Silniki graficzne, ważniejsze od sprzętu - twierdzi Shinji Mikami, twórca The Evil Within
Jak pewnie wiecie (albo i nie) Shinji Mikami pracuje obecnie nad zupełnie nową marką, mającą za zadanie przywrócić graczom wiarę w survival horrory.
bigboy177 @ 31.07.2013, 15:09
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
Marcin "bigboy177" Trela
pc, ps3, xbox 360, ps4, xbox one
Jak pewnie wiecie (albo i nie) Shinji Mikami pracuje obecnie nad zupełnie nową marką, mającą za zadanie przywrócić graczom wiarę w survival horrory. The Evil Within bo o nim mowa będzie klimatyczną produkcją, w której najważniejszy jest klimat, a ten buduje się przede wszystkim z wykorzystanie sugestywnej oprawy audio-wizualnej. Przed grafikami i dźwiękowcami nie lada zadanie, ale dadzą sobie radę głównie ze względu na to, że dysponują umiejętnościami, koniecznymi do tego, by wycisnąć ze sprzętu ile się da. Next-genowe maszynki, choć ważne, nie są w tym przypadku potrzebne, Shinji uważa, że nie sprzęt jest najważniejszy, a oprogramowanie.
"Rozdzielczość w PlayStation 4 jest bardzo wysoka, a zatem obraz piękny. Jeśli chodzi o oświetlenie, jeszcze nie dawno wiele elementów technologii cieniowania była niedopracowana, teraz da się to nadrobić, a to istotny krok w ewolucji." - powiedział Mikami w trakcie jednego z wywiadów.
Według Mikami, PlayStation 4, choć jest świetnym sprzętem, nie jest potrzebne do tego by zbudować właściwą atmosferę. To nie konsola jest za nią odpowiedzialna, a ludzie pracujący nad grą.
"Nie chodzi o ewolucję sprzętu, a bardziej o ewolucję silników oraz narzędzi - to one są ważnym elementem dzisiejszego dewelopingu."
"Postęp w przypadku PlayStation 4 jest imponujący i jako platforma jest ono świetne. Aczkolwiek, sądzę, że wkraczamy w okres, w którym ważne jest posiadanie odpowiednich narzędzi, by nadążyć za PlayStation 4."
"Finalnie zatem chodzi o ludzi, którzy odpowiedzialni są za jakość, a kiedy sprzęt ewoluuje, wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednie środowisko do kreowania, jak również wzrost umiejętności."
Jeśli zastanawia Was na jakim silniku powstaje The Evil Within, to spieszę poinformować, iż jest nim id Tech 5, opracowany na potrzeby m.in. Rage. Narzędzie nie jest zbyt popularne, ale trzeba przyznać, że potrafi kreować wspaniałe obrazy. Właśnie dlatego Mikami zdecydował się je wykorzystać. Niestety na rezultaty prac ekipy musimy poczekać do roku 2014. Wtedy gra zadebiutuje na komputerach PC, jak również konsolach Xbox 360, Xbox One, PlayStation 3 i PlayStation 4.
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler