Xbox One miał blisko 75 wstępnych projektów i 200 koncepcji na wygląd kontrolera

Najnowsza konsola firmy Microsoft, Xbox One, nie miała - i nadal nie ma - lekko. Kiedy w 2010 roku zaczęły się prace nad wyglądem sprzętu, ówczesny kierownik ds.

@ 20.01.2014, 22:32
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻
inne, xbox one

Xbox One miał blisko 75 wstępnych projektów i 200 koncepcji na wygląd kontrolera

Najnowsza konsola firmy Microsoft, Xbox One, nie miała - i nadal nie ma - lekko. Kiedy w 2010 roku zaczęły się prace nad wyglądem sprzętu, ówczesny kierownik ds. wzornictwa przemysłowego - Carl Ledbetter - przygotował blisko 75 wstępnych projektów urządzenia, 200 koncepcji na wygląd pada oraz 100 szkiców, które przedstawiały Kinekta 2.0.

To właśnie o Carlu jest obszerny artykuł na stronie Microsoftu. Autorka, Jennifer Warnick, przybliża początki Xboksa One oraz zaangażowanie Carla w projekt. Tak pisze w jednym z początkowych akapitów: "Nie było tajemnicą, że musieliśmy spełnić i zaspokoić pragnienia hardcorowych graczy oraz fanów marki Xbox, a jednocześnie dotrzeć do nowych ludzi. (...) To było duże wyzwanie".

"Chcieliśmy wziąć każdy składnik, który ludzie kochali [w Xboksie 360 dop. red.] i wzmocnić go. (...) Ale jednocześnie sprawić, by [sprzęt dop. red] wtopił się w pomieszczenie - pozostał w tle, solidny i niezawodny".

Xbox One miał blisko 75 wstępnych projektów i 200 koncepcji na wygląd kontrolera
Szczególnie oporny okazał się kontroler, jednakże Ledbetter stwierdził: "Nigdy nie dostaliśmy poleceń, by zrobić to lepiej. Ludzie byli trochę bojaźliwi w stylu 'Mamy świetny kontroler. Jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego.' Pomimo tego zaimplementowaliśmy w nim prawie 40 ulepszeń".

"Mieliśmy blisko tysiąc par rąk do testowania nowego urządzenia, by mieć pewność, że triggery leżą prawidłowo, że całe urządzenie jest dobrze wyważone, że ludzie będą mogli korzystać z niego tak samo, lub lepiej, niż ze starego pada. Mieliśmy przygotowany każdy detal".

Zainteresowanych odsyłam do wspomnianego wyżej artykułu. Jest naprawdę ciekawy i godny poświęcenia kilku minut uwagi.

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   22:43, 20.01.2014
Kontroler najmniej ważny aczkolwiek względem poprzednika jest trochę tak jakby pusty na samym środku
0 kudosJ3DAJ   @   22:52, 20.01.2014
Cytat: Jennifer Warnick
Nie było tajemnicą, że musieliśmy spełnić i zaspokoić pragnienia hardcorowych graczy oraz fanów marki Xbox, a jednocześnie dotrzeć do nowych ludzi.
"Dlatego stworzyliśmy ten klocek który wygląda jak odtwarzacz VHS i nie mieści w sobie nawet zasilacza, a mimo to sprzedajemy wam go drożej niż konkurencja, oferując jednocześnie gorszą wydajność i słabsze podzespoły bazowe w tej samej architekturze, oraz bajerancką kamerkę której nikt nie chce. A to wszystko po to abyście mogli cieszyć się przypadkami wylogowywania w trakcie gry w niesamowitej rozdzielczości 720p w tytułach multiplatformowych, już w dniu premiery!" Rozbawiony

Morał tej opowieści jest prosty, jeśli dla nich liczą się bardziej pieniądze niż uznanie ludzi to nawet milion projektów nie pomoże, bo z błota nie da się zrobić złota.
0 kudosMaterdea   @   23:28, 20.01.2014
Cytat: J3DAJ
Morał tej opowieści jest prosty, jeśli dla nich liczą się bardziej pieniądze niż uznanie ludzi to nawet milion projektów nie pomoże, bo z błota nie da się zrobić złota.
Słyszałem na Mieście, że pierwotnie Xbox One miał w ogóle nie posiadać napędu optycznego i opierać się WYŁĄCZNIE na cyfrowej dystrybucji. Dopiero wiosną komuś zaświeciła czerwona lampka.
0 kudosJ3DAJ   @   23:33, 20.01.2014
Cytat: Materdea
Słyszałem na Mieście, że pierwotnie Xbox One miał w ogóle nie posiadać napędu optycznego i opierać się WYŁĄCZNIE na cyfrowej dystrybucji. Dopiero wiosną komuś zaświeciła czerwona lampka.
Tak, i właśnie dlatego na początku próbowali nam wciskać swoje dziwne blokady, aby nie można było puszczać gier w obieg rynku wtórnego. Tylko tym razem trochę za późno im się ta lampka zapaliła i poszło w świat. Szczęśliwy
0 kudosFox46   @   01:13, 21.01.2014
Tak naprawdę nie ma co się okłamywać że zarówno Xo jak i PS4 nie potrafi obsłużyć w pełni 60 klatek i 1080p.

Choć PS4 mocniejsze to nadal tego nie potrafi(a powinien w końcu jest mocniejszy od XO) co według mnie jest mega śmiechem na sali.
Ogólnie cała ósma generacja jest po prostu śmieszna. I rozczarowująca, dziś się tez dowiedzieliśmy że zarówno na Xo jak i na PS4 nie będziemy mieli 60 klatek w Tomb Raiderze, bo nawet głupiego powodu nie podali.
Jestem ciekaw czy taki Metal Gear Solid V: The Phantom Pain obsłuży 60 klatek i 1080p przy tak dużych lokacjach (które są kilka krotnie większe od takiego TRa) skoro nawet taki TR nie daję rady Poirytowany (choć powinien).
0 kudosKreTsky   @   03:11, 21.01.2014
Pewnie za jakis czas gry beda oblugiwaly 60 klatek. Mnie to w cale nie dziwi, ze nie potrafia jeszcze ogarnac tego, to sa w koncu poczatki dlubania na tym sprzecie.
0 kudosJ3DAJ   @   03:22, 21.01.2014
Cytat: KreTsky
Pewnie za jakis czas gry beda oblugiwaly 60 klatek. Mnie to w cale nie dziwi, ze nie potrafia jeszcze ogarnac tego, to sa w koncu poczatki dlubania na tym sprzecie.
Nie rozumiem ludzi którym tak bardzo zależy na 60 FPS'ach, oczywiście że to lepiej ale niech ktoś mi poda jeden konkretny powód czemu stabilne 30 to źle?

Btw. Piszę to jako osoba posiadająca 120hz monitor oraz lubiąca pogrywać w CS:GO na 120 FPS'ach i owszem różnice widać gołym okiem, tylko jakie to ma znaczenie gdy gra się na padzie?
0 kudosFox46   @   08:29, 21.01.2014
Cytat: J3DAJ
Nie rozumiem ludzi którym tak bardzo zależy na 60 FPS'ach, oczywiście że to lepiej ale niech ktoś mi poda jeden konkretny powód czemu stabilne 30 to źle?

Btw. Piszę to jako osoba posiadająca 120hz monitor oraz lubiąca pogrywać w CS:GO na 120 FPS'ach i owszem różnice widać gołym okiem, tylko jakie to ma znaczenie gdy gra się na padzie?


Zaraz zaraz o jakich stałych 30 klatkach ty piszesz ?? przecież obecna generacja mam na myśli X360 czy PS3 w grach nie utrzymuje stale 30 klatek. W żadnej grze w 100% od kilku lat nie masz stale 30 fpsów Poirytowany nawet w głupim InFamusie z 2009 roku nie masz stale 30 fpsów. Nie pisząc już o innych tytułach, w których masz mocne spadki z 30 na poniżej przekraczanej normy 25fps gdzie już są odczuwalna i nawet widoczne gołym okiem przycięcia.

Więc nie pisz o stabilnych 30 klatkach bo takie to tylko mit. Jakbym miał brać na tapetę jeden nowy tytuł to brałbym GTA V w którym spadki FPS są odczuwalne. Nie są one dotkliwe, bo konsolowcy zazwyczaj są już do tego przyzwyczajeni, ale z pewnością nie możemy tu pisać o stałych 30 klatkach.
Również o 80% innych grach w którym te klatki spadają i nie utrzymują stale 30 klatek.

Stałe 30FPS(bez spadków) to chyba będziesz miał na Xboxie One i PS4 Poirytowany
0 kudosremik1976   @   09:10, 21.01.2014
@Fox jak ty obliczasz w ilu klatkach chodzi gra na konsoli?
0 kudosJ3DAJ   @   15:48, 21.01.2014
Cytat: remik1976
@Fox jak ty obliczasz w ilu klatkach chodzi gra na konsoli?
Zapewne opiera się na wynikach DigitalFoundry, których autentyczność sam podważał twierdząc że PS4 rozwija temperaturę ponad 80 stopni. Zdziwiony
Cytat: Fox46
Stałe 30FPS(bez spadków) to chyba będziesz miał na Xboxie One i PS4 Poirytowany
Przecież właśnie o tym mówię. Odpowiedz mi na pytanie co jest złego w stabilnych 30 FPS'ach a nie zmieniasz temat ,huh?

Najpierw ci nie pasuje że nowa generacja celuje w 30, a potem piszesz że poprzednia 30 stabilnie nie wyciągała. To prawda tylko jak się to ma do tego że na XOne ten sam kontent działa w 720p i będzie działał w 1080p jedynie jeśli producenci zjadą grafikę na obu konsolach tak aby XOne sobie poradził... To samo jest z 60 FPS'ami, sprzęt jak najbardziej jest zdolny do tego a nawet do 120 i więcej tylko wszystko kosztem grafiki. Dlatego celują w 30 FPS i robią bardzo dobrze. Uśmiech
0 kudosFox46   @   17:23, 21.01.2014
Cytat: remik1976
@Fox jak ty obliczasz w ilu klatkach chodzi gra na konsoli?


Przecież jest kilka portali w których pokazują ile klatek ma X gra w GTA V nawet było porównanie, GTA IV i kilka innych gier ile ma klatek na X360 i ile PS3. Tego typu porównań jest masę, druga sprawa tez widać jak np: w GOW 3 przy wiekszej rozróbie gra zwalnia.
Nawet we wstąpieniu, nie wiem czemu ale chyba co niektórzy dopiero teraz to dla nich nowość na zasadzie" naprawdę X360 i PS3 nie ma stałych 30 klatek?? "
Od dawna gry przecież na PS3 i X360 nie chodzą w stałych 30 klatkach. Spadki zawsze były i będą, mniej lub bardziej odczuwalne.
Tylko mi nie pisz że jak dotąd nie zauważyłeś/odczułeś w żądnej grze na PS3 czy X360 spadków PFS ??.
Cytat: J3DAJ

Najpierw ci nie pasuje że nowa generacja celuje w 30, a potem piszesz że poprzednia 30 stabilnie nie wyciągała. To prawda tylko jak się to ma do tego że na XOne ten sam kontent działa w 720p i będzie działał w 1080p jedynie jeśli producenci zjadą grafikę na obu konsolach tak aby XOne sobie poradził... To samo jest z 60 FPS'ami, sprzęt jak najbardziej jest zdolny do tego a nawet do 120 i więcej tylko wszystko kosztem grafiki. Dlatego celują w 30 FPS i robią bardzo dobrze. Uśmiech

Sory ale naprawdę nie błaznij, nowa generacja w ogóle nie celowała w 30 klatek gdzie takie idiotyzmy czytałeś.

Nowa generacja od samego początku była zapowiedziana jako iż obsłuży 60 klatek i 1080p Poirytowany . Nie wiem skąd ty info bierzesz. A stabilnie 30 klatek nie wyciąga X360 i PS3 i to już od dawna(bo zawsze masz spadki nie masz stałych 30 fpsów) . Nie myl pojęć bo to co napisałeś jest jak bełkot, pomieszane z poplątanym. I naprawdę nie wypisuj już głupot bo czytać się tego nie da, a już totalną klapą było twoje stwierdzenie że nowa generacja dała by radę obsłużyć 120FPSów w grach,chyba jakbyś miał grafę z PSXa Poirytowany
Może zaraz napiszesz że PS4 i Xo to High Endowy Pcet, naprawdę nie pisz już nic "Kończ waść wstydu oszczędź" .
0 kudosJ3DAJ   @   02:17, 22.01.2014
Cytat: Fox46
Nowa generacja od samego początku była zapowiedziana jako iż obsłuży 60 klatek i 1080p Poirytowany . Nie wiem skąd ty info bierzesz.
Ooo... Ciekawe, mógłbyś mi łaskawie podać źródło gdzie oficjalnie Microsoft/Sony to potwierdza?

Cytat: Fox46
nie myl pojęć
Proszę, wskaż mi konkretnie gdzie pomyliłem pojęcia?

Cytat: Fox46
a już totalną klapą było twoje stwierdzenie że nowa generacja dała by radę obsłużyć 120FPSów w grach,chyba jakbyś miał grafę z PSXa
Cytat: J3DAJ
To samo jest z 60 FPS'ami, sprzęt jak najbardziej jest zdolny do tego a nawet do 120 i więcej tylko WSZYSTKO KOSZTEM GRAFIKI .
To już było mistrzowskie, naprawdę Puszcza oko

I specjalnie na sam koniec:
Cytat: Fox46
Sory ale naprawdę nie błaznij
Słuchaj, ja naprawdę nic do ciebie nie mam kolego, ale jeśli nie potrafisz skupić się na pięć minut aby przeczytać post ze zrozumieniem, to bądź łaskaw nie kierować takich ani innych bezpodstawnych obelg w moim kierunku. Poirytowany
0 kudosFox46   @   12:35, 22.01.2014
Napisałem nie błaźnij i nie troluj bo szkoda robić tu spam, przestań już spamować. Bo naprawdę pokazałeś już jaki z ciebie Defendor Cool .
0 kudosJ3DAJ   @   12:58, 22.01.2014
Cytat: Fox46
Napisałem nie błaźnij i nie troluj bo szkoda robić tu spam, przestań już spamować. Bo naprawdę pokazałeś już jaki z ciebie Defendor Cool .
Nie wiem naprawdę co ty tam palisz, ale musi być mocne o_O
Dodaj Odpowiedź