Nad Aliens: Colonial Marines pracowało kilka studiów deweloperskich

Aliens: Colonial Marines miał przywrócić blask i chwałę grom osadzonym w uniwersum Obcego. Niestety, z dużej chmury spadł mały deszcz - pierwsze recenzje nie pozostawiły na tej grze suche nitki.

@ 12.02.2013, 17:34
Łukasz "Lucas-AT" Matłoka
To ja
pc, ps3, xbox 360, wiiu

Nad Aliens: Colonial Marines pracowało kilka studiów deweloperskich

Aliens: Colonial Marines miał przywrócić blask i chwałę grom osadzonym w uniwersum Obcego. Niestety, z dużej chmury spadł mały deszcz - pierwsze recenzje nie pozostawiły na tej grze suche nitki. Okazuje się jednak, że studio Gearbox Software, któremu zarzuca się zbezczeszczenie sagi, tak naprawdę miało mały wkład w procesie produkcyjnym, opracowując jedynie dość przyzwoity tryb multiplayer. Kampania dla jednego gracza ciążyła na barkach TimeGate Studios, twórców Section 8.

Już w maju 2012 roku zdradził to były pracownik Gearbox Software, porównując deweloping do prawdziwego dramatu:

"Nie chcę nic mówić, ale nie robiłbym sobie wielkich nadziej co do Aliens: Colonial Marines. Pracowałem dla Gearbox Software i mogę powiedzieć, że produkcja tej gry była wielką katastrofą kolejową. Ile to w sumie trwało, 6 lat? Co ważne, Gearbox Software zajęło się tylko trybem dla wielu graczy - główna część dewelopingu została oddelegowana do TimeGate Studios, które nie ma znakomitej przeszłości."

Nad Aliens: Colonial Marines pracowało kilka studiów deweloperskich
Co warte podkreślenia, przy grze dłubali jeszcze Demiurge Studios oraz Nerve Software. Fakt ten potwierdza intro, w czasie którego wyświetlana jest lista deweloperów. Wiadomo, iż pierwszy z wyżej wymienionych zespołów (odpowiedzialny za Shoot Many Robots) pracował nad prototypem Aliens: Colonial Marines przez 9 miesięcy, a następnie został przeniesiony do kreowania wersji dedykowanej Wii U.

Cóż, przekazywany z ręki do ręki, tworzony w nieskończoność, wiecznie odkładany, projekt zapowiedziany już w 2006 roku, w takich warunkach nie miał szans zakwitnąć. Jak również wiemy, równolegle do Xenomorfów, Gearbox Software było także zaangażowane w produkcję obu części Borderlands oraz Duke Nukem Forever. Trudno więc się dziwić, że tylko szczątkowo zajmowali się Aliens: Colonial Marines. Takie życie. Mamy rozczarowanie roku? Jak najbardziej.


Sprawdź także:
Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines

Premiera: 12 lutego 2013
PC, PS3, XBOX 360, PS2, DS, WIIU

Omawiany tytuł - pierwszoosobowa strzelanina studia Gearbox - jest spadkobiercą splendoru filmowych odsłon serii "Obcy", która po wsze czasy zapisała się złotymi zgłoskam...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosguy_fawkes   @   18:20, 12.02.2013
Dla mnie TimeGate Studios to przede wszystkim przyzwoity dodatek Extraction Point do mojego ukochanego F.E.A.R. Niemniej jednak już w nim pokazali, że nie bardzo potrafią straszyć - niby był jakiś klimacik, ale nie tak dobry jak w podstawce. W Colonial Marines developer ów pokazał się z najgorszej strony.
Po raz kolejny sprawdza się ludowa mądrość mówiąca, że gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.
0 kudosdenilson   @   19:17, 12.02.2013
Rozczarowanie jak najbardziej, ale nie można było się spodziewać wielce udanej gry kiedy jest tyle lat tworzona i na dodatek przez kilka zespołów deweloperskich.
0 kudosbinio1   @   19:25, 12.02.2013
Cytat: guy_fawkes

Po raz kolejny sprawdza się ludowa mądrość mówiąca, że gdzie kucharek sześć, tam nie ma co jeść.
Albo cycków dwanaście ;)
0 kudosKreTsky   @   23:52, 12.02.2013
Nie ma sie co dziwic, ze gra im nie wyszla, skoro 3 studia sie do niej zabieraly + czwarte, ktore wydawalo sie robic calosc, a robilo tylko multi... Dziwna polityka.
0 kudoszvarownik   @   06:42, 13.02.2013
Właśnie to coś podejrzane było, że ekipa Gearbox, która od lat robi shootery na poziomie, nagle stworzyła takie coś. Sprawa wyjaśniona Uśmiech
0 kudosguy_fawkes   @   11:49, 13.02.2013
Co nie zmienia faktu, że ludzie zapamiętają jako autorów Gearbox, bo to właśnie to studio figuruje w większości encyklopedii.
Dodaj Odpowiedź