Kolejna łatka do Skyrim, tym razem walka podczas jazdy konno!

The Elder Scrolls V: Skyrim to naprawdę spora gra i nie chodzi mi tu tylko o ogrom świata czy czas gry.

@ 25.05.2012, 16:04
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc

Kolejna łatka do Skyrim, tym razem walka podczas jazdy konno!

The Elder Scrolls V: Skyrim to naprawdę spora gra i nie chodzi mi tu tylko o ogrom świata czy czas gry. Aby dobrze poznać mroźną prowincję potrzeba zarówno czasu, jak i cierpliwości.

Bethesda szykuje nową łatkę, która poprawi kilka (kolejnych) błędów i... da możliwość walki podczas jazdy konnej! Pecetowi gracze mogą już teraz pobrać aktualizację i cieszyć się potyczkami w siodle. Nadal trudno mi uwierzyć, że ten patent został olany, albo inaczej - nie wprowadzony przy premierze gry. Fani Skyrim grający na konsolach będą musieli jeszcze trochę poczekać, aktualizacja ukaże się bowiem z opóźnieniem. A oto cała lista zmian i ulepszeń jakie wnosi najnowsza łatka.

Kolejna łatka do Skyrim, tym razem walka podczas jazdy konno!

Naprawione błędy:
- Ogólna optymizacja AI w znajdywaniu ścieżek i naprawa błędów
- Optymizacja i naprawa crashowania gry w przypadku braku danych
- Naprawiono rzadki błąd występujący przy wyświetlaniu błyskawic
- Naprawiono błędy związane z zapisywaniem i ładowaniem zapisów stanu gry
- Naprawiono błędy związane z przywołanymi NPC/stworzeniami
- Naprawiono rzadki błąd z psującymi się zapisami stanu gry
- Poprawiono zachowanie killcamów podczas strzelania z broni dystansowej
- Naprawiono błąd z zachowaniem killcamów podczas zabijania smoków z broni dystansowej
- Naprawiono błędy z niektórymi killcamami broni dystansowych nie wyświetlanymi poprawnie
- Naprawiono błąd, w którym korzeń Nirnu nie był oświetlany prawidłowo
- Naprawiono błąd, przez który obrażenia zadawane przy pomocy łuku były nieprawidłowe
- Naprawiono rzadki błąd, w którym killcamy wilkołaka nie były wyświetlane prawidłowo
w zadaniu "The Break of Dawn" naprawiono rzadki błąd, w którym "Meridia's Beacon" znikało z ekwipunku gracza
- Naprawiono okazjonalny błąd, po którym towarzysz bohatera znikał po zapłaceniu grzywny strażnikom
- Naprawiono błąd, w którym niektóre stworzenia i NPC nie odradzały się prawidłowo
- Naprawiono rzadki błąd, w którym napisy dialogów nie były wyświetlane prawidłowo
- Naprawiono błąd, w którym ekran stawał się zamazany po zapisie stanu gry pod wodą i wczytaniu go
- Naprawiono błąd, w którym kursor mapy znikał po wyświetleniu ona komunikatu dotyczącego Kinecta (Xbox 360)
- Naprawiono błąd, w którym okrzyki za pomocą Kinecta wykonywać można było tylko na pierwszym poziomi ich rozwoju, pomimo że kolejne są odblokowane (Xbox 360)
- Naprawiono błąd, przez który przycisk odpowiedzialny za wykonanie okrzyku przestawał działać, jeśli podczas cooldownu gracz wciskał przyciski RB i LB i miał odblokowaną obsługę Kinecta (Xbox 360)

Podam też instrukcję jak łatkę pobrać i uruchomić (nie zapomnijcie zrobić kopii zapasowej swoich zapisów stanu gry!).

- Zaloguj się do aplikacji Steam;
- Wybierz "Steam" z górnego menu;
- Wybierz ustawienia;
- W zakładce "Konto" w sekcji "udział w testach beta" kliknij "zmień";
- Wskaż w menu "Skyrim Beta Update" i zatwierdź.

Steam zrestartuje się, a po tym Skyrim uaktualni się do wersji 1.6 w wersji beta.


Więcej filmów z The Elder Scrolls V: Skyrim

Sprawdź także:
The Elder Scrolls V: Skyrim

The Elder Scrolls V: Skyrim

Premiera: 11 listopada 2011
PC, PS3, XBOX 360

The Elder Scrolls V: Skyrim to kolejna, piąta już część słynnej serii gier Role Playing - The Elder Scrolls. Poprzednia edycja, nosząca podtytuł Oblivion, zdobyła miliony...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosA_B_X   @   10:18, 26.05.2012
Cytat: Ravnarr
No, jak na razie łatka jedyne co powoduje, to błędy w uruchomieniu gry... Najpierw brak dźwięku, potem postać sunęła po ziemi zamiast iść a na końcu w ogóle wywaliło do pulpitu. Teraz Steam znowu coś pobiera...


O WŁAŚNIE!!
czemu tak się dzieje ,nie wiem.
Mi jeszcze gdy rozpocząłem nową grę to brama w Helgen była zamknięta !
0 kudosMicMus123456789   @   11:18, 26.05.2012
Cytat: Ravnarr
No, jak na razie łatka jedyne co powoduje, to błędy w uruchomieniu gry... Najpierw brak dźwięku, potem postać sunęła po ziemi zamiast iść a na końcu w ogóle wywaliło do pulpitu. Teraz Steam znowu coś pobiera...


Miałem to samo i zrezygnowałem z patcha i gra działa. Choć może aby działało trzeba grę od nowa rozpocząć.
0 kudosDaerdin   @   12:28, 26.05.2012
Aż trudno uwierzyć, że w tak rozbudowanej grze, z ogromnym światem dopiero w patchu dodano możliwość walki konno Szczęśliwy
0 kudosRavnarr   @   16:24, 26.05.2012
Cytat: MicMus123456789
Choć może aby działało trzeba grę od nowa rozpocząć.
Nie, te bugi były właśnie podczas rozpoczęcia nowej gry. Jak "odhaczyłem" udział w becie, wszystko wróciło do normy. Dziękuję, poczekam aż łatka będzie dopracowana.
0 kudosMicMus123456789   @   17:14, 26.05.2012
Mi tam tylko gra się wyłączała zaraz po tym jak lokacja się wczytywała.
0 kudosAlexGames   @   23:07, 26.05.2012
Chciałbym poinformować kilka osób o co chodzi z błędami ze Skyrimem podczas patchowania gry. Podczas gdy grą patchowaną jest prosty w budowie CoD, to patchem trudno coś zepsuć. Testerowi zajmie 4 godziny przejście gry i może wychwycić błędy w działaniu. Podczas gdy gra jest rozbudowana, a w zależności od tego jakie zadania zrobiłeś, taki masz świat, zaczynają występować problemy. Ja nie spotkałem się z żadnym.
A co chodzi? Jeśli masz przy sobie Livię, a po patchu gra dojdzie do wniosku, że przecież ona powinna była stać od dawna w White Run, to zcrashuje grę. Jeśli podczas naprawiania modelu postaci nie powiąże się go z sekwencjami ruchowymi postaci to zaczyna ona unosić się nad powierzchnią tekstur. Postać wpada pod teksturki? Po prostu źle dopasowano łączenie.
Ergo, w dużych światach łatwo jest coś zepsuć, bo jest wiele do przeoczenia, wiele delikatnych zależności.
A już zupełnie inną sprawą jest to, że nie powinno się ku*wić na producentów i wydawców na forach, lecz napisać do oficjalnej pomocy technicznej. Oni zawsze podziękują za raportowanie błędów. A wersje gier niejednokrotnie mają oznaczenia v.1.3.6.28.
0 kudosJackyX   @   10:20, 28.05.2012
Czyli, jak widać warto poczekać jeszcze trochę z rozpoczęciem gry aż patch pojawi się na konsole (PS3). Tak, gra taka jak Skyrim porażająca ogromem lokacji i rozbudowanym światem musi przejść serię łatek by wszystko było OK. A dodatkowo walka konna - to brzmi fajnie.
0 kudosamdep50   @   18:31, 03.06.2012
Cytat: AlexGames
Chciałbym poinformować kilka osób o co chodzi z błędami ze Skyrimem podczas patchowania gry. Podczas gdy grą patchowaną jest prosty w budowie CoD, to patchem trudno coś zepsuć. Testerowi zajmie 4 godziny przejście gry i może wychwycić błędy w działaniu. Podczas gdy gra jest rozbudowana, a w zależności od tego jakie zadania zrobiłeś, taki masz świat, zaczynają występować problemy. Ja nie spotkałem się z żadnym.
A co chodzi? Jeśli masz przy sobie Livię, a po patchu gra dojdzie do wniosku, że przecież ona powinna była stać od dawna w White Run, to zcrashuje grę. Jeśli podczas naprawiania modelu postaci nie powiąże się go z sekwencjami ruchowymi postaci to zaczyna ona unosić się nad powierzchnią tekstur. Postać wpada pod teksturki? Po prostu źle dopasowano łączenie.
Ergo, w dużych światach łatwo jest coś zepsuć, bo jest wiele do przeoczenia, wiele delikatnych zależności.
A już zupełnie inną sprawą jest to, że nie powinno się ku*wić na producentów i wydawców na forach, lecz napisać do oficjalnej pomocy technicznej. Oni zawsze podziękują za raportowanie błędów. A wersje gier niejednokrotnie mają oznaczenia v.1.3.6.28.


Dobrze, że akurat nie zaglądałam do gry przez 3 tygodnie - no i dobrze, że przeczytałam wszystko co powyżej. ;)
Wynika z tego, że nie mogę zajrzeć do gry na godzinkę, tylko muszę się przygotować na dłuższą przeprawę z aktualizacją.
Jak to dobrze, że istnieje ten portal. ;)
0 kudosMicMus123456789   @   18:33, 03.06.2012
Patch jest w fazie beta, nie trzeba go używać i można grać bez niego.
0 kudosamdep50   @   22:28, 11.06.2012
Cytat: MicMus123456789
Patch jest w fazie beta, nie trzeba go używać i można grać bez niego.


Pomimo tego, że wiedziałam to co w komentarzach powyżej, nie ustrzegłam się - STEAM nie pyta czy pobrać aktualizację!! Postać sunie zamiast chodzić, zaraz wywala całkiem - jak wyżej.

W jaki sposób można NIE skorzystać z patcha????
0 kudosMicMus123456789   @   23:11, 11.06.2012
Na PW poszła już wiadomość Dumny
0 kudosRavnarr   @   23:16, 11.06.2012
A ja napiszę, żeby inni też wiedzieli - wybierasz Skyrima ze Steamowej biblioteki, klikasz prawym przyciskiem myszy, wybierasz właściwości, a tam w zakładce aktualizacje wyłączasz opcję automatycznych aktualizacji.

Mądry Ravnarr po szkodzie Poirytowany
0 kudosMicMus123456789   @   23:20, 11.06.2012
W newsie też ładnie pisze Uśmiech Po za tym sam wcześniej pisałem, że nie trzeba patcha pobierać.
0 kudosRavnarr   @   23:23, 11.06.2012
W newsie jest napisane, jak patcha POBRAĆ, a nie jak się przed tym ustrzec Puszcza oko
0 kudosMicMus123456789   @   07:59, 12.06.2012
To i tak to samo, a przynajmniej instrukcja ta sama.
Dodaj Odpowiedź