World of WarCraft: Cataclysm to trzecie oficjalne rozszerzenie do najpopularniejszego MMORPG na świecie. Nowości jest cała masa - począwszy od dwóch nowych ras (Worgen dla Sojuszu oraz Gobliny dla Hordy), na nowych lokacjach i miastach skończywszy. Tradycyjnie twórcy zwiększyli wartość maksymalnego poziomu, który wynosi teraz 85.
Po pokonaniu Lich Kinga bohaterowie Azeroth odpoczywali od zagrożenia płynącego na ich Ziemię. Szczęście jednak nie trwało długo. Pewnego dnia stało się bowiem coś, co na stałe odmieniło oblicze tego świata. Upadły Strażnik Ziemi, jeden z pięciu Aspektów, uwięziony do tej pory w najgłębszych zakątkach Azeroth powrócił. Jeszcze silniejszy i jeszcze bardziej pragnący zemsty. Teraz jedynym ratunkiem jest dołączenie do Thrala i pozostałych Aspektów, aby w ten sposób spróbować na stałe zgładzić Deathwinga Niszczyciela.
Podobnie jak w przypadku poprzednich rozszerzeń i tym razem mamy do czynienia ze porą listą zmian. Przede wszystkim działania Deathwinga spowodowały znaczne zmiany w krajobrazie Azeroth. Pustynie zostały pozalewane wodą, a lasy spłonęły lawą lub pożarem. Praktycznie każda kraina została w większym, lub mniejszym stopniu uszkodzona. Dostało się także stolicy przymierza Stormwind, któremu smok uszkodził mury i zniszczył cały Park. Dodatkowo pojawiło się pięć nowych krain. Jedne wcześniej niedostępne - jak Góra Hyjal - inne całkowicie nowe - np.: Uldum. Jedna z nich natomiast to podwodne miasto.
Jako że dostajemy możliwość wbicia pięciu dodatkowych poziomów doświadczenia pojawiły się nowe umiejętności. Naturalnie każda klas ma inne. Znacznej zmianie uległy także drzewka talentów. Jest ich teraz nieco mniej, jednak nadal pozostał podział na trzy specyfikacje.
Kolejne zmiany to możliwość dosiadania latających wierzchowców zarówno w Eastern Kingdoms jak i Kalimdorze. Modyfikacje spotkały także interfejs. Większość rzeczy jest pod tymi samymi skrótami, jednak ich wygląd jest bardziej przystępniejszy.
Twórcy wprowadzili także kilka zmian w systemie gildyjnym. Obecnie każda z nich otrzymuje za wykonywanie wspólnie raidów lub walk PvP punkty doświadczenia. Z każdym wskoczeniem o oczko wyżej członkowie dostają jakiś przywilej. Czy to więcej złota z potworów, czy nawet możliwość masowego wskrzeszania grupy. Maksymalny poziom do zdobycia to 25.
Jeśli chodzi o PvP to autorzy postarali się o podniesienie rangi Battlegroundów. Obecnie nie są to już bezużyteczne siekanie się obu frakcji, a zwycięstwo pozwala na zakupienie lepszych przedmiotów. Pojawił się także otwarty Battlegroun - Tol Barad - gdzie co jakiś czas dochodzi do walki o terytorium przez członków Hordy i Przymierza.
Tematem dzisiejszego odcinka telenoweli pt. “Noce i dnie z betą World of WarCraft: Cataclysm” jest druga z udostępnionych w tym dodatku grywalnych ras – Worgen. Zanim jednak przejdę...
W World of WarCraft:Cataclysm Blizzard odświeża panteon grywalnych ras, gdyż dotychczasowe, dostępne już od czasu premiery pierwszego z dodatków, The Burning Crusade, wszystkim zdążyły się nieco opatr...
World of WarCraft to król MMO od wielu lat, wciąż pewnie trzymający poręcze swego tronu i niepozwalający jakimkolwiek sukcesorom podnieść czoła powyżej jego pięt. Choć może to być królowa, bo niczym k...
PodglądBICodeURLIMGCytatSpoiler