Kingdom Come: Deliverance (PC)

ObserwujMam (52)Gram (12)Ukończone (12)Kupię (13)

Zapowiedź gry Kingdom Come: Deliverance (PC)


JayL @ 16:02 14.04.2014
Łukasz "JayL" Jakubczak


Jeśli już jesteśmy przy skutkach naszych czynów, warto wspomnieć o tym, że sam świat ma żyć. I to żyć prawdziwie, nie w oparciu o skrypty, a zaawansowaną SI, tworzoną przy współudziale ludzi z instytutu zajmującego się właśnie zagadnieniami sztucznej inteligencji. Wszystko bazuje na zestawie umiejętności i zainteresowań postaci, razem ze standardowymi, "ludzkimi" odruchami. Przykładowo, postać lubiąca wieczorami wypić i porozmawiać chętnie przejdzie się do karczmy, jeśli jednak będzie ona pełna, spróbuje poszukać innego miejsca lub zwyczajnie wcześniej wróci do domu i pójdzie spać. Tak samo drwal nie pójdzie do lasu rąbać drewna przy złej pogodzie. Kiedy za to w trakcie pracy kowalowi obsunie się młotek i trafi sobie w palec, zacznie zwijać się z bólu. Wszystko to gdzieś już widzieliśmy, ale zrealizowanie tych zachowań na zasadzie samej SI, zamiast skryptów, ma sprawić, iż wszelkie społeczności sprawią wrażenie jeszcze bardziej realistycznych i wiarygodnych.



Zresztą słowa "realistyczne" i "wiarygodne" zdają się być mottem ekipy z Warhorse. Odnoszą się bowiem niemal do każdego aspektu produkcji, w tym zwykłego przetrwania, wymagającego spożywania posiłków i spania, a także do craftingu. Nasz bohater jest synem kowala, więc będzie posiadał pewne umiejętności pozwalające mu własnoręcznie wytwarzać przedmioty. Wszystko opiera się na minigierkach, których poprawne ukończenie skutkuje wytworzeniem dobrego oręża, czy też naostrzeniem go. Co ciekawe, są one wzorowane na faktycznym procesie wytwarzania, jakiemu twórcy mieli okazję przyjrzeć się choćby szukając zakładu, który wykona miecze dla wyjątkowo hojnych darczyńców z Kickstartera. Nie wiadomo jednak, jak daleko sięgną nasze zdolności i czy prócz mieczy sami stworzymy sobie również zbroje. Jeśli tak, nie mogę się doczekać, aż zobaczę prezentującą to minigrę.

Im więcej elementów wyposażenia stworzymy, tym lepsi będziemy w tej dziedzinie. System działa podobnie jak w serii The Elder Scrolls - używanie różnych zdolności skutkuje ich rozwijaniem. Dlatego walczymy mieczem, by być lepszym szermierzem; kradniemy sakiewki, by nabrać wprawy w okradaniu. Twórcy rozważają nawet zrezygnowanie ze standardowego levelowania i udoskonalanie postaci wyłącznie poprzez praktykę. Oczywiście, ze względu na taki system, Kingdom Come: Deliverance nie ma żadnych predefiniowanych klas postaci. Każdy gracz zaczyna z tym samym bohaterem i tylko od niego zależy, czy zostanie on siejącym postrach wojownikiem, czy prześlizgującym się w ciemności złodziejem, rozwiązującym problemy z pomocą nie miecza, a sprytu. Warto przy tym dodać, że - ponownie ku chwale realizmowi - nie spotkamy tu żadnego trybu skradania. Wszystko bazuje na naszych zdolnościach, ubiorze, a także sytuacji. Ubierając zbroję narobimy hałasu niezależnie od tego, jak długo wcześniej przemykalibyśmy w mroku pomiędzy przeciwnikami. Również kucanie na widoku przeciwnika nie sprawi, iż nagle magicznie znikniemy z jego pola widzenia. Wszystko jest realistyczne i logiczne; działa tak, jak w prawdziwym świecie.



Dotyczy to również walki. Ludzie z Warhorse współpracują z pasjonatami średniowiecznych sztuk walki i na tym wzorują system zaimplementowany w grze. Jako że sterujemy bohaterem w trybie FPP, w trakcie sesji motion capture zakładali nawet aktorom kamery na głowy po to, by dobrze odwzorować, tak ataki, jak i skutki przyjmowania ciosów. Wynikiem tego mają być jak najbardziej realistyczne i przyjemne starcia. Dzięki realizmowi mamy ześlizgujące się po sobie (bądź po zbroi) miecze, lecące przy tym iskry oraz miażdżące metalowe płyty młoty. No, te ostatnie przynajmniej są obiecane, gdyż ze względu na trudności w implementacji jeszcze ich nie pokazano. Każdą bronią można atakować z różnych kierunków na kilka sposobów, co daje łącznie kilkanaście odmiennych sposobów wyprowadzania ciosu.

Screeny z Kingdom Come: Deliverance (PC)
Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):
0 kudosFox46   @   17:08, 14.04.2014
Jestem ciekaw jak to finalnie wszystko wyjdzie, na grę i tak będzie popyt bo tego typu gier na rynku ze świecą szukać. Jest ich naprawdę mało.
0 kudossebogothic   @   20:10, 14.04.2014
Szykuje się naprawdę ciekawa i być może przełomowa pod pewnymi względami gra. Jeśli osiągnie duży sukces to tego typu produkcji ujrzymy więcej.
Na temat samej gry wiadomo naprawdę sporo i jak na razie żaden element nie budzi moich zastrzeżeń. System walki prezentuje się ciekawie, graficznie Kingdom Come prezentuje się świetnie, no i ten żywy świat na który tak w grach zwracam uwagę i który może sprawić, że wsiąkniemy w rozgrywkę na dobre. Świat gry będzie prezentował się niezwykle swojsko, jako, że miejscem akcji będzie środkowa Europa. Może w którymś z aktów zawitamy do Królestwa Polskiego?
Czekam z niecierpliwością i trzymam kciuki za chłopaków z Warhorse! Może u nas któryś wydawca pokusi się o edycję pudełkową kiedy światło dzienne ujrzą wszystkie akty?
0 kudosJayL   @   00:26, 15.04.2014
Wiadomo sporo, bo taka specyfika gier z KS - nikt nie zainwestuje nie znając szczegółów. Ale kiedy przyjrzysz się tym wszystkim materiałom z bliska to konkretów w sumie tam niewiele. To tworzą, nad tym pracują, to jest w planach. Obecnie mamy świetne demo technologiczne, pozostaje "tylko" wypełnić je ciekawą treścią. Ale tak samo trzymam za nich kciuki, zawsze marzyłem o takiej grze, a niestety Mount & Blade nie do końca spełniło moje oczekiwania.
0 kudosPabloMG   @   07:50, 15.04.2014
Zapowiada się coś innego, brak fantasy nie każdemu może się podobać, zobaczymy jak to się będzie prezentować.
0 kudospetrucci109   @   09:58, 15.04.2014
Ja jestem tej gry bardzo ciekaw. Wygląda to ładnie na obrazkach i filmikach. Ale rzeczywiście trudno powiedzieć jak będzie pod względem fabuły. Trzymam kciuki żeby było dobrze. Mam też nadzieję, że będzie mrocznie i brutalnie, jak to w średniowieczu.
0 kudoskehciu   @   11:43, 15.04.2014
Czekam z niecierpliwością na tą produkcję. Mało jest gier, w których możemy wcielić się w postać rycerza - rycerza, który nie walczy w potworami, magami czy smokami. Warto podkreślić, że twórcy postawili na realizm co również, moim zdaniem, świadczy na plus.
0 kudoslukasrada   @   15:20, 15.04.2014
Będe cierpliwie czekał na tą grę,bo zapowiada się epicko, ale zastanawiają mnie dwie rzeczy:
1. Czy będzie to coś w stylu Warbanda lub Twierdzy, czy może coś świeżego?
2. Czy będzie można budować swój zamek (począwszy od murów, koszarów, warowni itd.) tam gdzie się będzie chciało? Za jakąś na pewno sporą sumkę jakiś własny zamek w swoim stylu chciałbym wybudować.
0 kudossebogothic   @   16:12, 15.04.2014
@up - To nie będzie strategia tylko action RPG...
0 kudosFox46   @   01:10, 16.04.2014
Nie ma co zbyt wiele oczekiwać od produkcji, bo potem będzie zawód. Jedyny minus jest taki że nie wydadzą tego jako całości. Choć może kiedyś to zrobią ale to za kilka lat.
0 kudoswisniaboss   @   01:05, 26.04.2014
Ogólnie ciekawy pomysł, oby finalnie okazało się prawdą chociaż 60% rzeczy, którymi się chwalą twórcy, a będzie git :>
Dodaj Odpowiedź