Aliens: Colonial Marines - SI było głupie przez literówkę w kodzie

Literówkę, którą poprawił jeden z modderów, a potem wyjaśnił co robiła.

@ 15.07.2018, 12:14
Marcin "bigboy177" Trela
Czasem coś piszę, czasem programuję, czasem projektuję, czasem robię PR, a czasem marketing... wszystko to, czego wymaga sytuacja. Uwielbiam gry, nie cierpię briefów reklamowych!
pc

Aliens: Colonial Marines - SI było głupie przez literówkę w kodzie

Aliens: Colonial Marines było wielką nadzieją dla fanów uniwersum Obcego. Jak się jednak okazało, deweloperzy ze studia Gearbox Software nie podołali zadaniu, jakie powzięli na swoje braki, czego rezultatem była dość kiepsko zoptymalizowana i mało porywająca produkcja. Co ciekawe, gracze częściowo ją załatali.

Jeden z modów, choć to nie do końca odpowiednie określenie, znacząco poprawił zachowanie sztucznej inteligencji w grze. Mimo że trafił on do sieci jakiś czas temu, dopiero niedawno wyszło na jaw co dokładnie zmienił. Jak się okazuje, autor poprawki zmodyfikował jedynie jedną linię kodu, poprawiając literówkę.

Oryginalna linia w kodzie wyglądała tak:

  • ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather.

A po poprawce mieliśmy:

  • ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether.

Literówka była w pogrubionym wyrazie, a jeśli chodzi o to, jak wpłynęła na zachowanie obcych, sprawę wyjaśnił twórca modyfikacji, jamesdickinson963.

"Dlaczego ta linia jest ważna? Są dwa powody. AttachXenoToTether nie robi nic. To pusta linia. AttachPawnToTether robi mnóstwo. Kontroluje dostosowanie taktycznej pozycji, patrolowanie oraz obszar celu".

"Kiedy na mapie pojawia się Xeno, przyłączony jest on do określonej strefy za pomocą pętli. Ta strefa określona obszar w jakim Xeno walczy, a także miejsca, w których są wyjścia. W trakcie pojedynku Xeno będzie zmuszony do zmiany pętli na nową (np. za graczem), aby atakować z boku albo znikać, dzięki czemu nie są oni wszyscy w jednym miejscu".

Nie sposób niestety powiedzieć dlaczego gra trafiła do sprzedaży z błędem. Czy był to wynik niedopatrzenia jednego z deweloperów? A może specjalnie popełniono literówkę, aby sztuczna inteligencja była głupsza i łatwiejsza do pokonania? Jakkolwiek by nie było, gracze - jak zwykle - sobie poradzili.


Sprawdź także:
Aliens: Colonial Marines

Aliens: Colonial Marines

Premiera: 12 lutego 2013
PC, PS3, XBOX 360, PS2, DS, WIIU

Omawiany tytuł - pierwszoosobowa strzelanina studia Gearbox - jest spadkobiercą splendoru filmowych odsłon serii "Obcy", która po wsze czasy zapisała się złotymi zgłoskam...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosbalic87   @   13:26, 15.07.2018
Ja bym chcial kontynuacje serii z takim typem rozgrywki jak w CM - duzo potworow i duzo strzelania a nie tylko jeden i w dodatku niezniszczalny oponent jak w Izolation :]
0 kudosTheCerbis   @   16:25, 15.07.2018
Jedna literówka, ale tyle może zmienić. I kto powie, że słowa nie mają mocy? Puszcza oko