względu na wysoką jakość".
"Niedomagająca sprzedaż Nex Machina sprawiła, że zaczęliśmy rozmyślać o zmianie naszego podejścia i postanowiliśmy zakończyć tworzenie gier zręcznościowych. Mimo że gatunek ten zawsze będzie miał w naszych sercach specjalne miejsce, branża zmierza mocniej w stronę gier wieloosobowych, z rozwijającymi się społecznościami, najwyższa pora by Housemarque także zaczęło iść do przodu z branżą".
"Nasz cel, jako firmy, pozostaje ten sam - chcemy tworzyć wciągające i warte zapamiętania doświadczenia, a przy okazji dać świetne miejsce do pracy naszym ludziom, aby mogli się rozwijać zarówno profesjonalnie, jak i personalnie".
Coś się kończy, coś zaczyna. Trochę przykro, bo wiele gier Housemarque to wyjątkowe tytuły, twórcy obiecują jednak jeszcze bardziej wciągające doświadczenia, wypada więc uzbroić się w cierpliwość i czekać co konkretnie przygotują.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler