Chcesz pograć w nowe gry na Frostbite 2.0? Musisz mieć 64-bitowy system
Można śmiało rzec, że Battlefield 3 był grą, która sprawiła, że spora część użytkowników poczciwego Windowsa XP przesiadła się na nowszą wersję systemu, by zagrać w długo wyczekiwany tytuł.
Dirian @ 21.05.2012, 19:06
Chwalmy Słońce!
Adam "Dirian" Weber
pc
Można śmiało rzec, że Battlefield 3 był grą, która sprawiła, że spora część użytkowników poczciwego Windowsa XP przesiadła się na nowszą wersję systemu, by zagrać w długo wyczekiwany tytuł. Tymczasem DICE stawia przed posiadaczami pecetów kolejne wymagania.
Sprawa tyczy się wersji systemu. Jak się bowiem okazuje, 32-bitowe OS-y wkrótce przestaną być akceptowane, o czym poinformował na Twitterze Johan Andersson, spec od silnika Frostbite 2.0:
"W 2013 roku wypuścimy gry oparte na silniku Frostbite, które będą wymagały 64-bitowego systemu. Jeżeli operujecie na 32-bitach, to macie świetną okazję by przerzucić się na Windows 8."
W kalendarzu wydawniczym Electronic Arts wśród gier opartych na silniku autorstwa Szwedów z DICE czeka na nas m.in Command & Conquer: Generals 2, najprawdopodobniej nowy Battlefield i Need for Speed. Są też mniej oczywiste tytuły, takie jak kolejne Army of Two czy trzeci Dragon Age - podobno one również mają opierać się na Frostbite. Gdzieś tam czai się dodatkowo Mirror's Edge 2 oraz być może kilka innych tytułów, o których obecnie nie wiemy zupełnie nic.
Technologia idzie do przodu, choć wydaje się, że od jakiegoś czasu stoimy w miejscu. 64-bitowe systemy to na szczęście powoli standard dla osób kupujących nowe pecety, bo jak wiadomo 32-bitowce nie obsługują większej ilości pamięci RAM, niż około 3.25 GB, co już na wstępie wyklucza "gorszą" wersję. Może rzeczywiście warto powoli myśleć o przesiadce, jeżeli jest ona konieczna, a czasu do uzbierania funduszy na nowy system pozostało sporo?
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler