Hideo Kojima wypowiada się o gatunku Death Stranding
Horror, strzelanina pierwszoosobowa, gra akcji, czy może przygodówka?
W sieci pojawił się dłuższy wywiad z twórcą gry Death Stranding, Hideo Kojimą. Japoński producent przygotowuje swój tytuł od jakiegoś czasu i współpracuje z Guerrilla Games, wykorzystując ich silnik graficzny Decima Engine.
Pytanie tylko, czym tak naprawdę jest najnowsza gra twórcy Metal Gear Solid? Jaki gatunek reprezentuje i czy z publikowanych zwiastunów można wywnioskować, że będzie to horror?
"Nie chcę w tej grze zamieszczać jakichś mrocznych pomysłów. Death Stranding to nie jest żaden horror. Moim celem jest zrobienie czegoś unikalnego, czegoś, czego gracze jeszcze nie widzieli, czegoś, co ma artystyczną duszę. Nie zamierzam jednak podążać za mrocznymi elementami, tworząc tę grę".
"Jeśli zaś chodzi o humor, uważam go za ważną część gier wideo. Gra się dość długo, Death Stranding nie jest małą grą. Są w niej liczne wyzwania, a więc jest też stres, prawda? Humor ma za zadanie go redukować, zapewnić, że gracze dalej będą pokonywać wyzwania, zamiast wyłączyć grę. Dlatego właśnie upewniliśmy się, żeby humor też znalazł się w grze. Natomiast nie martwcie się, to nie jest komedia. Humor pasuje do świata przedstawionego, jest też go odpowiednia ilość".
Kojima Productions pracuje pod patronatem Sony, aby wspomniana gra mogła pojawić się ekskluzywnie na konsoli PlayStation 4. Miejmy nadzieję, że tak właśnie się stanie, chociaż na konkrety dotyczące rozgrywki jeszcze długo poczekamy. Hideo lubi skraść show wielkiej imprezy, zatem trzeba uzbroić się w cierpliwość i czekać na tegoroczne E3.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler