W Guild Wars 2 staniemy po stronie jednej z wybranych kilku ras: oklepanych już chyba w każdej grze Ludzi, Popielców, Nornowów, Asurów oraz Sylvari. Każda z nich charakteryzować się będzie czym innym, począwszy od atrybutów i wyglądu, a skończywszy na podstawowych cechach.
W grze wprowadzone zostaną 3 główne tryby rozgrywki. Są to kolejno znany dobrze z poprzedniej części Structured PvP (player versus player), PvE (player vs environment) oraz World PvP. Twórcy zrezygnowali z instancji (czyli oddzielnych lokacji do tak zwanego "expienia"), aby pokazać nam w pełni otwarty, interaktywny świat. Zmian doczeka się również system, który odpowiada za dobór towarzyszy, bowiem teraz do naszej drużyny będziemy mogli zatrudnić również zwykłych NPC-najemników, nie tylko innych graczy. Wiadome jest również, iż nasze postacie nie będą ograniczone jedynie do 20 poziomu doświadczenia.
Sterowanie naszą postacią ulegnie lekkiej zmianie. Zamiast klikania myszką, od tej pory losami naszego bohatera pokierujemy za pomocą klawiatury. Jedynie celowanie będzie takie samo jak w poprzedniej części, czyli "namierzanie" jednego przeciwnika. Należy również wspomnieć o grafice. Twórcy chcą stworzyć piękny, pełen życia świat. Studio zamierza wykorzystać DirectX 10, które jednak wymagane nie będzie, dzięki czemu nawet słabsze maszyny podołają wymogą systemowym gry.
Wkład w encyklopedię mieli: Dirian,
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler