The Path (PC) - okladka

The Path (PC)

Premiera:
18 marca 2009
Premiera PL:
09 września 2009
Platformy:
Gatunek:
Przygodowa
Język:
Producent:
Wydawca:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (49)Gram (5)Ukończone (14)Kupię (8)

Opis The Path (PC)
Hawk @ 17:49 15.07.2009
"Hawk"

Śr. długość gry: 4h 51min

+ czaswięcej

" (...) Widziano ją bowiem nierzadko, Jak krząta się przed chatką, W ogródku i na podwórku - W czerwonym kapturku. (...) "

To tyle, jeśli chodzi o "przyjemną" stronę The Path. Resztę stanowi historia alternatywna bajki o Czerwonym Kapturku, gdzie strach przed mrocznym i rozległym lasem oraz niebezpiecznymi bestiami jest prawdziwy.

The Path to luźna adaptacja rozgrywająca się w czasach współczesnych. Główną esencją przygody jest eksploracja świata - podłego, mrocznego, brudnego i pełnego przemocy. Przyjdzie spoglądać nań z oczu aż sześciu bohaterek.

Sześć sióstr wiedzie spokojny miejski żywot. Pewnego dnia matka wysyła jedną dziewczynę do babci z czymś, co babcię z pewnością ucieszy. Podobnie czyni z kolejnymi córkami, zawsze przy tym powtarzając: Cokolwiek by się działo, pozostań na ścieżce! Lecz czy młode, piękne, skore do przygód dziewczyny zechcą mieć to na uwadze?

Rozgrywka w The Path po części przypomina tradycyjną grę przygodową. Brak tutaj tykających zegarów, zręcznościowych starć z potworami czy czegokolwiek innego, co wytrąciłoby umysł z koncentracji. Jedyną bronią, jaką mamy okazję posługiwać się podczas eksploracji zagadkowego świata, są szare komórki.

Screeny z The Path (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosDżoryl_66   @   22:03, 25.09.2010
Rzadko się takie perełki trafiają na rynku. Teraz większość twórców woli myśleć o zarobkach.
0 kudosJackieR3   @   07:45, 26.09.2010
No tak,ale to nie tylko wina twórców.Na pewno mają dużo interesujących pomysłów.Ale wydawcy,odbiorcy im te pomysły weryfikują.Trzeba z czegoś żyć i dylematy,tworzyć dla sztuki czy dla pieniędzy nie trwaja długo.Ja mam nadzieję że The Path jakoś się sprzedała i jej twórcy nie umarli z głodu.
0 kudosbat2008kam   @   09:16, 26.09.2010
Mam tą giercynkę z Playa (kupiłem tego Cenzura ze względy na The Path właśnie) i niedługo zaczynam grać. Lubię klimatyczne i lekko horrorzaste gierki, a z tego co tu piszecie, wnioskuję że warto. Chociaż gra odrzuca, nie powiem.
0 kudosDżoryl_66   @   17:33, 28.09.2010
Ja bardzo lubię Play'a i kupuje go co miesiąc, więc nie widzę powodu żeby mówić o nim źle. Co ci się takiego w gazecie nie podoba że tak o niej piszesz? Hmmm?
0 kudosbat2008kam   @   20:22, 28.09.2010
Przede wszystkim to, że nie mierzą sił na zamiary i uważają się za Bogów tej branży, przy jednoczesnym ledwie wiązaniu końca z końcem. Mają niezłe pełne wersje, za to teksty to amatorka porównywalna do Super Expressa. Nie zmuszaj mnie do podawania przykładów, gdyż trochę mi się zejdzie. Przeczytaj ich recenzję Mafii 2, a sam zobaczysz. Do tego starają się być wyluzowaną i ,,ziomkowatą'' zgrają. A niestety - nie bardzo im to wychodzi. Do tego layout ich pisma odrzuca - oczywiście to kwestia gustów, ale ja mam swoją opinię. Zresztą, każde czasopismo ma jakieś wady, jednak ja kupuję te, co mają ich względnie najmniej (ostatecznie mają świetne teksty) czyli CD-Action, PSX Extreme i Neo Plus. Szkoda, że Click padł...

Co do gry - właśnie rozpocząłem zabawę, ale chyba ją sobie odpuszczę. Depresyjny nastrój ma na mnie zły wpływ, a nie chcę się dołować jeszcze bardziej - wszak chodzę do szkoły. Gra ma fajy klimat, ciekawa jest fabuła (lub jej brak Uśmiech ), zróżnicowanie postaci i przedstawienie różnych zbrodni - w formie bajki. Grafika też dosyć zacna... Jednak zdecydowanie nie na rok szkolny Dumny .
0 kudosDecoy7pk   @   20:47, 28.09.2010
Pocieszę Cię w kwestii Clicka - szyld/logo wciąż wisi w Redakcji CD-Action Uśmiech Myślę, że to mały hołd, ale i pamiątka dla "rezydujących" tam redaktorów, że nawet jedni z najlepszych mogą(i muszą kiedyś) odejść.
Apropos gry, przeszedłem na razie jedną dziewczynką i powiem, że przeżycie niezapomniane, tak odmienne od wszystkich innych prezentowanych nam w grach... Wykrzyknik
0 kudosDżoryl_66   @   21:14, 30.09.2010
Jest takie powiedzenie: "o gustach się nie dyskutuje" i tu świetnie te słowa można przytoczyć. Mi się bardzo podoba ich styl. Trochę jesteś wybredny bat. Nie żebym cię nakłaniał do mojego zdania, ale trochę za krytycznie podchodzisz do tematu. Jeżeli będziesz podchodził do tematu pesymistycznie to i tak będzie to dla ciebie złe. Lubie cda ale nie tak bardzo jak play'a. Moim zdaniem są niepowtarzalni. Śledziu, Cubbitus, b-side(...). Każdy z nich ma swój niepowtarzalny styl. Nie wiem gdzie tu widzisz uważanie się za bogów branży. To pismo zresztą poświęcone jest TYLKO PC'tą. Jak dla mnie ma mało wad. Nie chce się z tobą kłócić więc szanujmy nasze odmienne zdanie na temat czasopism komputerowym. Uśmiech
0 kudosELbastardoUA   @   00:06, 01.10.2010
Pamiętam jak dawno temu (jak gierka wychodziła) na MG zarzucili szatę graficzną z tą grą.
Jakiś koleś przez kilka dni strasznie zrzędził, że mu się nie podoba, a nawet w to chyba nie grał. (Przy czym drażnił całą społeczność MG).
Temu to dopiero do gustu nie przypadło no nie ? Uśmiech
0 kudosDżoryl_66   @   13:16, 02.10.2010
Raczej. Uśmiech Ja na "mieście" jestem dopiero od końcówki czerwca bieżącego roku. Uśmiech
0 kudosfebra1976   @   14:31, 10.03.2011
Ilu ludzi tyle opini. Szczerze wątpię czy twórcom "The Path" chodziło o zrobienie jakiegoś nietypowego horroru. Raczej o wskazanie drogi którą mogą pójść twórcy gier, nie tylko płytkie i proste scenariusze "przynieś, wynieś, ubij. Nieraz warto wpleść jakieś moralizatorskie elementy. Wybory nie powinny kończyć się na stronie do zaciukania. Wiadomo nie ma sensu szukać tego w typowych strzelaninach, Lecz jest wiele gier rozwiniętych fabularnie w które można by wpleść więcej. Może o to właściwie chodzi w "The Path". Uwieść klimatem, innowacyjnością, pokazać że można trochę ambitniej
0 kudosimperator88   @   00:26, 11.03.2011
jak dla mnie ta gra ma najbliżej do poezji jakiś liryków poetów wyklętych. mnogość tych nierealnych lub realnych wizji idealnie odzwierciedla poezję którą to każdy przeżywa na swój sposób.
0 kudosfebra1976   @   07:48, 11.03.2011
Gdyby chciano stworzyć grę opartą na prozie np. Carlosa Fuentosa. Taką której celem nie było by osiągnięcie jakichś celów samych sobie tylko po prostu poznawanie świata gry. Pochowanych w mrocznym lesie skrawków historii bohaterów, jak w "The path", iluzji że uda się oszukać los kierowanej postaci przez próbę ominięcia reguł narzuconych przez twórców. Trochę brakuje tego w tej grze. Jednak w tym przypadku nie było to zamiarem autorów (tak myślę), to przestroga że nasze wybory mogą nam poprzez niejednokrotnie błahe sprawy całkowicie zmienić życie. Efekt motyla tak to się chyba nazywa.
0 kudospawelecki96   @   21:37, 21.05.2013
Dobrnąłem do końca dopiero jednym kapturkiem i pierwsze co nasuwa mi się na myśl - ta gra jest dziwna. Nie ma tu żadnego wątku fabularnego, jedynie błądzenie po lesie. Ma to jednak swój niepowtarzalny klimat i to właśnie on jest największą siłą The Path. Ostateczną opinię wyrobię sobie po ukończeniu gry, ale już na tą chwilę mogę ją uznać za jedną z najbardziej nietypowych w mojej gamingowej karierze.
0 kudosfebra1976   @   14:51, 30.05.2013
Nietypowa! Może i tak, przewrotna trochę magiczna. Cokolwiek by nie mówił pasuje.
0 kudosJackieR3   @   07:58, 31.05.2013
W każdym razie to że takie gry powstają to znak że "interaktywna rozrywka" jeszcze nie zidiociała do końca. Uśmiech
Dodaj Odpowiedź