Death Stranding - otwarty świat i mnóstwo wolności; tytuł już działa na silniku Decima Engine
Kojima opowiada o postępie w pracach nad Death Stranding oraz o swojej współpracy z Sony.
Podczas popkulturowego eventu RTX Sydney Hideo Kojima udzielił obszernego wywiadu, w którym opowiedział o początkach swojej współpracy z Sony oraz swoim najnowszym projekcie, Death Stranding.
Jak wspomina Japończyk, po odejściu z Konami otrzymał mnóstwo ofert z całego świata. Jako ciekawostkę, zdradził, że miał nawet propozycję nawet spoza branży gamingowej, choćby z takich krajów, jak Zjednoczone Emiraty Arabskie. Decyzja o partnerstwie z Sony była podyktowana tym, że Kojima współpracował z firmą niemal dwadzieścia lat i zna dobrze jej strukturę, sposób działania oraz przedstawicieli.
Co więcej, japoński gigant dał Kojimie wolną rękę i kreatywną niezależność, co było kluczowym argumentem, przemawiającym za nawiązaniem współpracy. Przykładem, jaki został przytoczony jest pierwszy zwiastun Death Stranding, na którym nago pojawia się aktor wcielający się w głównego bohatera, Norman Reedus. Według Kojimy, wiele innych firm mogłoby się sprzeciwić umieszczaniu takiej treści w zwiastunie. Sony natomiast nie miało nic przeciwko.
Kolejna sprawa to samo Death Stranding i pierwsze informacje na temat tego, czym tak naprawdę będzie. Szef Kojima Productions ujawnił, iż będzie to gra z otwartym światem, oferująca rozległe tereny do eksploracji. Co więcej produkcja nie będzie trzymać nas za rączkę i pozwoli na robienie tego, na co będziemy mieli ochotę. Twórca potwierdził - chociaż nie powinno to być niespodzianką - iż do walki wykorzystamy broń palną oraz białą.
Obecnie, tytuł "działa" już na silniku gry, którym jest Decima Engine, technologia Guerrilla Games wykorzystana w Horizon: Zero Dawn. Narzędzie zostało dostosowane do potrzeb studia Kojimy, a samo Death Stranding ma już swój "szkielet". Programiści pracują obecnie nad logiką, testują działanie rozmaitych mechanik i rozpoczynają tworzenie zawartości na bazie wspomnianego szkieletu.
Death Stranding ukaże się na PlayStation 4, o czym zapewnił sam Hideo Kojima. Jeśli chodzi o kolejne materiały z gry, należy śledzić branżowe imprezy, jak choćby czerwcowe E3, na którym Japończyk zapowiedział obecność swojego przedsięwzięcia.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler