S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (PC) - okladka

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (PC)

Premiera:
02 października 2009
Premiera PL:
27 listopada 2009
Platformy:
Gatunek:
Akcja / Strzelanka
Język:
Producent:
Dystrybutor:
Strona:

ObserwujMam (265)Gram (121)Ukończone (110)Kupię (46)

Opis S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (PC)
szewczu @ 11:44 01.05.2009
Sławomir "szewczu" Szewczyk
Nałogowy gracz, grafik komputerowy.

Śr. długość gry: 47h 51min

+ czaswięcej

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci to drugie, zaraz po Czystym Niebie, rozszerzenie do strzelanki z elementami RPG o nazwie S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla, wydanej w 2007 roku.

Akcja rozgrywa się zaraz po zakończeniu zdarzeń z Cienia Czarnobyla (wszak Czyste Niebo było prequelem). Rząd domaga się rozszerzenia działań o nazwie FAIRWAY na terytoriach rosyjskich, w celu przejęcia kontroli nad CNPP. Zgodnie z planem, pierwsza grupa prowadzi powietrzne zwiady nad terytorium w celu zlokalizowania pola anomalii. Następnie korzystając z wysłanych instrukcji z powietrza, zostają rzucone na ten obszar siły zbrojne. Pomimo gruntownych przygotowań, operacja kończy się niepowodzeniem. W celu zbadania całej sytuacji, Służby Bezpieczeństwa Ukrainy wysyłają na to miejsce swojego agenta do spaw specjalnych. Od tego momentu wszystko zależy już od gracza.

S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci oferuje całkiem nową historię, cechy specjalne oraz rozszerzony system questów. Poza tym wnosi dotąd niespotykane potwory: Chimera i Burer oraz całkiem zmodyfikowane zachowanie i umiejętności dla pozostałych kreatur. Oprawa audiowizualna stoi na wysokim poziome, tak samo jak było to w przypadku poprzednich części. Produkcja działa na silniku X-Ray w wersji 1.6.


Wkład w encyklopedię mieli:   Materdea, logan23,
PEGI: Od 16 latZawiera przemoc
Screeny z S.T.A.L.K.E.R.: Zew Prypeci (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosKamilBoss666   @   23:32, 12.06.2011
gra super przeszedłem wszystkie części a w tej grafa jest zajebista na direx11, wszystkie ustawienia na max wygląda miodzio
0 kudosczarnyf44   @   09:59, 13.06.2011
popieram a ta ewakułacja była super!
0 kudosHostelpl   @   14:51, 13.06.2011
Ta załącz Stalkera na mistrzu dodaj do tego chęć uratowania wszystkich żołnierzy by zakończenie było lepsze (tak trzeba uratować wszystkich nawet tych nie ważnych oprócz tego co ginie od strzału gaussa zaraz na początku dotarcia do Prypeci) to już ewakuacja nie będzie taka super Szczęśliwy. Ja spróbowałem tego na weteranie i się udało trudno było ale na mistrzu fiu fiu spróbuje kiedyś...

I polecam mod Atmosfear 2.1 mówię wam emisja jest niesamowita kto nie ma cierpliwości obejrzeć ten filmik ,ale nie radze lepiej na własnym sprzęcie to zobaczyć no chyba że mamy bardzo słaby https://www.youtu(...)mKHRb1sA .
0 kudosPiitPL   @   12:47, 03.05.2012
Przyznam że STALKER jest niełatwo grą i pełno trudnych zadań ale jest lepszą grą od Fallout 3
0 kudosthennomad   @   16:37, 20.07.2012
Pierwsza część majstersztyku, która wprowadza nas w unikalny klimat tej gierki.Szczęśliwy
0 kudosnikalij   @   21:07, 20.10.2013
Cała seria jest dla mnie fenomenalna. Jednak cześć trzecia znacznie odbiega od poprzedniczek. Na pocieszenie przyznaję, że gra technicznie jest dopracowana. Możliwości zakupów i modyfikacji sprzętu jest niczym nieograniczona. Tereny dość rozległe i nawet urozmaicone. Zadania ciekawe i rozbudowane. Można nawet jakiś czas powłóczyć się bez specjalnego celu po lokacjach. Super gierka. Jednak dość krótka i liniowa, to nie to samo co wcześniej. Polecam stałym bywalcom zony, a Świeżaków odsyłam do części 1 i 2 serii.
0 kudosJackieR3   @   21:53, 18.12.2013
Kurka,mój pierwszy kontakt z tą częścią jakoś bez entuzjazmu.Zbyt duże oczekiwania czy co?Może zmęczenie tematem?Szukam na razie jakichś helikopterów i mam nadzieję że się rozkręcę.
0 kudosDzikowaty   @   17:43, 06.01.2014
gra ogólnie jest dobra ale po jakimś czasie męczy to bieganie po całej zonie :/
0 kudosnikalij   @   12:32, 15.03.2014
W ogóle granie w cokolwiek, jest już bardzo meczące samo w sobie.... A po zonie się nie biega, tylko uważnie przemieszcza się zaglądając w każdy kąt i chłonie atmosferę, będąc w fenomenalnej interakcji z otoczeniem. Zadania są jedynie ciekawym urozmaiceniem Szczęśliwy
0 kudosJackieR3   @   16:02, 15.03.2014
No bieganie po zonie faktycznie nie jest najmądrzejsze chyba że ktoś już na pamięć zna położenie anomalii..No i jak wspomniał Nikalij,chłonąć klimat trza.

A nawiasem mówiąc jak kogoś męczy wirtualne bieganie to co się dzieje jak np.musi wstać od kompa i pójść do kuchni.Zadyszka. Rozbawiony
0 kudosJackieR3   @   08:49, 24.10.2015
Cytat: JackieR3
Kurka,mój pierwszy kontakt z tą częścią jakoś bez entuzjazmu.Zbyt duże oczekiwania czy co?Może zmęczenie tematem?Szukam na razie jakichś helikopterów i mam nadzieję że się rozkręcę.

Kurka.Po prawie dwóch latach wracam do gry i jest dobrze, znowu działa na mnie klimat Zony. Szczęśliwy Miodzio.To niby tylko strzelanka z elementami RPG ale wg. mnie to bardziej rasowy erpeg od np. Mass Effecta.Nie ma rozwoju postaci ale pozostałe elementy jak :otwarty świat,misje poboczne,handel i upgrade sprzętu,enpece sprawiają że gram w erpega z elementami strzelanki. Szczęśliwy
0 kudosIgI123   @   11:42, 21.05.2016
Zew Prypeci to w moim odczuciu najlepsza z trzech części. Najlepsza zmiana doczekała się chyba zadań pobocznych - są dłuższe i ciekawsze niż w poprzednich częściach, nie ograniczają się do tego by pójść tam i tam i zabić bądź przynieść to lub to. No i co ważne, wreszcie nie ma przeklętych limitów czasowych.
Szkoda że są tylko trzy lokacje, ale za to dwie zupełnie nowe. Niestety mam wrażenie że pod koniec gry, po dotarciu do Prypeci, gra jakby zwalnia tempa. Sidequestów jak na lekarstwo, brakuje pól anomalii żeby poszperać za artefaktami, w ogóle wygląda to tak jakby na ostatniej prostej GSC straciło zapał i chciało żeby gracz jak najszybciej doszedł do finału historii. A właśnie, niech nikt nie liczy na obfitującą w zwroty akcji fabułę - główna oś gry kręci się wokół znalezienia rozbitych śmigłowców oraz ich załogi, nic dodać, nic ująć.
No i co do rozmowy przed moim postem - faktycznie czasem szybkiej podróży brakuje. Ja rozumiem, eksploracja i chłonięcie atmosfery, ale jak dwadzieścia razy idę tą samą, pustą trasą... No, gdzieś to się ulatnia. Przynajmniej czasem można trafić na grupkę Stalkerów zmierzających w tą samą stronę co gracz, wtedy można za darmo szybko się przemieścić. Zona mogłaby być bardziej zaludniona i zapotworzona moim zdaniem, coś by się chociaż po drodze działo. Oglądanie walczącej między sobą sztucznej inteligencji w tej serii zawsze sprawiało mi frajdę, nawet bez angażowania się.
0 kudosJackieR3   @   18:45, 21.05.2016
Cytat: IgI123
A właśnie, niech nikt nie liczy na obfitującą w zwroty akcji fabułę - główna oś gry kręci się wokół znalezienia rozbitych śmigłowców oraz ich załogi, nic dodać, nic ująć.

Ano właśnie.Fabuła to rzeczywiście najsłabszy element tej części nie mówiąc że samo rozwiązanie zagadki rozbitych helikopterów jakieś banalne i rozczarowujące.
Może to i lepiej że Stalker 2 zawisł w próżni bo co by tu jeszcze można wymyśleć ciekawego.
1 kudosIgI123   @   23:22, 21.06.2017
Słowo nie o samej grze, tylko od modyfikacji Call of Chernobyl, którą wreszcie zainstalowałem i nałogowo grałem trzy ostatnie tygodnie.
CoC spełnia mokry sen każdego fana Stalkera - daje całą Zonę, od Zatonu po Kordon (+ lokacje które zostały powycinane) i pozwala zwiedzać ją wedle uznania, chłonąć klimat i smakować typowego stalkerskiego życia. Tempa i planu gry nie ustala fabuła, tylko gracz, czego w tej serii zawsze brakowało mi najbardziej. Zona jak zwykle gniecie klimatem, zwłaszcza gdy wypadzik po artefakty się przeciągnie i gracz znajdzie się w nocy na jakimś opanowanym przez mutanty zadupiu.
Mod ma typowe dla modów bugi, ale mi się w gruncie rzeczy trafiały rzadko, tylko jeden naprawdę mnie zirytował (gdy wroga frakcja w ataku na bazę mojej kompletnie zignorowało moich kompanów i na odwrót, tylko ja byłem jedynym celem - po zgonie, których nastąpiło w tym momencie wiele, NPC obu stron zresztą w pokoju się rozchodzili). CoC to jednak marzenie spełnione osób lubiących Stalkera i nie ma co psioczyć na pierdoły.
Dodaj Odpowiedź