Skyrim: zmiana w zarządzaniu pamięcią pozwala na potężne bitwy

Społeczność modderska The Elder Scrolls V: Skyrim jest znaczna i utalentowana. Świadczą o tym liczne modyfikacje przez nią wydawane oraz ich wysoka jakość.

@ 21.01.2014, 17:32
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Skyrim: zmiana w zarządzaniu pamięcią pozwala na potężne bitwy

Społeczność modderska The Elder Scrolls V: Skyrim jest znaczna i utalentowana. Świadczą o tym liczne modyfikacje przez nią wydawane oraz ich wysoka jakość. Tym razem jednemu ze speców udało się delikatnie zmienić sposób zarządzania pamięcią w grze, a w rezultacie tytuł jest w stanie ogarnąć większe jej zasoby, pozwalając na potężne bitwy, w których udział bierze nawet 300 postaci niezależnych. Co ważne, nie wpływa to na stabilność działania kodu. Wszystko śmiga jak należy i nie ma crashów, ani wyrzutek do pulpitu.

Osoba odpowiedzialna za powstanie modyfikacji posługuje się ksywką "Sheson". Zmiany, których dokonał, jak wspomniałem, pozwalają podnieść ilość pamięci wykorzystywanej przez grę. Pierwotnie obsługuje ona dwa bloki pamięci, a każdy po 256 MB, gdy pierwszy się zapełni, odblokowuje się drugi i do niego kopiowane są informacje. Dlaczego limit ustawiony jest tak nisko? Najpewniej ze względu na ograniczone zasoby konsol poprzedniej generacji. Tak, czy tak udało się owe ograniczenie znieść, a Skyrim potrafi obsłużyć dwa bloki po 1 GB i więcej.

"Kiedy tesv.exe jest uruchamiany, zajmuje on dwa bloki pamięci, po 256 MB każdy. Kiedy pierwszy blok się zapełni, silnik graficzny zajmuje kolejne. To może spowodować problemy. Na szczęście, nakazując silnikowi zajęcie większej ilości pamięci na starcie sprawia, że wszystko działa bez zająknięć. Nie dzieje się to niestety w przypadku drugiego bloku. Tyle dobrze, że drugi blok nie zapełnia się tak szybko, a nawet gdy jest pełny, silnik graficzny nie szaleje podczas zajmowania kolejnych bloków." - czytamy w informacji opublikowanej przez "Sheson".

Modder przyznał też od razu, że pomysł na zmianę nie jest jego. On wykorzystał jedynie koncepcję opublikowaną przez kogoś innego, odpowiednio ją usprawniając. Szczegóły znajdziecie w tym miejscu. Pobierzecie też tam plik dll, zmieniający sposób działania Skyrim.

Sprawdź także:
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Premiera: 11 listopada 2011
PC, PS3, XBOX 360

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna, piąta już część słynnej serii gier Role Playing - The Elder Scrolls. Poprzednia edycja, nosząca podtytuł Oblivion, zdobyła miliony...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosshuwar   @   19:16, 21.01.2014
Rzeczywiście możliwości pisania modów w Skyrimie są potężne, jeśli gra pozwala na tak głęboką ingerencję jak modyfikacje zarządzania pamięcią.
0 kudosGuilder   @   19:38, 21.01.2014
Bethesda od dawna pozwala modderom na wiele. Wystarczy przypomnieć sobie, ile było możliwości przy dwóch ostatnich Falloutach.
0 kudosGhost327   @   19:39, 21.01.2014
Czy to jest mod ? jeżeli tak prosiłbym o nazwe
0 kudosFox46   @   20:01, 21.01.2014
Może i jest taka możliwość ale na oko według mnie to by po prostu nie pasowała do Skyrima.
0 kudosroxa175   @   10:18, 22.01.2014
Ja już przygodę ze Skyrimem zakończyła i szczerze mówiąc żadne mody mnie do tej gry drugi raz nie przyciągną. Dumny
Dodaj Odpowiedź