Dragon's Dogma II - twórca uważa, że szybka podróż powoduje, iż gry są nudne

Twórcy Dragon's Dogma II nie przepadają za stosowaniem szybkiej podróży w grach.

@ 23.01.2024, 12:25
Patryk "juve" Jankowski
Jestem szczęśliwym, wieloletnim i oddanym użytkownikiem konsol PlayStation. Lubię dopracowane, rozbudowane i ambitne gry wideo z najwyższej półki. Osobiście znam Solid Snake'a, z Larą Croft umawiałem się na randki i mieszkam w Residencji. Rzekłem.
pc, ps5, xbox x/s

Dragon's Dogma II - twórca uważa, że szybka podróż powoduje, iż gry są nudne

Reżyser Dragon's Dogma II powiedział, że chce, aby gracze prawidłowo podróżowali po świecie gry, a nie korzystali z szybkiej podróży. Hideaki Itsuno, w rozmowie z IGN, wyjaśnił, że jeśli gracze wolą korzystać z szybkiej podróży, zamiast faktycznie zwiedzać świat, to gra sama w sobie nie jest przyjemna.

Itsuno uważa, że na programistach spoczywa obowiązek uczynienia normalnego podróżowania interesującym dla gracza, aby nie odczuwał pokusy jego pominięcia.

"Podróż jest nudna? To nieprawda. To problem tylko dlatego, że Twoja gra jest nudna. Wszystko, co musisz zrobić, to sprawić, by podróż była przyjemnością".

"Dlatego umieszczasz rzeczy we właściwym miejscu, aby gracze mogli je odkryć, lub wymyślasz metody pojawiania się wroga, które za każdym razem tworzą inne doświadczenia. Ewentualnie zmuszasz graczy do eksploracji na ślepo, w której nie wiedzą, czy jest to bezpieczne, czy nie".

Chociaż Dragon's Dogma II będzie oferować dwie opcje szybkiej podróży, obie będą zawierały zastrzeżenia, dzięki którym gracz będzie mniej od nich zależny.

Gracze mogą teleportować się do Kryształów Portowych rozsianych po całej krainie, ale muszą w tym celu użyć rzadkich przedmiotów. Istnieją również woły, które szybko podróżują określonymi trasami, ale po drodze mogą zostać zaatakowane przez wrogów.


Dodaj Odpowiedź
Komentarze (15 najnowszych):


Powyższy wpis nie posiada jeszcze komentarzy. Napraw to i dodaj pierwszy, na pewno masz jakąś opinię na poruszany temat, prawda?