Celebrują kulturę wyścigów motocyklowych - wywiad z twórcą RIDE 4, Luigim Crocettim


juve @ 19:06 21.10.2020
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.

Milestone od lat zajmuje się niszowymi licencjami sportów motorowych i od lat rozwija swoje własne marki, w tym RIDE, o którym miałem okazję porozmawiać z Luigim Crocettim - twórcą czwartej odsłony serii.

Luigi Crocetta to producent ze studia Milestone, z którym miałem okazję wymienić kilka zdań na temat RIDE 4, które z kolei mam wielką przyjemność ogrywać i testować na rzecz recenzji. Z wywiadu dowiecie się mnóstwa ciekawych rzeczy na temat produkcji tytułów tego typu, więc zapraszamy do lektury!

Moje pierwsze pytanie dotyczy gatunku RIDE, co napędza Cię do rozwoju gier o tematyce wyścigów motocyklowych? Prawdopodobnie jesteście jedynym dużym studiem, które to robi z takim zaangażowaniem?

Od samego początku Milestone zawsze miało szczególne powiązania z grami wyścigowymi, zwłaszcza motocyklowymi. Serią RIDE chcemy celebrować naszą pasję i oddanie dla motocykli, o których wszyscy marzyliśmy w przeszłości i które nadal rozpalają pasję wszystkich entuzjastów w studiu. Naprawdę uważamy, że motocykle mogą być równie piękne i przyjemne, jak samochody, a dzięki RIDE4 chcemy przenieść gry o jednośladach na nowy poziom pod względem jakości i szczegółowości.

Jak opracowaliście model jazdy? Poruszanie się na motocyklu to coś innego, niż jazda samochodem. Tworzenie modelu prowadzenia dla gry tego typu, kiedy nikt inny tego nie robi, nie jest łatwe, prawda?

Stworzenie przekonującego modelu jazdy jest zawsze wyzwaniem, ponieważ musimy znaleźć równowagę między różnymi składnikami. W RIDE stosujemy realistyczne podejście do fizyki motocykla, co oznacza, że ​​zawsze zaczynamy od fizycznych symulacji elementów pojazdu. Symulujemy opony, geometrię ramy, układ kierowniczy, zawieszenie, silnik i wiele innych elementów motocykla.

Na przykład jednym z naszych najnowszych dodatków jest symulacja siły docisku generowanej przez aerodynamiczne skrzydła, które pojawiły się w najnowszych motocyklach. Ale nawet jeśli symulacja jest zawsze punktem wyjścia, ważne jest, aby powiedzieć, że nigdy nie jest to główny cel. Gra wideo to produkt rozrywkowy i nawet najbardziej zaawansowana symulacja fizyki nie jest nic warta, jeśli nie możesz się nią cieszyć i dobrze się nią bawić. Naszym celem jest, zamiast tego, stworzenie gry dla każdego z dużą skalowalnością, w której zarówno nowicjusz, jak i zapalony gracz mogą znaleźć odpowiednie wyzwanie. W studiu mamy dedykowany zespół zajmujący się fizyką i tym, jak działa ona na wszystkich modelach zawartych w grze, aby zachować realistyczne i spójne podejście, ale zawsze mając na uwadze zabawę i przyjemność z jazdy.

Jak tworzycie modele motocykli? Czy odwiedzacie wszystkich producentów i konsultujecie to z nimi?

To było zdecydowanie jedno z największych wyzwań RIDE4. Po raz pierwszy zdecydowaliśmy się na intensywne wykorzystanie skanowania 3D i danych CAD do tworzenia maszyn. Dosłownie usunęliśmy wszystkie modele, które stworzyliśmy dla poprzednich części i zaczęliśmy od nowa. CAD świetnie nadaje się do modelowania motocykli, ale są one zwykle dostępne dla najnowszych modeli, więc gdy nie mogliśmy korzystać z CAD, dosłownie szukaliśmy każdego modelu wśród kolekcjonerów i prywatnych właścicieli. To był niesamowity i ogromny wysiłek, ale jesteśmy niezwykle dumni z tego, co zrobiliśmy, ponieważ udało nam się znaleźć w zasadzie wszystkie, które chcieliśmy.

Wspaniałą rzeczą jest to, że po zeskanowaniu maszyny w 3D możesz utworzyć model 3D z trójwymiarowych danych, zamiast korzystać tylko z obrazów i pomiarów, jak w poprzednich grach. To ogromna różnica, ponieważ oznacza idealne kształty, proporcje i wymiary. Myślę, że jest to wyraźnie widoczne, gdy zobaczysz, jak precyzyjne i piękne są teraz nasze motocykle.

Jeśli chodzi o materiały, stworzyliśmy bibliotekę odtwarzającą 50 materiałów najczęściej spotykanych w prawdziwych motocyklach, ponieważ chcieliśmy osiągnąć jak najlepszy wynik pod względem interakcji między światłem, a każdą powierzchnią. Oprócz tego istnieją wszystkie inne etapy produkcji, takie jak tworzenie deski rozdzielczej, dostrajanie fizyki, konfiguracja animacji itp. Biorąc pod uwagę wszystkie etapy produkcji, stworzenie jednego modelu dla RIDE4 może zająć od 5 do 6 miesięcy ciężkiej pracy.

Sprawdź także:

RIDE 4

Premiera: 08 października 2020
PC, PS4, PS5, XBOX ONE, XBOX X/S

RIDE 4 to wyjątkowa gra wyścigowa, w której nie zasiadamy za kierownicą samochodów, ale motocykli. Na potrzeby projektu deweloperzy przygotowali oczywiście wiele pojazdów...

Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosgajda1000   @   09:02, 22.10.2020
Jedyna porównywalna gra motocyklowa, w którą kiedykolwiek grałem to Tourism Trophy. Po opisie i materiałach video zagram też.