Xbox One miał blisko 75 wstępnych projektów i 200 koncepcji na wygląd kontrolera
Najnowsza konsola firmy Microsoft, Xbox One, nie miała - i nadal nie ma - lekko. Kiedy w 2010 roku zaczęły się prace nad wyglądem sprzętu, ówczesny kierownik ds.
Materdea @ 20.01.2014, 22:32
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨💻
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
inne, xbox one
Najnowsza konsola firmy Microsoft, Xbox One, nie miała - i nadal nie ma - lekko. Kiedy w 2010 roku zaczęły się prace nad wyglądem sprzętu, ówczesny kierownik ds. wzornictwa przemysłowego - Carl Ledbetter - przygotował blisko 75 wstępnych projektów urządzenia, 200 koncepcji na wygląd pada oraz 100 szkiców, które przedstawiały Kinekta 2.0.
To właśnie o Carlu jest obszerny artykuł na stronie Microsoftu. Autorka, Jennifer Warnick, przybliża początki Xboksa One oraz zaangażowanie Carla w projekt. Tak pisze w jednym z początkowych akapitów: "Nie było tajemnicą, że musieliśmy spełnić i zaspokoić pragnienia hardcorowych graczy oraz fanów marki Xbox, a jednocześnie dotrzeć do nowych ludzi. (...) To było duże wyzwanie".
"Chcieliśmy wziąć każdy składnik, który ludzie kochali [w Xboksie 360 dop. red.] i wzmocnić go. (...) Ale jednocześnie sprawić, by [sprzęt dop. red] wtopił się w pomieszczenie - pozostał w tle, solidny i niezawodny".
Szczególnie oporny okazał się kontroler, jednakże Ledbetter stwierdził: "Nigdy nie dostaliśmy poleceń, by zrobić to lepiej. Ludzie byli trochę bojaźliwi w stylu 'Mamy świetny kontroler. Jeśli coś nie jest zepsute, nie naprawiaj tego.' Pomimo tego zaimplementowaliśmy w nim prawie 40 ulepszeń".
"Mieliśmy blisko tysiąc par rąk do testowania nowego urządzenia, by mieć pewność, że triggery leżą prawidłowo, że całe urządzenie jest dobrze wyważone, że ludzie będą mogli korzystać z niego tak samo, lub lepiej, niż ze starego pada. Mieliśmy przygotowany każdy detal".
Zainteresowanych odsyłam do wspomnianego wyżej artykułu. Jest naprawdę ciekawy i godny poświęcenia kilku minut uwagi.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler