Pillars of Eternity (PC)

ObserwujMam (57)Gram (23)Ukończone (20)Kupię (9)

Zapowiedź gry Pillars of Eternity (PC)


Materdea @ 14:22 07.07.2014
Mateusz "Materdea" Trochonowicz
Klikam w komputer i piję kawkę. ☕👨‍💻


Rozgrywka to wzory ze znanego i lubianego Infinity Engine. Mowa tu m.in. o dowolnej ilości pauz w trakcie pojedynku, witalności (wytrzymałość oraz zdrowie; utrata pierwszego powoduje omdlenie w trakcie potyczki, a później śmierć) oraz rzemiośle (innymi słowy: craftingu). Jeśli mowa o tym ostatnim aspekcie, to warto podkreślić, iż nie jest to umiejętność, więc każdy – mniej lub bardziej wprawny – gracz dostanie możliwość zabawy w alchemika bądź kowala. Aby ulepszyć, bądź stworzyć przedmiot, wystarczy do tego przepis oraz stosowna ilość poszczególnych surowców. Takie akcje przeprowadzamy w kilku miejscach – np. kuźni lub laboratorium. Nie oznacza to, że od postaci nie jest wymagana jakaś specjalna umiejętność, bo żeby otrzymać jakiś uber pancerz, nie wystarczy sześć rud żelaza i dwie uncje złota.



Ciekawym „ficzerem” będzie z całą pewnością twierdza, którą otrzymamy już w pierwszym akcie. Z racji tego, iż jej stan – mówiąc eufemistycznie – jest nieprzychylny naszemu budżetowi, zadaniem jest nie tylko doprowadzenie kompleksu budynków do względnej rentowności, ale także zadbanie o przychody. Wraz z rosnącymi wskaźnikami prestiżu oraz bezpieczeństwa ściągamy wyższe podatki, a to pozwala nam na renowację poszczególnych elementów, aczkolwiek reguluje to również ilość korzystnych i niekorzystnych zdarzeń losowych takich, jak napady bandytów, pożary itd. Z racji tego, iż to my jesteśmy gospodarzami, mamy ten przywilej podejmowania gości oraz chwytania jeńców i trzymania ich w naszym zamczysku.

Oprócz tego, możliwe będzie posyłanie towarzyszy – aktualnie niebędących w naszym zespole – na rozmaite misje, by przynosili ze sobą nie tylko pieniądze i doświadczenie, ale też i chwałę (dziewki mile widziane).

Z nieco mniejszych aspektów, wspomnieć trzeba o ośmiogodzinnym odpoczynku. Wspólnie z drużyną będziemy mogli założyć drobne obozowisko, osiąść w tawernie lub wspomnianej twierdzy, by odpocząć i zregenerować wszelkie czynniki np: czary, witalność, okaleczenia etc. Ponadto im mniejszą grupą podróżujemy, tym więcej doświadczenia przypada jej poszczególnym członkom, wszak – w domyśle – jest nieco trudniej. Co ciekawe, podczas zabawy na mapie świata i na jej wersji mini, którą widzimy w trakcie eksploracji, nie spotkamy żadnych markerów. Czy to jednokolorowych, symbolizujących zadanie, czy różnokolorowych, symbolizujących cokolwiek – czysta dedukcja oraz dokładne czytanie opisów są wymagane w pierwszej kolejności.



Jak mogliście wyczytać kilka fragmentów wyżej, Infinity Engine – stary poczciwy silnik, który z niejednego pieca grę napędzał – jest wzorem dla Pillars of Eternity. Tak naprawdę tytuł napędzany będzie dzięki silnikowi Unity, który jest ciut bardziej nowoczesny i elastyczniejszy. Aczkolwiek jeśli kiedykolwiek odpalaliście Baldur’s Gate’a, Planescape’a czy też którąkolwiek część Icewind Dale, natychmiast poczujecie się jak w domu. Obsidian Entertaniment szykuje ten sam rzut izometryczny kamery, te same dwuwymiarowe, ręcznie rysowane tła oraz bardzo podobny schemat interfejsu. Stara szkoła nie będzie zawiedziona, a nowa… cóż, zobaczymy.



Czy Pillars of Eternity okaże się najważniejszym dziełem studia Obsidian? Wydaje się, iż tak – gra hołdująca kultowym produkcjom z zeszłego stulecia, „erpeg” z krwi i kości, dodatkowo sfinansowana dzięki rozrzewnionym fanom poprzez Kickstartera. Czegóż chcieć więcej? Chyba tylko rychłej premiery – zaplanowano ją na jesień tego roku.

Podsumowanie:
Pillars of Eternity rysuje się w naprawdę jasnych kolorach. Naj- lokacji, naj- bohaterów, naj- godzin gry - najwięcej wszystkiego! Trudno mówić o renesansie cRPG-ów, ale wyraźnie widać tendencję do nostalgicznych powrotów. I jako fan "erpegów" mogę rzec tylko jedno - kapitalnie!
Zapowiada się genialnie!

Screeny z Pillars of Eternity (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosUxon   @   16:08, 09.07.2014
@Daria Dokładnie, zobaczymy. Mam do Obsidian ogromny szacunek za Neverwinter Nights 2, Knights of the Old Republic 2 i Fallout - New Vegas. Alpha Protocol też był bardzo dobry, zupełnie nie rozumiem tak niskich ocen tej gry. Niemniej właśnie na razie zasłynęli jako mistrzowie sequeli, ale chyba nie ma powodu by przypuszczać, że z własną marką nie dadzą rady. Trzymam kciuki za tę grę, oby dzięki niej wielu młodszych graczy przekonało się do staroszkolnych cRPG, a starsi niech świetnie się bawią w bardzo dobrze znanych klimatach Uśmiech
0 kudosDaria22132   @   16:14, 09.07.2014
@Uxon tak, jest to całkiem spora szansa na przywrócenie swoistego ,,starego ładu" i przywrócenie starym wyjadaczom trochę wspomnień ze złotego wieku cRPGów Uśmiech . Co do wymienionych przez Ciebie pozycji niestety nie znam ich na tyle dobrze, aby cokolwiek o nich napisać, jednak sądzę że Obsidian powinien stanąć w tym momencie na wysokości zadania i nie zawieźć naszych oczekiwań, bo prawdę mówiąc sami sobie narzucili całkiem sporą poprzeczkę robiąc nam nadzieję na starą dobrą szkołę Uśmiech
0 kudosnovy13   @   16:39, 09.07.2014
Nie grałem w Baldura ani w Planetscape ale grałem w dużo innych cRPG tamtych czasów i moim zdaniem wszystkie gry tego rodzaju wtedy były bardziej wciągające niż dzisiejsze. Fajnie by było pograj w coś zbudowanego i opierającego się na takich warunkach jak kiedyś
0 kudosUxon   @   18:32, 09.07.2014
@novy13 System ośmiogodzinnego odpoczynku i brak śmiesznie idiotycznych podpowiadaczy daje na to nadzieję. Byłbym wniebowzięty, gdyby Pillars... było oparte w stu procentach o zasady AD&D 2.5. Możecie w tym momencie uznać mnie za starego, niereformowalnego dziada, ale byłbym prze szczęśliwy otrzymawszy taką grę. I nic na to nie poradzę Uśmiech
0 kudossparrow1990   @   19:37, 09.07.2014
@Uxon Ja też chętnie zagrałbym w coś opartego na AD&D. Chyba znowu zainstaluję Baldur's Gate II albo inną grę na enginie Infinity Uśmiech
0 kudosUxon   @   20:09, 09.07.2014
@sparrow Nie kuś, bo sam to zrobię Uśmiech
0 kudossparrow1990   @   10:09, 10.07.2014
Nie mogę się zdecydować czy zainstalować "czyste" BG czy Enhanced Edition...
0 kudossebogothic   @   10:48, 10.07.2014
Mam nadzieję, że nie będzie to tylko gra dla tych którzy zjedli zęby na Baldurach, ale także dla graczy, którzy chcieliby spróbować przygodę z klasycznymi rolplejami. Fajnie, że twórcy postawili na nowy system. Starzy wyjadacze na nowo będą musieli go rozgryzać a nowi nie poczują się zagubieni. Od Baldurów odbiłem się trzykrotnie, być może jeszcze kiedyś spróbuję. Na Pillars of Eternity czekam, bo po nasyceniu się action erpegami nabrałem właśnie ochoty, by dla odmiany zagrać czasem w coś bardziej klasycznego.
0 kudosUxon   @   12:10, 10.07.2014
@sparrow Ja bym instalował klasycznego. Choćby dla samego Fronczewskiego i jego nieśmiertelne "przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę" Uśmiech
0 kudossparrow1990   @   12:35, 10.07.2014
@Uxon Przecież EE też jest po polsku Uśmiech Wystarczy skopiować pliki dźwiękowe do odpowiedniego folderu.
0 kudosUxon   @   12:41, 10.07.2014
Nie widziałem EE, ale nigdzie nie słyszałem, by była możliwość grania po polsku. Tak, że dzięki wielkie za info. Ale jeszcze mam pytanie jeśli można. W tej nowej edycji jest kilka nowych postaci. One też są zdubbingowane, tzn. cała gra jest w naszym języku? Czy istnieje jedynie możliwość przerzucenia plików ze starego BG?
0 kudossparrow1990   @   06:35, 11.07.2014
Dubbing jest tylko w starych dialogach ale tekst jest w całości po polsku.
0 kudosUxon   @   11:08, 11.07.2014
Trochę szkoda, że nie postarano się o pełny, ale sprawdzę z ciekawości jak to wyszło wszystko w praniu. Chociaż chyba jednak nieco dziwnie brzmi takie mieszanie się języków. Można było się postarać o całościowy dubbing, bo jakby nie patrzeć jest to wznowienie klasyka a nie jakiejś popierdółki. Niemniej zobaczę jak całość wypaliła. Serdeczne dzięki za info.
0 kudosUxon   @   13:38, 11.07.2014
Dzięki, sprawdzę tę stronę. Ale dość już o Baldurze, bo temat nie jest o tym Puszcza oko
Dodaj Odpowiedź