Black & White 2 (PC) - okladka

Black & White 2 (PC)

Premiera:
07 października 2005
Premiera PL:
14 października 2005
Platformy:
Gatunek:
Strategiczna
Język:
Polskie napisy
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (143)Gram (69)Ukończone (26)Kupię (8)

Opis Black & White 2 (PC)
Redakcja MiastoGier.pl @ 02:00 14.06.2009

Śr. długość gry: 15h 51min

+ czaswięcej

Black & White 2 to druga część świetnej serii, opracowanej przez słynnego Petera Molyneuxa. Podobnie, jak w pierwowzorze wcielamy się w boga i, prowadząc swoich wiernych poddanych, staramy się zapanować nad światem... ewentualnie wziąć go pod swoją opiekę - wszystko zależy od tego, jakim wszechmocnym chcemy zostać.

Black & White 2 łączy w sobie elementy strategiczne, ekonomiczne oraz RPG. Pierwszym zasadniczym celem grającego jest rozbudowa osady. Mieszkańcy stawiają więc nowe budynki, pozyskują surowce oraz oczywiście żywność. My nadzorujemy prace, okazyjnie pomagając. Możemy np. przynieść nieco drewna, aby przyspieszyć niektóre procesy, ewentualnie wspomóc wiernych wodą, gdy wybuchnie pożar.

Drugi aspekt zabawy to ten strategiczny. Pojawia się on w momencie gdy jesteśmy atakowani, albo sami chcemy zaatakować inną osadę i zdobyć w ten sposób nowe ziemie. Do boju ruszamy specjalnie do tego celu wyszkolonymi jednostkami. Aby chronić samych siebie stawiamy też wysokie mury oraz szkolimy chowańca. Jakby tego było mało, jesteśmy w stanie budować i projektować nową broń, którą następnie wykorzystujemy przeciw wrogom.

W ten oto sposób docieramy do aspektu RPG, związanego ze wspomnianym chowańcem. Jest to zwierzak, którego sami szkolimy i żywimy, a gdy urośnie on do odpowiednich rozmiarów możemy go wykorzystać do wszystkiego, począwszy od pomocy wieśniakom, przez atakowanie przeciwników, po obronę naszej osady. Chowańca szkolimy nagrodami i karami - zależnie od tego, czy chcemy uzyskać potulnego, ale gdy trzeba groźnego stwora, czy prawdziwego potwora, któremu nikt się nie przeciwstawi.

Co ciekawe, my, jako bóg, także nie jesteśmy bezbronni. Rzucamy bowiem specjalne zaklęcia (zwane cudami), których moc zależna jest od tego, jak bardzo modlą się nasi poddani. Im są wierniejsi i bardziej oddani, tym potężniejszymi czarami władamy. Do naszej dyspozycji jest m.in. trzęsienie ziemi, erupcja wulkanu oraz kula ognia.

Black & White 2 działa na w pełni trójwymiarowym silniku graficznym, generującym przejrzystą, miłą dla oka oprawę wizualną. Całość uzupełnia zaś przyjemna dla ucha muzyka oraz niezgorsze efekty dźwiękowe.

PEGI: Od 12 latZawiera przemoc
Screeny z Black & White 2 (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudoslaufes   @   18:07, 04.10.2009
Fajnie mieć decydować o losie każdego ludzika. Czekam na 3
0 kudosgracz2345   @   20:37, 22.12.2009
Ja sie męcze z tą grą i był bym wdzięczny za dodanie save 100% i odrazu z góry dziekuje


ps. mecze sie bo jestem poczatkujacy w strategie
0 kudosAlek12   @   16:41, 20.01.2010
Nietypowa gra.Można decydować o losie wszystkiego.
0 kudosPiter098   @   19:28, 10.03.2010
Super gra, przeszedłem ją i jestem zadowolony choć poziom trudności mógłby być trochę większy, bo gra zajęła mi 6 dni ferii. Oprócz tego ciekawa alternatywa dla poprzedniej części. Trochę mało cudów, ale za to większe możliwości.
0 kudosPiter098   @   19:28, 10.03.2010
Super gra, przeszedłem ją i jestem zadowolony choć poziom trudności mógłby być trochę większy, bo gra zajęła mi 6 dni ferii. Oprócz tego ciekawa alternatywa dla poprzedniej części. Trochę mało cudów, ale za to większe możliwości.
0 kudoslorzech   @   16:19, 11.04.2010
fajna ale jedynka ciekawsza bo miała więcej misji
0 kudosRekruta   @   18:24, 08.05.2010
Gra jest trudniejsza z dodatkiem Wojny Bogów
Jest jedyna w swoim rodzaju a z dodatkiem jeszcze lepsza
Ja osobiście wole grać jako dobry bóg
Chowańce są naprawdę przeurocze oczywiście jeśli gra się po stronie dobra Szczęśliwy
Lecz po stronie zła też wyglądają efektownie Dumny
0 kudosHostelpl   @   13:09, 22.05.2010
Gra jest już można powiedzieć dobra została ona znacznie ulepszona pod względem graficznym lecz też zwiększono możliwości dodano wojska które możemy poprowadzić jeśli jesteśmy bogami wojny lub podbijać serca innych miast nie przez wysyłanie chowańca czy rzucanie kamieniami do ich wioski zdobywając wpływ lecz rozbudowując swoje miasto imponując ludziom którzy będą przechodzić na twoją stronę byle zamieszkać w twoim mieście ten pomysł mi się spodobał znacznie też zwiększono możliwości chowańca któremu możemy zakupić talenty do walki zabawiania zbierania zboża możemy zakupić dla niego cuda i tu pojawia się cudowna rzecz możliwość kupowania budynków na specjalnym pasku gdy już zakupimy budynek możemy budować do woli oczywiście do tej pory aż ci się surowce nie skończą a płacimy za to daniną którą możemy zdobyć podczas wykonywania zadań spodobał mi się tez sposób oddziaływania twojego charakteru na twoje budynki,ludzi.obszar gdy jesteśmy źli ludzie stają się bladzi niczym zombi teren staję się jakby pod nim było piekło a budynki są posępne noc trwa długo a gdy jesteśmy dobrzy teren jest usiany kwiatami budynki są pięknie ozdobione a dzień trwa długo
Każdemu komu choć trochę spodobała się pierwsza część polecam tą grę
0 kudosdawid010   @   16:01, 15.07.2010
gra jest zajezajezajezajezaje fajna popieram Rekruta że jest ona jedyna w swoim rodzaju dodatek jest bardzo trudny, a podstawa .... jak się wie jak to rozegrać to jest prosta i można sie dużo bawić.Ja wprost podziwiam EA.
0 kudosamdep50   @   01:57, 14.08.2010
Właśnie kupiłam i bardzo mnie rozczarowała, a dokładniej - zirytowała i to bardzo!
Byłaby to chyba fajna gra - gdyby nie kilka irytujących elementów.

Najbardziej irytuje sterowanie - "boska ręka" czyli mysz działająca na przedmiotach i ludziach jest tak niezręczna i mało sterowalna, że szału można dostać! A nie ma skrótów klawiaturowych.

Tak samo irytujące jest sterowanie kamerą, a raczej zachowanie kamery w ruchu po otoczeniu - wymyślili sobie baaaardzo wysokie góry, więc efekt jest oczywiście taki, że kamera się blokuje przy natrafieniu na górę.

Zapominam stale, jak jest skrót przejścia do centrum miasta, bo jest to spacja, która nie jest używana do tego celu, zazwyczaj jest to "home". Poruszanie się po krajach, fakt, że małych, jest dziwne, bo nie ma minimapy.

No i to, co ma być urozmaiceniem i zabawą, czyli "chowaniec" - niech go diabli porwą! Stale tego kretyństwa trzeba pilnować, a ponieważ sterowanie myszą jest do bani, bardzo trudno go "skarcić" lub "nagrodzić" - robi się to klapsem lub głaskaniem, ale trzeba trafić!!!

Do tego wcale nie rewelacyjna grafika i bardzo mały światek powoduje przegrzewanie karty graficznej, czego nie robią gry ze światami kilka razy większymi.

Ogólnie - wyrzucone pieniądze, jak dla mnie. Smutny
0 kudosjimmy1997   @   19:01, 27.12.2010
Wciągające lecz zdecydowanie za krótkie
0 kudosLillith_Lidia   @   15:13, 30.12.2010
Bycie Bogiem jest fajne, ale zdecydowanie lepiej grało mi się w pierwszego B&W. B&W 2 jest nudna, a najbardziej irytującym fragmentem jest chyba samouczek, który jest okropnie długi, a niestety niczym, oprócz butem rzuconym w kierunku monitora , nie da się go przerwać.

Jak wygląda sama gra? Grafika stoi na tym samym poziomie praktycznie co u poprzedniczki, czyli w sumie ujdzie. Znowu są chowańce ale tym razem mamy na nie zbyt mały wpływ. Skupiać musimy się w głównej mierze na zaspokajaniu woli wyznawców oraz na wznoszeniu kolejnych budowli, niezbędnych wiosce. Jest to uciążliwe i bardziej przypomina jakiegoś Tycoon'a, niżeli daje możliwość wczucia się w boską istotę.

Podsumowując: gra szybko się nudzi, jest wtórna do bólu, mam parę znacznych niedociągnięć w rozgrywce i niczym nie zachwyca. Fan poprzedniego B&W może się skusić, jeśli nie ma w domu nic lepszego do roboty, innym odradzam.

Jak dla mnie: 2,5/5
0 kudosHostelpl   @   20:39, 30.12.2010
amdep50 bo w tą grę trza umieć grać jak się nie potrafi to denerwuje szczerze po ukończeniu 1 części i jego dodatku wychowanie chowańca nie stanowiło problemu zwłaszcza że jest tu dymek podpowiedzi o czym myśli chowaniec karcenie co trudnego w przejechaniu delikatnie po chowańcu (pochwalenie) a co trudnego w przyciśnięcia myszy obok chowańca i przeciągnięcie go w jego stronę (skarcenie)
w 1 części trzeba było sobie radzić nie budowaniem metropolii czy przejmowaniem wiosek armią nie to by było za piękne zamiast tego trzeba było wysyłać chowańca który zdobywał po od kilkudziesięciu jednostek wpływu do kilkunastu i coraz mniej im dłużej chowaniec im imponował można było im imponować też cudami ale były granicy wpływów a wioska była oddalona o kilka set metrów wiec jak zdobyć wpływy a zwłaszcza gdy na pewnej wyspie odbierają nam do jej końca chowańca to monotonna nudna i cholernie długa harówa gdy w tym etapie do wioski trzeba było gdzieś 2000 jednostek wpływu a potem na pod koniec wyspy ograniczali cię czasem a wpływów było po kilkatysięcy dodając do tego bariery ochronne i różne inne bajery które miał inne bóg wiec nie narzekaj mogło być gorzej Szczęśliwy
0 kudossewerynekd   @   00:33, 30.06.2011
Dwójka jest o wiele bardziej dopracowana niż jedynka, ale jeśli mam porównywać, to jedynka miała o wiele więcej misji i była(według mnie)trudniejsza, ale rekompensatą za to jest wiele więcej możliwości.
0 kudosDaiki820   @   12:32, 07.04.2012
Trochę gorsza niż 1 część ale ma swoje plusy. np. Wiemy za co karamy naszego chowańca itp.
Dodaj Odpowiedź