Far Cry 3 to trzecia część przełomowej serii pierwszoosobowych shooterów, którego pierwsza część stanowiła niezwykle udany debiut studia Crytek. Kolejne dwie edycje, w tym także "trójka" powstały natomiast za sprawą ekipy Ubisoft Montreal.
Głównym bohaterem Far Cry 3 jest niejaki Jason Brody. Facet trafia całkowicie sam na krawędź znanego nam świata, na z pozoru bezludną tropikalną wyspę, która z godziny, na godzinę zamienia się w prawdziwe piekło. W dziczy musi stanąc do walki o życie, korzystając z wszystkiego co nawinie mu się pod rękę, a celem jest oczywiście ucieczka. Na tym jednak fabuła się nie kończy. Podczas rozgrywki odkrywamy bowiem wiele wątków pobocznych, a te zdradzają kolejne fragmenty pozornego raju.
Jako że Far Cry 3 jest grą typu sandbox, gracz nie jest ograniczony do podążania wcześniej ustalonymi ścieżkami. Musi samodzielnie znaleźć drogę prowadzącą do celu i zdecydować czy ma ochotę walczyć otwarcie, czy może woli poruszać się bezszelestnie i równie cicho eliminować oponentów. Wybory w Far Cry 3 odgrywają bardzo ważną rolę.
Jak na shooter przystało, dysponujemy szeroką gamą uzbrojenia. Zaczynając na pistoletach i maczetach, przez karabiny i strzelby, na wyrzutniach i granatnikach kończąc. Przeciwnik jest równie dobrze wyposażony, a w związku z tym, każda potyczka stanowi nie lada problem. Konieczne jest strategiczne myślenie i planowanie.
Platformami docelowymi, podobnie jak w przypadku dwójki są konsole Xbox 360 i PlayStation 3 oraz komputery PC. Oznacza to, że Far Cry 3 oferuje graficzne doznania na poziomie słynnego poprzednika. Mamy interaktywne środowisko, na które możemy wpływać przy pomocy posiadanej broni, jak również wysokiej jakości tekstury oraz wiele efektów specjalnych. Zabawa przebiega nie tylko na piechotę, lecz również za kierownicą różnych pojazdów. Swobodna rozgrywka stanowi jeden z kluczowych elementów projektu.
Pierwsza część Far Cry była zjawiskowa. Do dnia dzisiejszego ciężko mi zrozumieć, jak nieznanemu wówczas studiu Crytek udało się osiągnąć tak fantastyczną oprawę wizualną i równie porywający model roz...
Pamiętacie rok 2004? Kiedy oczekiwaliśmy pojedynku kontynuacji Half Life’a i Dooma, zupełnie nieoczekiwanie, studio Crytek zaserwowało nam kolejnego kandydata do miana FPS-a roku. Far Cry, debiu...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler