Shuhei Yoshida nie rozumie dlaczego ludzie chcą tylko gier AAA
Mimo że gier Indie w ostatnim czasie przybywa więcej, niż grzybów po deszczu, to jednak trzeba przyznać, że nadal nie sprzedają się one w takich ilościach, jak wielkie blockbustery, czyli tytuły z kategorii AAA.
bigboy177 @ 03.07.2014, 13:12
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
ps3, psv, ps4
Mimo że gier Indie w ostatnim czasie przybywa więcej, niż grzybów po deszczu, to jednak trzeba przyznać, że nadal nie sprzedają się one w takich ilościach, jak wielkie blockbustery, czyli tytuły z kategorii AAA. Szef Sony Worldwide Studios, Shuhei Yoshida uważa, że to dziwne, nie rozumie tego.
Yoshida, rozmawiając z ekipą portalu GI International, wyraził swoje zdziwienie brakiem zainteresowania grami niezależnymi, ze strony graczy. W jego opinii, w branży potrzebne jest zróżnicowanie, a nacisk konsumentów na gry AAA jest dla niego zupełnie niezrozumiały. Ludzie podchodzą do indie mniej emocjonalnie, niż np. do kolejnej odsłony serii Call of Duty.
"Jesteśmy trochę zmartwieni kiedy pracujemy nad grami takimi, jak LittleBigPlanet 3, ponieważ ludzie chcą wysokobudżetowych, realistycznych strzelanek militarnych. Byłem bardzo szczęśliwy widząc pozytywną reakcję, kiedy zapowiedzieliśmy LittleBigPlanet 3. Wiele było wiwatowania i czułości. To samo, jeśli chodzi ogólnie o gry Nintento, albo grę jak Splatoon. Jak spojrzysz na całą branżę i weźmiesz pod uwagę Nintendo, myślę, że balans sił jest lepszy, niż był w poprzednich latach", wyjaśnia Yoshida.
O jaki balans chodzi? Głównie o ten pomiędzy tytułami wysokobudżetowymi, a mniejszymi projektami, które również są bardzo ważne. Dzięki temu gracze mają w czym wybierać, a korporacje, jak Sony i Microsoft, mogą w miarę szybko uzupełniać biblioteki swoich konsol. Mimo to, nie wszyscy są zainteresowani indie. Yoshida przyznał, że nawet darmowe gry, jak Resogun, nie zostały pobrane przez każdego z posiadaczy subskrypcji PlayStation Plus.
"Nie każdy abonent PS Plus ją pobrał, a to świetna, świetna gra. To dla nas kluczowa kwestia. Słyszymy narzekania [na brak gier AAA]. Zdaje sobie sprawę, że ludzie są tylko zainteresowani wysokobudżetowymi grami AAA. Nie rozumiem tych ludzi. Nie wiem czy próbowali niektórych gier indie, zanim zdecydowali, że nie są zainteresowani. Może tego nie zrobili. O to jest pytanie".
"Prawie co tydzień widzimy gry indie trafiające na PS4. Część z nich to naprawdę interesujące, piękne gry. Mamy wielkie szczęście, że oni tworzą gry dla PS4, a część decyduje się na debiut najpierw na PlayStation".
Jak myślicie, w czym tkwi problem? W ilości gier indie? A może wpływ na mniejsze zainteresowanie ma fakt, iż spora część niezależnych tytułów reprezentuje te same gatunki? Dajcie znać w komentarzach jakie są Wasze przemyślenia w temacie.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler